پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

واکنش روسیه به طرح آمریکا برای ترور بشار اسد

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب: 740021
نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه در نشست این سازمان گفت که طرح آمریکا برای ترور رئیس جمهور سوریه نشان دهنده تمایل واشنگتن برای تغییر نظام سوریه است.
واکنش روسیه به طرح آمریکا برای ترور بشار اسد
به گزارش جهان نيوز، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه ابراز امیدواری کرد که تاریخ نشست بعدی کمیسیون قانون اساسی سوریه بدون هیچگونه مداخله یا فشار خارجی تعیین شود.

وی که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه صحبت می‌کرد، افزود: «بدون هیچگونه سیاسی کردن موضوع، کمک‌ها باید به دست تمام مردم سوریه برسد.»

نبنزیا اضافه کرد: «ما آماده واکنش قاطعانه به هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی گروه‌های تروریستی در سوریه نظیر گروه تحریر الشام هستیم.»

این دیپلمات روس گفت: «اشغالگران آمریکایی در حال شعله ور کردن دشمنی‌های طائفه‌ای در داخل سوریه بوده و مسکو سرقت منابع طبیعی سوریه را محکوم می‌کند.»

وی در واکنش به طرح آمریکا برای ترور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه گفت: «اگر این اقدام به عنوان تمایل واشنگتن برای تغییر نظام سوریه نیست پس چه چیزی است؟»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه چند روز پیش خود با «فاکس نیوز» گفت، قصد داشته «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را ترور کند اما «جیمز متیس» وزیر دفاع اسبق آمریکا مانع این کار شده است.

 یک منبع در وزارت خارجه سوریه نیز روز چهارشنبه به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و گفت: «اظهارات رئیس دولت آمریکا درباره هدف گرفتن بشار اسد، سطح انحطاط تفکر و رفتار سبک‌سرانه سیاسی این دولت را آشکارا به نمایش می‌گذارد (این اظهارات) نشان دهنده نظام راهزنی است که با هدف رسیدن به خواسته‌های خود دست به انجام جنایت می‌زند.»

این منبع افزود، اعتراف ترامپ به این تصمیم تأکید می‌کند که دولت آمریکا، دولتی منحرف و خارج از دایره قانون است که در راه رسیدن به منافع خود در منطقه همان شیوه قتل و ترور سازمان‌های تروریستی را بدون توجه به قواعد قانونی، انسانی یا اخلاقی در پیش گرفته است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهاب
United Arab Emirates
دولت آمریکا و ترامپ بر اساس ترور قدرت خود را پیش میبرند . اگر آمریکا دنبال ترور نباشد جای تعجب است..
Bulgaria
واقعا تروریست دولتی آمریکا برای جهان مدعی آزادی شرم آور است
Iran, Islamic Republic of
وقتی که وحوش قدرت پیدا کنند و در دنیا یکه تازی کنند نتیجه همین می شود. رئیس جمهور یک کشور قلدر و زورگو و وحشی در کمال وقاحت و بی شرمی با صراحت تمام از تمایلش برای ترور و کشتن رئیس جمهور قانونی یک کشور مستقل دیگه صحبت میکنه!!!