پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۳

فعال اصلاح طلب: حاکمیت ایران مقتدر نیست!

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 740041
مرتضی مبلغ، از مقامات وزارت کشور در دولت اصلاحات به تازگی در اظهاراتی اینطور گفته است که بسیاری از زیرساخت‌هایی که برای یک "حاکمیت مقتدر" باید وجود داشته باشد، در ایران مشاهده نمی‌شود!
فعال اصلاح طلب: حاکمیت ایران مقتدر نیست!
به گزارش جهان نيوز، مرتضی مبلغ، فعال چپ و از مقامات وزارت کشور در دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، در لابه‌لای توضیح دلایل حمایت اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور روحانی گفته است:

«متأسفانه این‌روزها ثباتی در سیاست‌ورزی وجود ندارد و بسیاری از زیرساخت‌هایی که برای یک حاکمیت مقتدر باید وجود داشته باشد، مشاهده نمی‌شود. ما در سیاست‌ورزی نمی‌توانیم پیش‌بینی آینده را انجام دهیم زیرا معیارها ثابت نیست!»

*البته از جریانی که صراحتا برای فتنه اقتصادی، براندازی نظام و تحریم انتخابات نقشه می‌کشد و برای آن پایمردی می‌کند انتظاری نبود که به مدح نظام و شمردن مثبتات بپردازد!

ولی ما جهت اطلاع آقای مبلغ و قضاوت مخاطبان محترم بیان می‌کنیم که اتفاقا نشانه‌های اقتدار حاکمیتی در ایران به رأی‌العین وجود دارد و معیارهای سیاست‌ورزی نیز ثابت است.

چه اینکه ایران اسلامی توانست علیرغم تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان یک انتخابات را با مُرّ قانون اجرا کند و نمایندگانی مردمی را به مجلس بفرستد. و این رخداد از خصیصه‌های یک نظام مقتدر است که ولو علیرغم تحریم قانون از سوی یک قشر سیاسی اما توانایی برگزاری قانونی انتخابات را دارد.

نظام اسلامی توانسته اثر تحریم‌های دشمن را تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

نظام اسلامی برای نخستین بار در جهان توانست هیمنه نظامی آمریکا را در هم بشکند و متقدرانه بر سر یک پایگاه آمریکایی موشک بریزد و دشمن هم از ترس هیچ پاسخی ندهد.

سران فتنه ۸۸ همچنان و با وجود فضاسازی‌های فراوان اما با تصمیم نظام و با معیارهای ثابت سیاست‌ورزی حکومت در حصر هستند.

کشور با وجود تمام مشکلات اقتصادی که دولت ائتلافی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون ایجاد کرده اما همچنان پابرجاست، دورنمایی پر امید دارد و مردم منتظر انتخابات ریاست جمهوری هستند تا حرف تازه خود را به کرسی بنشانند.

هولناک‌ترین رخداد امنیت داخلی دهه اخیر در آبان ۹۸ به فضل الهی در کمترین زمان ممکن دفع شد و نظام اسلامی توانست دشمنان معیشت مردم را رسوا کند.

حکومت اسلامی دشمنانش را از قلب آمریکا و اروپا دستگیر می‌کند و کت‌بسته به محکمه ایران می‌آورد.

و ده‌ها نشانه واضح دیگر از اقتدار که مشخص نیست مرتضی مبلغ چگونه توانسته خود را در قبال آنها به ندیدن بزند.
و اما قابل پیش‌بینی نبودن آینده که مبلغ مدعی آنست...

اتفاقا در فضای یک حکومت عقلانی همه چیز قابل پیش‌بینی است و یکی از دلایل حقد و کینه هسته سخت اصلاحات در طراحی فتنه علیه نظام همین عقلانی بودن و قابل پیش‌بینی بودن رویدادهاست.

چه اینکه مردم شاهدند و می‌دانند چگونه در پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ هشدار بی‌اثر بودن مذاکره و غلط بودن وعده لغو تمام تحریم‌ها داده شد.

چگونه آگاهان کشور، بی‌بنیاد بودن برجام را هشدار دادند.

و چگونه رخدادهایی مثل دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ و تحریم انتخابات از سوی محافل تحلیلی به وضوح هرچه تمامتر پیش‌بینی شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

چیزی که مردم باید در قبال "رجال و جریانات بدخواه" بدانند این است که "گزینه دروغ و تحریف" جنس رایج بازار اینان است و چنانچه درهای بصیرت گشوده نگردد و حرف‌های اینان بر هر کوی و برزنی رسوا نگردد؛ بسا که گرانی و سایر مشکلات اجتماعی و بین‌المللی همچنان از دامن مردم و ایران رفع نگردد.

مبلغ یکسال قبل نیز در اظهاراتی گفته بود: شرایط حادّ است و احتمال عبور مردم از همه وجود دارد.

نگاهی به قیمت ارزان بسیاری از اقلام مورد نیاز مردم در آن روزها به وضوح هرچه تمامتر عزم مبلغ و امثال مبلغ برای آتش‌افروزی و سوق دادن مردم به سمت فتنه اقتصادی را آشکار می‌کند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب مبلغ چند دهه کشور دست شماها بوده و اگر الان کاستی وجود داره مقصر امثال جنابتان هستید. .م
Iran, Islamic Republic of
برو بیش دایی ترامب همه چیز مهیاست