پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

افشاگری درباره سابقه رابطه تل‌آویو-ابوظبی/ اقدامات صهیونیست‌پسند حاکمان سازشکار امارات

جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 739979
در پی امضای قرارداد سازش بین امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی که در کاخ سفید برگزار شد ،حکومت امارات گامهای سازشکارانه خود را با رژیم صهیونیستی سرعت بخشیده است.
افشاگری درباره سابقه رابطه تل‌آویو-ابوظبی
به گزارش جهان نيوز، رسانه های امارات خبر دادند، از این پس قرار است در پروازهای خطوط هوایی الامارات غذای حلال یهودی (کوشر) سرو شود.

شرکت هواپیمایی "طیران الامارات" در بیانیه ای که در سایت خود هم بارگزاری کرده است اعلام کرد به موجب قراردادی که با یکی از شرکت های هولدینگ وابسته به رئیس شورای یهودیان امارات به امضا رسید ، در پروازهای این شرکت غذای کوشر یهودی هم سرو شود.

از سوی دیگر خبر رسید بورس های الماس دبی و رژیم صهیونیستی قرارداد گسترش همکاری تجاری منطقه ای امضا کردند.

به نوشته رسانه ها، این قرارداد در یک نشست مجازی که با هدف توسعه رویکردهای همکاری و گفتگو بین دو بورس پیشرو در تجارت الماس برگزار شد ، به امضا رسید.

روزنامه اماراتی الاتحاد هم در خبری اعلام کرد ، یادداشت تفاهمی بین اداره بنادر دبی و شرکت "دوفرتاوار" متعلق به رژیم صهیونیستی برای برقراری خط دریایی بین بندر جبل علی و بندر ایلات به امضا رسیده است.

در این توافقنامه طرف اماراتی متعهد شد تسهیلاتی را برای تسهیل فعالیت های تجاری و صادراتی طرف صهیونیستی ارائه کند.

در این بین پایگاه اطلاع رسانی "تایمز آو اسرائیل" هم در گزارشی خبر داد  پیشینه ارتباط بین دولت امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی به 26 سال پیش باز می گردد و متعلق به چند سال گذشته نیست.

به نوشته این رسانه خبری "جرمی یسخاروف" که در حال حاضر سفیر تل آویو در برلین است ، اولین دیپلماتی بود که با یک مسئول امارات دیدار کرد.

وی به این پایگاه خبر داد که با یوسف العتیبه سالهاست که دوست بوده و روابط شخصی با اعتماد متقابل با یکدیگر دارند.

به گفته وی، اولین دیدار در سال 1994 زمانی صورت گرفت که وی شخصیت شماره 3 سفارت (رژیم) اسرائیل در واشنگتن بود انجام شد.

در آن زمان  یکی از مستشاران آمریکایی همکار با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با وی تماس گرفت و اعلام کرد ابوظبی تلاش دارد تا نظر تل آویو را درباره خرید جنگنده های اف 16 از ایالات متحده جویا شود.‎

چند روز بعد از آن بود که یسخاروف به دفتر این مستشار آمریکایی در واشنگتن رفت و با یک استاد دانشگاه اماراتی به بنام جمال السویدی دیدار کرد ، السویدی هم یکی از مستشاران محمد بن زاید محسوب می شد.

این دیپلمات صهیونیست تاکید کرد از همان دیدار اول گفتگو به مسائل مختلفی کشیده شد و به سرعت برای هر دو طرف مشخص شد که افکار و منافع مشابه مختلفی با یکدیگر داریم.‎
مرجع : خبرگزاری تسنيم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو بدبخت خوشحال شد و فکر کرد همه چیز به نفع او تمام می‌شود/ شکنجه‌گران زندان‌های بحرین، اسرائیلی هستند
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل از چند سال گذشته با تمام کشور های اسلامی به جز دوکشور رابطه دارد و این نشان می دهد حکام کشورهای اسلامی فقط رابطه خود را علنی نکردند رابطه گرمی باهم دارند.