سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۵

اصلاح طلبان ملت ایران را چگونه می‌بینند؟

هرمز راسخی
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 739667
شاه بیت مواضع کارگزاران و همفکرانشان را باید در این سخن حسین مرعشی دید که گفته است: دولت آینده باید در واقع از شرایط جدیدی که بعد از انتخابات آمریکا به وجود می‌آید استفاده کند.
جهان نيوز - هرمز راسخی: در اخبار روزهای گذشته خبری آمده بود که واقعا همه ما را انگشت به دهان کرد و آن خبر این بود "حسین مرعشی: در میان اصلاح طلبان هم عارف و جهانگیری فعالیتشان را شروع کردند. کسی کاندیدای پوششی نیست اینها کاندیداهایی بودند که از قبل هم، مطرح بودند. اصلاح طلبان در مورد شخص خاصی به جمع‌بندی نرسیده‌‌اند" .

طنز ماجرا در این است که مرعشی خود یکی از منتسبان به جریان کارگزاران و یکی از زیر مجموعه های جریان اصلاحات بحساب میاید چنان در توهمات فکری و سیاسی خود فرو رفته است که باز هم انتظار دارد ملت ایران براستمرارسیاسی دولتی که نتایج تفکرات و استراتژی های میدانی اش، فقر و فلاکت معیشتی را بسیار عادلانه و با به وجود آوردن طبفات ممتاز در جامعه تقسیم کرده است باز هم مهر تایید بزنند، و موضوع خنده دار جریان، آنجا اوج می گیرد که ایشان اصرار دارد که این بار، دیگر اسحاق جهانگیری کاندیدای پوششی نیست و این یعنی اینکه ای ملت ایران باور کنید که او جدی آمده برای رقابت انتخاباتی و شما باز هم راه رفته هشت سال گذشته با دلار جهانگیری و سیاست های خود تحقیر پنداری دولت اعتدالیون در برابر غربیان زیاده خواه را که ما در قالب برجام بر شما تحمیل کردیم دوباره تکرار کنید.

در باره این مطالب نکاتی را به اطلاع عزیزان میرسانیم و ایمان داریم که ملت شریف ایران دیگر فریب این بازیگران سیاسی را که بر خلاف مکتب اسلام در مکتب ماکیاول شاگردانی شاخص شده اند را نخواهند خورد که نتیجه آن در دو دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری حذف نیروهای خدوم و مردان عمل و عملیات میدانی بوده است:

1. به نظر میرسد کاندیدای پوششی همچنان ادامه دارد اما اینبار بنام کاندیدای آزمایشی، مرعشی می گوید: اینها کاندیداهایی بودند که از قبل هم، مطرح بودند اکنون هم مطرح هستند تا ببینیم جبهه اصلاحات به چه جمع بندی می‌رسداصلاح طلبان در مورد شخص خاصی به جمع‌بندی نرسیده‌‌اند. این یعنی اینکه اصلاح طلبان بشدت نگران شکست سنگین خود در انتخابات هستند در نتیجه باز هم دو نفر از نیروهای سوخته خود را برای محک زدن ملت به میدان فرستاده اند تا عکس العمل ها را بسنجند. وقتی می گوید این دو نفر هم مطرح هستند! و هم اینکه اصلاح طلبان به جمع بندی نرسیده اند یعنی همان نگرانی که در این دوره بشدت حیات سیاسی ایشان را تهدید می کند.

2. در واقع با توجه به اینکه یک دولت تازه نفس هم در ایران شکل می‌گیرد، ما باید تلاش کنیم بستر روابط عادی را با دنیا برقرار کنیم و با تکیه بر قدرت ملی از تحریم‌ها، عبور کنیم. باز هم بازی با شعار تعامل با دنیا، گویی در طی 8 سال گذشته اعتبار پاسپورت ایرانی افزایش یافت و سرمایه های کشور به کشور بازگشت و... سیاستی که وزیر خارجه اش حق تردد چند صد متری را در غرب ندارد و ... هدیه دولت تازه نفس کلید در سال 92 هیچ در هیچ بود. و امروز برایمان مبهم است که چگونه دولت  فعلی که متعلق به کارگزاران و اصلاح طلبان است و بخش هایی از مولفه های قدرت ملی را متروک و یا نابود کرده با کدام قدرت می خواهد با تحریم ها مقابله کند. آیا این ادعاها و انتظارات توهین به شعور ملت نیست؟!

در نتیجه گیری بنظر می رسد شاه بیت مواضع کارگزاران و هم فکرانشان را باید در این سخن حسین مرعشی دید که گفته است: دولت آینده باید در واقع از شرایط جدیدی که بعد از انتخابات آمریکا به وجود می‌آید استفاده کند، اگر بایدن برنده شود ما باید در بهمن ماه در دولت جدیدی که مستقر می‌شود، منتظر بازگشت آمریکایی‌ها به برجام باشیم، اگر هم ترامپ برنده شود برداشت من این است که او متوجه اشتباهش در مورد ایران شده.

اینان همچنان امیدوار به رافت و در یک خود تحقیری آشکار، تمام امیدشان در کاخ سفید نهفته است. امیدوارند بایدن بیاید و اگر هم ترامپ آمد باز هم امیدوارند که به اشتباهاتش پی برده باشد! این در حالی است که هشت سال آزمایش ترامپ و سخنان بایدن در باره موضوعات داخلی ایران که اینروزها نیزطرح می شود هنوز نتوانسته و نمی تواند ایشان را ناامید از الطاف آمریکا به غرب گرایان سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان همه مملکت را برای خودشان واطرافیان نزدیک خودمی خواهند وسلام؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان عامل اصلی مشکلات اقتصادی ملت ایران هستند.
Iran, Islamic Republic of
سیاست های نادرست، غلط و اشتباه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم و کشور بوده است و مردم ایران را گرفتار کرده است..
کدوم اشتباه کدوم پی بردن .
Iran, Islamic Republic of
پیرمرد چی کار به تحلیل سیاست داری

برو دو رکعت نماز بخون برای اخرتت

گناه خاتمی هم نشور