پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

رهبر انقلاب به صورت ویدیوکنفرانسی از یک میلیون رزمنده تجلیل می‌کند

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب: 739696
رهبر انقلاب از یک میلیون رزمنده تجلیل می‌کند
به گزارش جهان نيوز، نشست کمیته امور رسانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس امروز با حضور «علی‌اصغر جعفری» رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، «محمد خُدادی» معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران رسانه‌ها در سالن قصر شیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

ظرفیت معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد در اختیار چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواهد بود

در ابتدای این نشست «محمد خُدادی» بااشاره به ابعاد اجتماعی هشت سال دفاع مقدس گفت: باید ابعاد مختلف جنگ تبیین شود؛ همبستگی در جنگ و بعد اقتصادی و ابتکار عمل‌های صورت گرفته شده در دفاع مقدس تنها نمونه‌هایی از موفقیت و دستاورد‌های ماست که در چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

وی بر لزوم فرآورده‌سازی محتوا‌های مرتبط با دفاع مقدس تاکید کرد و ادامه داد: فعالیت رسانه‌ای درخصوص دفاع مقدس همانند درباره جنگ، به اطلاعات و عملیات نیاز دارد. پیشنهاد می‌کنم برای یک سال آینده درخصوص دفاع مقدس در بُعد رسانه‌ای زمان‌بندی داشته باشیم و نباید سالگرد دفاع مقدس را مختص به یک هفته بدانیم. رسانه‌ها برای پرداختن به موضوع دفاع مقدس نیاز به اطلاعات محرمانه و سری ندارند، اما باید ارتباط مستقیم و مستمری با آن‌ها ایجاد کرد تا شبهات جنگ را ترسیم کنیم و نحوه واکنش به آن‌ها را تبیین کنیم.

تجلیل از یک میلیون رزمنده با حضور ویدیوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختن به موضوعاتی همچون سبک زندگی و مهندسی بین‌المللی جنگ را مهم دانست و تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت رسانه‌های داخلی و بین‌المللی را دارد که می‌تواند در ایام چهلمین سالگرد دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 حضور رهبر معظم انقلاب در برنامه تجلیل از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس
علی‌اصغر جعفری هم در ادامه این نشست به بالندگی و اثرگذاری حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی بر زندگی جوامع دارند و مردم با زاویه دید رسانه‌ها با مسایل برخورد می‌کنند لذا هرقدر یک مجموعه بتواند نظر‌ها و مبانی خودش را رسانه‌ای کند و هوشمندانه، به‌موقع و دقیق ارائه کند، به همان اندازه اثرگذاری خواهد داشت.

وی فعالیت بدون پیوست رسانه‌ای را بی‌اثر دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز دوران انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و امیدواریم رسانه‌ها با راهبرد‌های دقیقی که در پیش خواهند گرفت موجب طرح حرف‌های درست و دقیق درخصوص دفاع مقدس باشند. غرب هنوز بعد از سال‌ها پس از جنگ جهانی دوم در حال تولید فیلم و کتاب و تولید محتوا دراین خصوص جنگ است درحالی که ما درباره دفاع مقدس شاهد کم‌کاری هستیم.

رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تصریح کرد: ما در دفاع مقدس حماسه بزرگی را رقم زده‌ایم که بعد از جنگ ویتنام، طولانی‌ترین جنگ قرن است که در آن ۸۰ کشور به‌طور مستقیم و غیر مستقیم از رژیم بعثی صدام حمایت کردند که نسل امروز کمتر از آن باخبر است.

جعفری چهلمین سالگرد دفاع مقدس را فرصتی مناسب و تکرار نشدنی برای پرداختن به حماسه‌های ملت ایران دانست و گفت: ۳۱ شهریور از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل می‌شود. اتفاق مهم‌تر این موضوع حضور ویدیوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب اسلامی در این همایش است.

تجلیل نمادین از خانواده شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس
وی افزود: تجلیل نمادین از خانواده شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، برگزاری نمایشگاه‌هایی از دستاورد‌های دفاع مقدس در ۳۱ استان کشور از ۳۱ شهریور ازجمله دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود؛ اما این برنامه‌ها به‌دلیل شیووع ویروس کرونا بازدید عمومی نخواهند داشت بلکه با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای، این نمایشگاه‌ها را به خانه مردم خواهیم برد.

رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ادامه از افتتاح نه موزه دفاع مقدس استانی خبر داد و عنوان کرد: روز دوم مهر نه موزه دفاع مقدس در استان‌ها افتتاح خواهد شد لذا برای پوشش درست این برنامه‌ها فراتر از فعالیت مرسوم رسانه‌ها، انتظار فعالیت رسانه‌ای درخصوص دفاع مقدس داریم.

تشکیل ۵۰۵ ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس
جعفری در ادامه به تشکیل ۵۰۵ ستاد گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۲۶ هزار برنامه از سوم خرداد به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار خواهد شدکه برنامه شاخص آن تجلیل از یک میلیون رزمندگان دفاع مقدس با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد بود.

 هیچ نقطه کور و ابهامی در خصوص دفاع مقدس وجود ندارد

در ادامه این نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار «منصور زمانی» مشاور رسانه‌ای معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح با تاکید براینکه هیچ نقطه کور و ابهامی در خصوص دفاع مقدس وجود ندارد، گفت: نباید از هفته دفاع مقدس غفلت صورت گیرد و این موضوع در رسانه‌ها می‌بایست پرقدرت آغاز شود.

وی در ادامه مکتب شهید سلیمانی را مکتبی قابل تبیین دانست و افزود: ما باید شاخصه‌ها و دستاورد‌ها و چشم‌انداز آینده مکتب شهید سلیمانی را روشن کنیم. چه کسی باید به این موضوع بپردازد؟ فرهیختگان و رسانه‌ها باید به تبیین این مکتب بپردازند چراکه این مکتب برای جامعه جذاب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رزمنده
United Arab Emirates
سلام رزمندگان بسیجی ایثارکردنددردفاع مقدس چرادولت قانون رزمندگان اجرانمیکندمجلس تصویب کردرزمندگان فاقدبیمه درمانی هستندسن رزمندگان ۵۰هست هیچ حمایتی نشدندکمیته امدادمدجویان بیمه پوشش دادولی متاسفانه رزمندگان بسیجی ازبیمه درمانی محروم هستند