سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۱۲

توافق سازش میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین امضا شد

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب: 739808
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.
اسرائیل، امارات و بحرین توافق سازش امضا کردند
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین امروز در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.

این توافق به زبان‌های انگلیسی، عبری و عربی تنظیم شده بود و به امضای مقام‌های طرف‌ها رسید.

رئیس‌جمهور آمریکا قبل از امضای این توافق در یک سخنرانی مدعی شد این توافق‌ها مسیر را برای صلح در خاورمیانه هموار خواهد کرد. او مدعی شد که کسی فکر نمی‌کرده حصول چنین توافقاتی امکان‌پذیر بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفت که قصد دارد اسرائیل را قوی کند چون تاریخ نشان داده قدرت امنیت می‌آورد.

وزیر خارجه امارات هم این توافق را نشان‌دهنده «تغییر در قلب خاورمیانه» خواند و از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بابت متوقف کردن طرح اشغال بخش‌های جدیدی از کرانه باختری تشکر کرد. او ادعا کرد این توافق به امارات کمک خواهد کرد در کنار مردم فلسطین بایستد.

وزیر خارجه بحرین هم از نتانیاهو، ترامپ و وزیر خارجه امارات تشکر کرد و گفت که توافق‌ها گام نخست هستند و باید به تشکیل کشور فلسطین منجر شوند.

در همین راستا واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز۲۳ مرداد (۱۳ اوت) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

آمریکا همچنین روز ۲۱ شهریور اعلام کرد بحرین هم تصمیم گرفته روابط خود با رژیم اسرائیل را علنی کند.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
لن ترضی عنک الیهود ولا النصاری حتی تتبع ملتهم
خاک بر سر حکام مرتجع منطقه که حتی به قرانی که به دروغ ادعای پیروی آن را دارند اعتنایی نمی کنند
خدا لعنتشان کند.
Iran, Islamic Republic of
اگر به قرآن و پیامبر اعتقاد داری پس میدانی مسجد ذوقبلتین کجاست و چرا پیامبر دیگر رو به مسجدالاقصی نماز نخواند و قبله مسلمین تغییر کرد
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا از این عقلانیت مدرن لذت میبرم !!!!
Iran, Islamic Republic of
جمهوری اسلامی هم باید به کوری چشم آنها با حوتی ها و حماس و حشدالشعبی و حزب الله و زکزاکی یک پیمان مودت و برادری در زمینه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی امضا کنند
Canada
و داعش و طالبان
Iran, Islamic Republic of
اگه با اسراییل و امریکا خصمانه برخورد کنند و اقتصاد کشورشان فلج بشه شما راضی میشی؟؟
نصیزیان
Iran, Islamic Republic of
طی ماههای آتی همه کشورهای عربی منطقه به مرور با اسراییل رابطه برقرار میکنند
Iran, Islamic Republic of
خالد اسلامبولي هاي اين زمانه کجايند؟؟
Iran, Islamic Republic of
منتظر جوشش ملت هاي آزاده باشيد. اسرائيل 20 سال آينده را نخواهد ديد. اينها همهش مقدمه نابودي اسرائيل است. منتظر باشيد. اينده از ان ماست. اماده باشيد. ظهور نزديک است.
Iran, Islamic Republic of
جمال عبدالناصر هم از اینها زیاد میگفت ...اما حالا کجاست؟؟
قائدی
Iran, Islamic Republic of
کل آرمان صهیونیزم بین الملل و رویاشون اینه: از نیل تا فرات. والسلام
حالا باید از اونا که هیچ خطری برای تمامیت ارضی ما ندارن بترسیم یا اینا که هنوز به فکر تصرف اطراف شط العرب و جزایر سه گانه اند؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه نماینده جوان مجلس که خواهان اتحاد کشورهای اسلامی برای تحریم کره جنوبی بود.و یا نماینده دیگری که خواستار ایجاد پول واحد توسط کشورهای اسلامی بود.