کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شعار علیه نتانیاهو: زمان تو تمام شده

صبح نو , 24 شهريور 1399 ساعت 12:43

تظاهرات‌کنندگان اراضی اشغالی در سیزدهمین هفته متوالی با حرکت به سوی اقامتگاه نتانیاهو خواستار کناره‌گیری و زندانی‌شدن او شدند.


به گزارش جهان نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که باپرونده‌های فسادش چند ماهی است با انتقاد جامعه صهیونیستی روبه‌رو شده و درهفته های اخیر با شیوع ویروس کرونا و عدم توانایی درمهار آن و بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی در اراضی اشغالی همراه است ، تظاهرات گسترده‌ای بر علیه سیاست‌های نتانیاهو و همچنین فسادش به راه افتاده است. تظاهراتی که دیروز بیش‌از 15‌هزار نفر برآورد شد و معترضان خواستار کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت و محاکمه او در دادگاه شدند.

فساد و محاکمه نتانیاهو ناتوانی و فساد نتانیاهو در اداره اراضی اشغالی موجبات تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای کارگاهی شده است تا آنجا که کارگران برخی از شرکت‌های دولتی نیز دست به اعتصابات متعدد کارگری زدند، چرا‌که بیکاری ناشی از کرونا و ناتوانی رژیم اسرائیل در اداره اقتصاد خسارات فراوانی به منافع اقتصادی آن‌ها وارد ساخته است.

به نوشته نشریه جزوز الم پست اسرائیل؛ در پی تلاش معترضان در بامداد دیروز برای برچیدن موانع پلیس و عبور از آن‌ها برای نزدیک شدن به اقامتگاه نتانیاهو، نیروهای امنیتی چند‌بار با آن‌ها درگیر شدند. پلیس رژیم صهیونیستی متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان مقابل اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم  در قدس اشغالی با آن‌ها درگیرشد. حداقل 9‌نفر از معترضانی که با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار استعفای او شده بودند، توسط پلیس بازداشت شدند.

 تظاهرات هزاران صهیونیست خشمگین علیه نتانیاهو
این سیزدهمین هفته پیاپی بود که چند هزار نفر از معترضان به عملکرد نتانیاهو با تجمع مقابل اقامتگاه وی در قدس اشغالی خواستار استعفای او شدند. پلیس رژیم اسرائیل معترضان را حداقل 25 هزار نفر برآورد کرده است. تظاهرات کنندگان با حمل پلاکاردهایی با نوشته‌هایی از جمله نخست‌وزیر مجرم، به اتهامات فساد نتانیاهو اعتراض و بر لزوم استعفا و زندانی کردن او تاکید کرند.

این تظاهرات که هر هفته برگزار می‌شود به‌دلیل اتهامات فساد علیه نتانیاهو و نحوه مدیریت کابینه وی در مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود. اصلی‌ترین خواسته معترضان کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت است. این تظاهرات که از چهارماه پیش با حضور هزار و 500‌‌نفر شروع  شد اکنون با گذشت 13‌‌هفته از آن به جمعیت ده‌ها‌هزار نفری از معترضان تبدیل شده است که معمولاً با درگیری با پلیس رژیم صهیونیستی منجر می‌شود. آنگونه که رسانه‌های صهیونیستی گزارش می‌دهند، تا کنون ده‌ها نفر در این اعتراضات بازداشت و مجروح شدند.

آغاز دور جدید مبارزات مردم فلسطین
تظاهرات ضد دولتی جامعه صهیونیستی برعلیه نتانیاهو درحالی در اراضی اشغالی درحال افزایش است که دور جدید مبارزات مردمی در فلسطین برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی نیز آغاز شده است. رسانه‌های فلسطینی گزارش می‌دهند؛ فرماندهی ملی مقاومت مردمی فلسطین از آغاز دور جدید مبارزات مردمی همه‌جانبه ملت فلسطین در راستای استقلال این کشور به پایتختی قدس شریف خبر داد و از ملل اسلامی تقاضا کرده با حمایت از مبارزه همه‌جانبه ملت فلسطین توافقات ننگین و خیانت‌بار حکام امارات و بحرین را ساقط کنند.

روز خشم علیه توافقات رژیم صهیونیستی
در بیانیه‌ای که فرماندهی ملی مقاومت مردمی فلسطین منتشر کرده ، آمده است؛ 15‌سپتامبر (سه‌شنبه هفته جاری) انتفاضه جدید با اهتزاز پرچم فلسطین کلید می‌خورد. همچنین روز جمعه روز خشم علیه توافقات رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین است. درهفته‌های اخیر مقامات امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی از توافق صلح و عادی‌سازی روابط با نتانیاهوخبر دادند، موضوعی که با واکنش شدید رهبران گروه‌های مختلف فلسطینی و مقاومت روبه‌رو شد. دونالد ترامپ در حالی برای سازش کشورهای ضعیف عربی با رژیم صهیونیستی در تلاش است که درکارنامه چهار سال کاری خود هیچ دستاوردی در عرصه سیاست خارجی ندارد و در تبلیغات کارزار انتخاباتی از رقیب خود «جوبایدن» عقب افتاده و در‌نظر دارد تا با اینگونه سازش‌هایی که بعضاً اجباری است و بخشی از آن را در توافق صربستان و کوزوو با رژیم صهیونیستی دیدیم، عقب ماندگی‌های خود را درعرصه سیاست خارجی جبران کند.

کمتر از دو ماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی‌نمانده و دونالد ترامپ که درسیاست خارجی خود کارنامه قابل قبولی ندارد، درتلاش است برای راهیابی دوباره به کاخ سفید، به‌دنبال برگه برنده در سیاست خارجی است، از این رو به توافق با کشورهای ضعیف دنیا و عادی‌سازی برخی کشورهای کوچک با رژیم صهیونیستی متوسل شده و پس از اینکه توافق سه جانبه‌ای با امارات به امضا رساند پس از اینکه به کشورهای ضعیف شبه جزیره بالکان متوسل شده  و توافق رژیم صهیونیستی با صربستان و کوزوو را در صدر توجه رسانه‌های غربی قرار داد، در روزهای گذشته نیز توافق سازش بحرین با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد تا مگر دستاوردی برای سیاست خارجی خود و ارائه آن در کارزار انتخاباتی باشد که کمتر از 50‌روز دیگر به آن باقی مانده است.

انتفاضه جدید فلسطینی‌ها نسبت به سازش بحرین و امارات
البته اینگونه اقدامات آمریکا درهمسویی کشورهای ضعیف دنیا با رژیم صهیونیستی واکنش‌هایی به همراه داشت، ایران و ترکیه از نخستین کشورهایی بودند که نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و انتقال سفارتخانه‌های امارات، بحرین، صربستان و کوزوو به قدس اشغالی را محکوم کردند و آن را نقض قوانین بین‌المللی خواندند. البته در این بین ، اتحادیه عرب و تشکیلات خودگردان و دیگر گروه‌های فلسطینی به تصمیم ضد فلسطینی صربستان و کوزوو، امارات و بحرین واکنش نشان دادند و این اقدام عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. اقدامی که فرماندهی ملی مقاومت فلسطین که سنگ بنای آن در نشست ویدیو کنفرانس گروه‌های فلسطینی هفته گذشته در بیروت و رام‌الله گذاشته شد تصمیم گرفتند تا فردا سه‌شنبه با اهتزاز پرچم فلسطین، انتفاضه جدید و خشم خود را نسبت به سیاست‌های استثماری کشورهای عربی مرتجع منطقه که در راستای سیاست‌های رژیم صهیونیستی و معامله قرن دنبال می‌کنند را محکوم نمایند.


کد مطلب: 739665

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739665/شعار-علیه-نتانیاهو-زمان-تمام-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com