کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هدف به چالش کشیدن روسیه؛

آمریکا ۱۵۰ جنگنده در قطب شمال مستقر می‌کند

مهر , 25 شهريور 1399 ساعت 14:01

یک سناتور آمریکایی می‌گوید واشنگتن برای به رخ کشیدن قدرتش در برابر روسیه و چین، ناوگانی بزرگ از جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۲۲ را در قطب شمال مستقر خواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز، «دان سالیوان» سناتور جمهوریخواه ایالت «آلاسکا» می‌گوید به زودی دولت واشنگتن ناوگانی هوایی مجهز به ۱۵۰ فروند از جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۲۲ را به منطقه آرکتیک یا قطب شمال، اعزام خواهد کرد.

این بزرگترین ناوگان متمرکز از جنگنده‌های نسل پنجم آمریکا در سراسر جهان خواهد بود حال آنکه به ادعای سالیوان، هدف اصلی این است که به چین و روسیه بفهمانیم واشنگتن برای دفاع از منافع و برتری نظامی در منطقه شمالگان مصمم است.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که چندی پیش، نیروی دریایی انگلیس از قصد شماری از کشورهای ناتو برای انجام رزمایش نظامی در آرکتیک خبر داد و مدعی شد این اقدام با انگیزه کمک به حفظ صلح در منطقه انجام می‌شود.

این رزمایش با مشارکت نیروی دریایی انگلیس، آمریکا، نروژ و دانمارک در اقیانوس شمالگان و به بهانه حق آزادی کشتیرانی در آب‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد.

همزمان، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هشدار می‌دهد که ناتو در حال بازگشت به مناقشات دوره جنگ سرد است و مسکو از قدرت‌نمایی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی به ویژه افزایش پروازهای جاسوسی آنها در مجاورت مرزهای روسیه، نگران است.


کد مطلب: 739781

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739781/آمریکا-۱۵۰-جنگنده-قطب-شمال-مستقر-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com