جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۳۲
دادستان کل‌کشور:

ازداوج دوم نجفی خود حدیث مفصلی است/ ۵ بار ماشه را چکانده‌ بعد می‌گوید قصدش کشتن نبوده!

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 739773
حجت الاسلام منتظری در خصوص پرونده محمدعلی نجفی گفت: به نظر بنده قتل میترا استاد از نوع عمدی بوده است.
ازداوج دوم نجفی خود حدیث مفصلی است/ ۵ بار ماشه را چکانده‌ بعد می‌گوید قصدش کشتن نبوده!
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور که برای تصمیم گیری درباره پرونده محمدعلی نجفی برگزار شد، گفت: فضای هیأت عمومی دیوان عالی کشور که عالی‌ترین مرجع قضائی است فضای آزاد و منطقی است و اینکه تعدادی از بدخواهان و بداندیشان تصور می‌کنند که دستگاه قضائی در راستای اهدافی که آنها به دنبالش هستند به گونه دیگری حرکت می‌کند کاملاً نشان دهنده اندیشه‌های غلط و انحرافی آنهاست.

وی افزود: در این پرونده شاهد بودیم که مسیر قانونی و حقوقی و قضائی آن براساس موازین قانونی طی شد اما چون دشمن به دنبال اهداف دیگری بود هم اکنون بشدت رسانه‌های بیگانه به دنبال برداشت‌های خودشان هستند. این صحنه زیبای بحث و گفتگویی که امروز پیرامون پرونده شاهدیم بهترین گواه است که قضات دیوان عالی فارغ از هر گونه جریانات سیاسی در مسیر حق و عدالت به دنبال این هستند که به واقعیات دست یابند.

منتظری گفت: جلسه امروز برگ زرینی از دستگاه قضائی و قضات گرانقدر است که فارغ از خط و خطوط به دنبال کشف حقیقت و اجرای عدالتند.

وی درباره جلسه امروز هیأت عمومی دیوان عالی گفت: بنده نظرم این است که در بررسی جامع حادثه که منجر به قتل زن توسط شوهرش شده باید مؤلفه‌های مؤثر در حادثه را تحلیل کنیم. چند مؤلفه می‌تواند مورد استدلال قرار گیرد که همه در یک رتبه و درجه نیستند و همه آنها را باید ملاک قرار داد اما نه در یک ردیف. مراتب و درجات این مؤلفه‌ها متفاوتند.

دادستان کل کشور گفت: ما قبل از اینکه به نکات فنی اسلحه و نحوه شلیک بپردازیم باید به آن قوه عاقله و اراده کننده حادثه بپردازیم و آن را باید بیشتر مورد توجه قرار دهیم. مولفه‌هایی که می‌تواند منشأ یک انسان عاقل باشد و او یک فرد عادی بی سواد عامی نبوده و کسی بوده که سال‌ها در دستگاه‌های مهم و مقامات بالای کشور مسؤلیت داشته و این ادم مرتکب جنایتی می‌شود و ما اگر بخواهیم از دیدگاه فرد عادی به آن نگاه کنیم درست نیست. هرچند که بنا به گفته رئیس دیوان عالی تفاوتی بین اشخاص نیست و پرونده مربوط به هر کسی باشد از منظر قضا تفاوتی نمی‌کند.

وی افزود: ازدواج دوم این آقا با خانم خود حدیث مفصلی است که چه بسا به تشخیص من و شما ربطی نداشته باشد.

منتظری گفت: در برخی اظهاراتش گفته من قصد کشتن نداشتم. برداشتن اسلحه چیست؟ مگه اسلحه اسباب بازی بوده و مگر اسلحه در آن گلوله نبوده از کنار اینها بگذریم. او بعد وارد حمام می‌شود. فرض کنیم می‌خواهد بترساند و فرض کنیم برای اینکه ترساندنش را قوی کند یک گلوله هم شلیک می‌کند. اگر این آقا قصدش این بوده او را بترساند با یک شلیک می‌توانست بترساند چرا ۵ شلیک؟

وی افزود: آیا این تکرار شلیک کردن نشان دهنده این نیست که این آقا می‌خواهد به هدفش برسد. ۵ گلوله یعنی ۵ بار ماشه را چکانده می‌گوئیم قصدش کشتن نیست اما آقای رازینی ریاست شعبه ۴۱ دیوان عالی که تاکید دارید که ۳ عنصر در بند ب قانونگذار مورد توجه قرار داده که قصد قتل ندارد اما قطعاً برداشتن اسلحه و از ضامن خارج کردن و شلیک کردن همه با قصد انجام داده است. این عمل قطعاً کشنده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: همه سه عنصری که در بند ب برای تحقق عملی که می‌تواند از مصادیق قتل عمد شناخته شود وجود دارد. بنابراین قاتل به اصل حادثه اعتراف صحیح دارد و به کیفیت حادثه که اسلحه را برداشته و وارد حمام شده است.

منتظری گفت: همه مؤلفه‌های مندرج در بند ب از ماده ۲۹۰ قطعاً در این حادثه به عیان می‌بینید و بنظرم قتل عمد است. با توجه به گذشت اولیای دم، ما از جنبه عمومی جرم اظهار نظر می‌کنیم که یا قتل عمد بوده و یا غیرعمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا اصلاح طلبان در خصوص کشته شدن همسر اقای نجفی که با اسلحه غیر مجاز کشته شد سکوت کردند واقا تاجزاده فتنه گر 88 در خصوص اعدام نوید یقه باره می کند وچرا این جا سکدت باید اقای نجفی اعدام شود وحقش هم هست
Iran, Islamic Republic of
تو چه توقعی از اصلاح طلبان داری .
Iran, Islamic Republic of
دادستان محترم درمورد قضیه نجفی خیلی دقیق شفاف سازی میکنن و زوایا رو روشن میسازند.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان چیزی برای ارائه ندارند فقط از اشتباهات و قصورات اصولگراها اصتفادهها می برند.
حکم جلال الدین فارسی را مقایسه کنید با حکم نجفی.
Iran, Islamic Republic of
گنده گانگستر اصلاحات!
خسته
Iran, Islamic Republic of
هرکس قدرت داشته باشد و به سیستم وصل باشد میتواند با کلت آدم بکشد ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
پيشنهاد ميکنم خفيف بودن حکم اقاي طبري را با شديد بودن حکم اقاي نجفي جبران نمايند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا انتخاب حمام برای قتل نشان از عمدی بودن دارد چون اون جا راحت تر میشه آثار خون رو از بین برد
Ukraine
نجفی قاتل باید اعدام بشه.
Luxembourg
نجفی فرصت پیدا کرد رضایت خانواده مقتول را گرفت و از اعدام دور شد حالا هر حکمی بدهند حبس است.
ناشناس
Germany
...خانواده خانم میترا استاد که قربانی تصور غلط اش از نجفی شد و کشته شد.
جواد
Iran, Islamic Republic of
به گفته رئیس دیوان عالی تفاوتی بین اشخاص نیست و پرونده مربوط به هر کسی باشد از منظر قضا تفاوتی نمی‌کند!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟

الان چند وقته از این ماجرا گذشته؟ .
Iran, Islamic Republic of
نجفی قتل
کرده و اولیایی دم رضایت داده!!! چرا فرافکنی و اصلاح طلب بودن را بهانه میکنید البته از اصولگراها تند رو بیشتر انتظار نمی‌رود! .
شاکی
Iran, Islamic Republic of
نجفی هفت تیرکش چرا اعدام نشد؟!
Iran, Islamic Republic of
در هر مورد از کلمه فتنه گر و سال 88 به راحتی استفاده می‌کنید! چرا همه چیز رو به همه چیز ربط میدید! مگه شما اولیای دم هستید!؟ اما افشاگری های نجفی اگر درست باشد نجفی خدمت کرده است نه قتل!!
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید
خواهر خودتان را این جوری تو حمام میکشتند به خاطر مسائل سیاسی از قاتل طرفداری میکردی؟.
شاهین
Iran, Islamic Republic of
حمایت اصلاح طلبان فتنه گر از یک قاتل مایه تاسف و شرمساری است.
Iran, Islamic Republic of
واقعا برات متا سفم....
Iran, Islamic Republic of
واقعا برات متا سفم به فرموده مولای ما امام حسین اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید شما میگی نجفی خدمت کرده ؟.
سرطان درمان نشدنی
اصلاحات
جواد
Kyrgyzstan
...........
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا حکم چیه ؟.
Iran, Islamic Republic of
این . را اعدام کنید.
عجب استدلالی که چرایی این ازدواج شاید به من و شما ربط نداشته باشد ، حالا تصورش را بکنید دو گانگی قضاوت در مورد این قتل و قتل پدر داس به دست ، ایشان هم گفته بود جوان را نکشته بلکه دختر خودشو کشته دقت کنید چون می دانسته قصاص نمیشه . اینم قتل عمد هست .
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط قصاص یعنی اعدام حق نجفی قاتل است
حجت‌السلام اسدی
Iran, Islamic Republic of
جناب دادستان بزرگوار حکم آقای نجفی را دیروز میخوندم ومی دیدم در اخبار آقای نجفی قتل عمد کرده وقاتل هست با ید با آقای نجفی مثل احکام بقیه مردم و عوام الناس برخورد بشه ایشون قاتل هست و باید اعدام بشه تا عبرت بشه به چند نفر دیگه که بدانند کشور جمهوری اسلامی ایران قانون داره
کریم زاده
Iran, Islamic Republic of
پس ببخشید جایگاه بخشش و عفو در قانون اسلامی و الهی،چی هست..
Iran, Islamic Republic of
اولیای دم پولش رو گرفتن و رضایت دادن دیگه کار تموم شد یعنی از قصاص در رفت حالا جرم عمومیه دیگه
علی
Iran, Islamic Republic of
تاجزاده و برخی سلبریتی های مزدور ظاهرا حناق گرفته اند چرا اظهار نظری نمی کنند چرا وقتی نوبت به هم مسلکی های خود شان رسید فریاد عدالت خواهی و دفاع از حقوق زنان یادشان می رود . تشت رسوایی این جماعت خیلی وقت است از پشت بام افتاده ولی آنقدر پر رو هستند که ...
شجاع
Iran, Islamic Republic of
ماشالله از اول انقلاب همه مسولین شروع کردن پول جمع کردن احتمالا برای این مواقع که بتوانند دیه های میلیاردی بپردازند
Iran, Islamic Republic of
همه مسئولین؟؟؟!!! رجایی؛ باهنر؛ صیادشیرازی؛ بهشتی؛ امام؛ رهبر؛ فرماندهان جنگ و هزاران مسئول پاکدست دیگر. جواب این افترا را در قیامت چگونه خواهی داد؟