کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹ استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ برای رشد مشاغل

26 شهريور 1399 ساعت 12:56


اگر شما از صاحبان مشاغل هستین و می­خواهید در دنیای دیجیتال مارکتینگ مشتری های بیشتری داشته باشید، درآمدتان را افزایش دهید و کسب و کار خود را توسعه دهید آنچه نیاز دارید یک استراتژی بازاریابی اینترنتی خواهد بود. در این مقاله ما شما را با 9 استراتژی برتر دیجیتال مارکتینگ آشنا می­کنیم که باعث بهبود کسب و کار شما و بهینه سازی سایت شما می­شوند.

1.سئو (بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو)

SEO در واقع مخفف عبارت search engine optimization  هست و این عبارت به معنای بهینه کردن سایت برای موتورهای جست و جو مثل گوگل می­باشد. سئو در واقع به مجموعه ای از استراتژی ها گفته می­شود که باعث بهبود رتبه سایت شما در زمان جست و جو کلمه کلیدی و یا عباراتی می­شود که مرتبط به کسب و کار شما هستند و بطور کلی به دو دسته سئو داخلی (on page) و سئو خارجی (off page) تقسیم می­شود.

سئو داخلی به مجموعه فعالیت هایی گفته می­شود که داخل سایت برای بهبود رتبه سایت در موتور های جست و جو انجام می­شود. مانند مجموعه فعالیت هایی که باعث بهبود سرعت سایت شما شوند، اضافه کردن کلمات کلیدی به URL، تایتل و عنوان صفحه و تولید و به روزرسانی محتوایی که مربوط به محصولات و خدمات شما باشند.
سئو خارجی به مجموعه فعالیت هایی گفته می­شود که خارج از سایت برای بهبود رتبه سایت در موتور های جست و جو انجام می­شود. مانند گرفتن بک لینک از سایت هایی که به گونه ای دارای حوزه فعالیت مشابه با محصولات و یا خدمات سایت شما هستند.
سئو داخلی و سئو خارجی و یا به طورکلی سئو وب سایت باعث بهبود جایگاه شما در  بین نتایج موتور های جست و جو می­شوند که این امر موجب سرازیر شدن ترافیک بیشتر به سایت شما و همچنین افزایش فروش و در نتیجه درآمد شما خواهد شد.

2.تبلیغات کلیکی

PPC مخفف عبارت pay-per-click  و یکی از محبوبترین روش های بازاریابی اینترنتی است. در این روش شما برای یک کلمه و یا عبارت کلیدی موتور های جست و جو مانند گوگل رو شارژ می­کنید تا در ازای پرداخت مبلغی، در هنگام جست و جو آن کلمه و یا عبارت کلیدی وب سایت شما بالاتر از نتایج جست و جو ارگانیک قرار بگیرد. یکی از مزایای این روش روانه کردن ترافیک هدفمند به سایت شما است زیرا سایت شما در این روش به افرادی نمایش داده می­شود که به دنبال کلمه و یا عبارتی هستند که برای شما یک کلمه و یا عبارت کلیدی محسوب می­شود و شما حاضر به پرداخت هزینه به گوگل برای آن ها شده اید. در نتیجه در این روش نرخ تبدیل کاربر به مشتری نرخ بالایی است. ضمن اینکه در این روش شما تنها زمانی موظف به پرداخت هزینه هستید که یک کلیک روی وب سایت شما انجام شود. در نتیجه هزینه انجام شده توسط شما به هدر نخواهد رفت و تنها افراد علاقه مند به محصولات و خدمات شما وارد سایت شما خواهند شد.
 

3.بازاریابی محتوا

شاید شما عبارت محتوا پادشاه است (Content is king)  را شنیده باشید. این عبارت به این معناست که محتوا یک وب سایت مهم ترین و اصلی ترین بخش آن است. این محتوا شامل محتوای متنی، اینفوگرافیک، کتاب های صوتی، پادکست، عکس، فیلم و ... هر آنچه که به گونه ای برطرف کننده نیاز کاربر وارد شده به سایت شماست می­باشد. تولید کردن محتوای کارآمد در مورد محصولات و خدمات شما می­تواند شما را به یک مرجع برای آن محصول و یا خدمات تبدیل کند به گونه ای که سایر مشاغل، خبرگزاری ها و افراد تاًثیرگذار در حرفه شما از آن محتوا استفاده کنند که این امر موجب گرفتن لینک از آن ها و معرفی بیشتر سایت شما، بالا رفتن قدرت دامنه سایت و در نتیجه افزایش جایگاه سایت شما در بین نتایج موتور های جست و جو می­شود.

4. شبکه های اجتماعی

وجود شبکه های اجتماعی و تاًثیرگزاری آن ها در زندگی امروزه امری انکار ناپذیر است. کسب و کار موفق امروزه کسب و کاری است که هم گام با تکنولوژی و دانش روز قدم بردارد. با حضور کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی امکان پیوند مشتری های فعلی و مشتری های بالقوه با سایت و محصولات و خدمات شما فراهم می­شود. با حضور در این شبکه ها نظیر فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و ... این امکان را در اختیار افرادی که علاقه مند به محصولات و یا خدمات شما هستند قرار دهید که بتوانند به سهولت با شما از طریق این شبکه ها ارتباط برقرار کنند و در صورت تمایل آن ها به کارشناسان شما متصل شوند.

5. بازاریابی ایمیل

در ایمیل مارکتینگ این امکان برای شما فراهم می­شود که به طور مستقیم در صندوق ورودی مشتری های فعلی و مشتری های بالقوه خود قرار بگیرید. ایمیل بهترین راه برای نگه داشتن این پیوند است. شما همچنین می­توانید ایمیل های ارسالی را بر اساس رفتار کاربر شخصی سازی کنید و برای هر فرد همان ایمیلی را ارسال کنید که خواهان آن است و محصولات و خدمات خود را نیز در آن قرار دهید. به عنوان مثال اگر شما یک آکادمی ارائه دهنده خدمات سئو و آموزش سئو هستید، برای فردی که در سایت شما مطلبی را تحت عنوان قیمت سئو جست و جو می­کند ایمیلی ارسال کنید که شامل کلاس های آموزشی سئو است. ایمیل یک راه عالی برای در ارتباط نگه داشتن مشتری و آگاه کردن آن از محصولات و خدمات به روز شده کسب و کار شما است.
 

6.طراحی وب

داشتن یک وب سایت اولین قدم برای بودن در دنیای تجارت آنلاین است. وب سایت شما در بسیاری موارد اولین نقطه متصل کننده شما به مشتریان بالقوه شماست، پس بسیار مهم است که در این اولین ارتباط بتوانید بهترین تاًثیر را روی آن ها بگذارید. هر چه سایت شما از لحاظ بصری جذاب تر و از لحاظ محتوایی غنی تر باشد، کاربر وارد شده به سایت تمایل بیشتری برای ماندن در صفحه شما و بهره بردن از مطالب شما را دارد، همین مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت شما سیگنال هایی مثبت از تجربه خوب کاربری برای موتور های جست و جو ارسال کرده و جایگاه سایت شما را نزد آن ها بهبود می­بخشد.

7. بهینه سازی نرخ تبدیل

CRO  که مخفف عبارت Conversation rate optimization  است در واقع این امکان را به شما می­دهد که المان های مختلف موجود در وب سایت خود مانند دکمه ها، عکس ها و چیدمان های مختلف و همچنین رفتار و واکنش کاربر نسبت به آن ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید آن ها را به گونه ای بهینه سازید که بتوانند بیشترین میزان رضایت کاربر  را به دست آورند. به عنوان مثال ممکن است یک کال تو اکشن با رنگ سبز میزان کلیک بیشتری نسبت به یک کال تو اکشن با رنگ قرمز دریافت کند. هدف برای جلب رضایت کاربر و پاسخ به نیاز او مهم ترین هدف صاحبان وب نیز هست به همین دلیل است که بسیاری از کمپانی ها CRO  را به عنوان استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود برمی­گزینند.

8.مدیریت اعتبار

خدمات مدیریت اعتبار باعث میشود که وب سایت شما در برابر نگاه کاربر قابل اعتماد به نظر برسد. در قسمت های مختلف وب سایت خود این امکان را فراهم آورید که مشتریان شما بتوانند در مورد خدمات و یا محصولاتی که از شما دریافت کرده اند اظهار نظر کنند. به انتقاد ها پاسخ دهید، در برابر تقدیر ها سپاس گزار باشید، سؤال هایشان را بدون جواب نگذارید و با آن ها تعامل داشته باشید. این کار باعث جلب اعتماد مشتریان بالقوه شما و تبدیل آن ها به مشتریان بالفعل می­گردد.

9.بازاریابی به کمک اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها در دنیای آنلاین افرادی هستند که می­توانند بر روی دنبال کنندگان خود تاًثیرگزار باشند. با برقراری ارتباط با افرادی که می­توانند به نحوی معرفی کننده محصولات و یا خدمات شما باشند می­توانید از بین دنبال کنندگان آن ها افراد علاقه مند به حوزه فعالیت خود را به سمت وب سایت خود هدایت کرده و مشتریان و درآمد خود را افزایش دهید.

به خاطر داشته باشید یادگیری و استفاده از تمام استراتژی های گفته شده امروزه برای پیدا کردن جایگاه و ماندن در این جایگاه در دنیای دیجیتال مارکتینگ امری حیاتی هستند که می­توانند به سادگی میزان درآمد شما را به طرز چشمگیری افزایش دهند.


کد مطلب: 739869

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739869/۹-استراتژی-برتر-دیجیتال-مارکتینگ-رشد-مشاغل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com