جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۹
عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد

افشای نقش جهانگیری در اجرای سند ۲۰۳۰ +جزئیات

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب: 739805
حجت الاسلام حمید پارسانیا با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: وقتی این سند مطرح می‌شود، معاون اول رییس‌جمهور نامه‌ای صادر می‌کند و کارگروه‌های مختلفی از جمله در سازمان برنامه و بودجه مأمور می‌شوند تا این سند را اجرایی کنند.
افشای نقش جهانگیری در اجرای سند ۲۰۳۰ +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، سلسله نشست‌های گفتار روز، عصر امروز (سه‌شنبه ۲۵ شهریور) با موضوع عدالت آموزشی و با حضور سیّد محمّد بطحایی، وزیر سابق آموزش و پرورش و حجت الاسلام حمید پارسانیا، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام پارسانیا در این جلسه با بیان اینکه اصل عدالت اصلی است که جامعه مهدوی برای برقراری آن تشکیل می‌شود، گفت: در مقدمه سند بنیادین تحول آموزش و پرورش هم تحقق عدالت ذکر شده است.

وی با بیان اینکه عدالت به معنای مساوات نیست، گفت: عدالت به یک معنا، مساوات هست، آن هم به این معنا که همه افراد جامعه از امکانات لازم برای رسیدن به شایستگی برخوردار باشند. اما آنجا که تفاوت ظرفیت‌ها وجود دارد و افراد بر اساس ظرفیت خود به شایستگی‌هایی می‌رسند، مساوات همان عدالت نیست.

عضو حقیقی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در عدالت آموزشی فقط موضوع کمیّت مطرح نیست، گفت: کیفیت آموزشی هم بسیار مهم است. وقتی در یک منطقه جغرافیایی به آموزشی خاص نیاز نیست و ما آن را در دستور قرار می‌دهیم، این به‌معنای تلف کردن وقت آن دانش‌آموزان است و نه‌تنها عدالت نیست، بلکه عین ظلم است. 

وی نگاه بنگاهداری به بخش‌های آموزشی و فرهنگی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: بهداشت و درمان ما وقتی غرضش اقتصادی می‌شود، مرض تولید می‌کند. فرهنگ ما زمینه مناسبی دارد که مشارکت‌های دیگران باید با نگاه فرهنگی باشد نه اقتصادی.

پارسانیا با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: وقتی این سند مطرح می‌شود، معاون اول رییس‌جمهور نامه‌ای صادر می‌کند و کارگروه‌های مختلفی از جمله در سازمان برنامه و بودجه مأمور می‌شوند تا این سند را اجرایی کنند. این الگو، الگویی است که باید اسناد داخلی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس آن اجرایی می‌شد، اما این اقدام برای ۲۰۳۰ انجام شد.
 
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی افزود: مشکل سند ۲۰۳۰ این است که سیاست‌های تعلیم و تربیت ما را در جایی دیگر تدوین کرده، حال که ما سند تحول بنیادین داریم. 

پارسانیا تصریح کرد: وقتی ما آنقدر خوب و با سرعت یک سندی که غربی‌ها تدوین کرده‌اند را جلو می‌بریم باید گفت انگار یک یارکشی جهانی علیه اسناد داخلی ما انجام می‌شود.

وی، تعهداتی که در مجامع بین‌المللی نسبت به اجرای ۲۰۳۰ داده شده است را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعهداتی در این سطح از شئونات و حیطه رهبری است و از لحاظ حقوقی قابل پیگیری است که کسی که این تعهدات را داده، شانیت آن را داشته یا خیر.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان گفت: مسئله دانشگاه فرهنگیان کمبود بودجه نیست بلکه چگونگی توزیع بودجه است. 

پارسانیا درباره عدالت آموزشی در کشور گفت: عزمی نظیر اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ در عدالت آموزشی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شورای‌عالی انقلاب فرهنگی صرفاً سند تدوین می‌کند، گفت: تدوین اسناد مختلف، حُسن شورا است نه ضعف آن. البته این را می‌توان گفت که چرا بعد از سندنویسی، سایر بخش‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره اجرایی نشدن اسناد و مصوبات این شورا گفت: قوه قضاییه باید مدعی‌العموم اجرایی نشدن اسناد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی باشد و در این زمینه ورود کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
...........
Iran, Islamic Republic of
سخنرانی فایده که ندارد هیچ ملال آور هم هست
اگر می توانید کاری کنید
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
Iran, Islamic Republic of
۲/۵ میلیون نفر در کشور بیش از یک خانه دارند
معاون وزیر راه و شهرسازی از ارسال پیامک به 1/5 میلیون نفر دارای مسکن مازاد خبر داد و گفت: حدود 2/5 میلیون خانوار مشمول خانه‌های مازاد هستند.
Iran, Islamic Republic of
قفل فعلی بازار خودرو به یک کلید نیاز دارد؟
سیاست‌گذار خودرویی کشور در جلسات کمیته خودرو به‌خصوص از ابتدای سال‌جاری، همراه با مصوباتی در تلاش است که به بازار و صنعت خودرو سر و سامانی دهد. این در شرایطی است که مصوبات این کمیته نه به آرامش بازار تاکنون کمکی کرده و نه به وضعیت تولید سر و سامانی داده است.
Iran, Islamic Republic of
پژوهش تفصیلی از دکتر امیر حمزه مهرابی؛
چرا اغلب رؤسای جمهور ایران با نظام مشکل پیدا می کنند؟
نخست وزیر سابق، قبل از اتمام شمارش آراء، خود را پیروز انتخابات اعلام می کند و مردم را به شورش دعوت می کند. رئیس جمهور اسبق دیگر رهبریِ جریان فتنه را بر عهده می گیرد و علیه نظام قانونی و برخاسته از آراء مردم، قیام می کند. آن یکی نه تنها خودش، بلکه اطرافیانش را خط قرمز اعلام می کند. دیگری پیام می دهد و..... این رفتارها در کدام کشور تحمل می شود؟
Iran, Islamic Republic of
خوب است بدانید، در طول 300 سال تاریخ آمریکا هیچ یک از 40 رئیس جمهوراین کشور (به جز یک نفرشان که در دوره دوم رأی نیاورده بود) دوباره به قدرت برنگشته و هیچ تلاشی هم برای بازگشت نکرده اند. .... البته یکی شان به مدت 4 دوره در قدرت بود که بعد از مرگ اش گنگره با اصلاح قانون اساسی حداکثر مدت مأموریت رئیس جمهوری را دو دوره تعیین کرد
Iran, Islamic Republic of
هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است
عافیت
Mozambique
بنام خدا. بنده خدا آقای رئیسی!! جور همه رو باید بکشه.
یکباره کلید مملکت رو بدید به رهبری و آقای رئیسی و خیال همه راحت بشه.
ق.قضائیه،هم واحد تولیدی و صنعتی باید احیاء کنه،هم پرونده های فساد اقتصادیِ تولید شده توسط ق.مجریه رو رسیدگی کنه و هم ،نیز هم !!!
دولت هم خوش خوشانش بشه.مسلمان، طرحی، کاری،حرکتی، تغییرآئین نامه ای، یه چیزی آخه.
این که نمیشه برادر من .
رضا
Iran, Islamic Republic of
كاش يكبار براى هميشه ايرادات و اشكالات سند بيست سى را با استناد به متن رسمى آن منتشر ميكرديد تا ملت ببينه حق با كدوم طرفه ؟! اين كه بخواهيد يكجانبه نزد قاضى بريد معلوم نيست دست خالى بريد !
Iran, Islamic Republic of
یعنی به نظر شما اینکه یک عده در گوشه‌ای از دنیا و بر اساس اهداف و سیاستهای ضد دینی خود نسخه فرهنگی برای همه دنیا بپیچند چیز گنگی است که باید روشن شود؟!!!!
جهان سانسورنکن.
Iran, Islamic Republic of
ترویج همجنس گرایی و سست کردن نهاد خانواده یکی از اهداف 2030 است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
همه ی فرهنگیان فرهیخته ی کشور می دانند ،آرزوی دشمن ایجاد بی بند و باری در میان نسل جوان ماست .
باشد که در آینده افشا شود که کرونا را درست کردند که دور همی موکب های امام حسین را تعطیل کنند .
سند 2030 هم مجکوم به شکست است هرچند دوستان امریکا در ایران تمام تلاش خود را ربای اجرای آن به کار گرفته اند .
Iran, Islamic Republic of
خب الان فهمیدیم. چیکار کنیم؟.
Iran, Islamic Republic of
هرچه این مملکت می کشد از دست دولتی هاست
Iran, Islamic Republic of
سند 2030رو تو خیلی از کشورها قبول نکردند چون با فرهنگ و عقاید کشورشان سازگار نبود!!
ولی متاسفانه تو ایران باید اجرا بشه!!!
Iran, Islamic Republic of
حذف تصویر دختران با حجاب هم در راستای اجرای سند 2030 می باشد
Iran, Islamic Republic of
در راستا نیست
بیسنر جهت ایجاد التهاب است
تا مردم واقعیت ها را فراموش کنند و درگیر هیجانات کاذب شوند
...
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری میرسد !!!!
Iran, Islamic Republic of
به جای این که همه سعی کنند نظام آموزشی را اصلاح کنند بهتر بود تلاش میشد بازار کار را اصلاح کنند.
یک بازار کار خوب حتی یک نیروی بی سواد را تبدیل به با تجربه ی ماهر می کنه