کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کربکندی: سرمربیگری رحمتی از عجایب است

باشگاه خبرنگاران , 24 شهريور 1399 ساعت 12:31

کارشناس فوتبال درباره وضعیت نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی داد.


به گزارش جهان نیوز، رسول کربکندی کارشناس فوتبال درباره ارزیابی اش از وضعیت نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: تیم‌های کشورمان به جز پرسپولیس که ۲ سال پیش نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد، در این رقابت‌ها موفق نبوده اند. تیم‌های عربی با جذب بازیکنان مطرح خارجی پا به سن گذاشته تعادل را در آسیا  از بین بردند.

او ادامه داد: نمایندگان کشورمان کار سختی در آسیا دارند، چون این مسابقات در خارج از ایران برگزار می‌شود. همچنین برخی از تیم ها، بازیکنان خود را از دست داده اند و وضعیت سرمربی شان مشخص نیست و آن‌ها شرایط متعادلی ندارند. البته وضعیت سپاهان نسبت به ۳ نماینده کشورمان در آسیا بهتر است.

 کربکندی درباره وضعیت پرسپولیس در آسیا گفت: وضعیت تیم پرسپولیس بعد از باخت به استقلال در جام حذفی یک مقدار به هم ریخت و بازیکنان تاثیرگذار از جمله ترابی و علیپور از این تیم جدا شدند. تفاوت تیم‌های ما با حریفان آسیایی این است که بازیکنان ما به خاطر بازی‌های  لیگ فرسایشی از لحاظ جسمی، روحی و روانی شرایط ایده آل ندارند. البته اگر مربی‌ها به صورتی برنامه تمرینی در نظر بگیرند که شادابی به تیم‌های آسیایی بازگردانده شود، در آن صورت شرایط این تیم‌ها در آسیا بهتر می‌شود.

وضعیت استقلال بدتر از سایر نمایندگان کشورمان در آسیا است 
کارشناس فوتبال درباره وضعیت استقلال در آسیا اظهار کرد: استقلال وضعیتش بدتر از سایر نمایندگان در آسیا است. بحث‌های مدیریتی، تغییر و تحولات در کادر فنی و انتخاب نامجو مطلق، دستیار مجیدی به عنوان سرمربی استقلال باعث شده است که حاشیه‌های این تیم از مابقی تیم‌ها بیشتر باشد. به هر حال هنر مدیریت و مربی این است که بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده مسابقات کنند. البته اکثر بازیکنان استقلال قراردادشان را تمدید کردند، اما نفرات این تیم شرایط  خوبی ندارند.

مدیران و مربیان باید تیم خود را بازسازی کنند 
او بیان کرد: به نظرم تیم‌های ایرانی بدترین شرایط را در لیگ قهرمانان آسیا دارند و تعطیلی طولانی مدت مسابقات لیگ برتر، برگزاری لیگ فرسایشی و حاشیه‌های تیم‌ها باعث شده که نمایندگان کشورمان در آسیا وضعیت ایده آلی نداشته باشند. به هر حال مدیران و مربیان باید تیم  خود را بازسازی روانی کنند تا وضعیت بهتری روانه مسابقات آسیایی شوند.

سپاهانی ها آماده تر از سایر نمایندگان کشورمان در آسیا  هستند 
کربکندی درباره وضعیت تیم سپاهان گفت: تیم سپاهان مسیر رو به جلو داشته است و ساکت به مدیریت این تیم اصفهانی برگشته است. همچنین شاکله اصلی سپاهان حفظ شده است و این تیم اصفهانی بازیکنان موثری دارد. علاوه بر این محرم نویدکیا زمان نیاز دارد تا به امور فنی تیمش اشراف پیدا کند. سپاهانی‌ها مشکلات مالی ندارند و چند بازیکن جذب کردند و آن‌ها آماده‌تر از سایر تیم‌های کشورمان در آسیا  هستند.

سرمربیگری رحمتی یکی از اتفاقات اعجاب انگیز فوتبال است 
کارشناس فوتبال درباره وضعیت تیم شهرخودرو تصریح کرد: رحمتی دروازه بان تیم شهرخودرو به عنوان  سرمربی این تیم مشهدی انتخاب شده است و این موضوع یکی از اتفاقات اعجاب انگیز فوتبال است. به هر حال رحمتی با سهراب بختیاری زاده اختلاف پیدا کرد و بعد از آن مدیران مشهدی، بختیاری زاده را کنار گذاشتند و رحمتی را برای هدایت تیم خود انتخاب کردند. همچنین شهرخودرو شرایط خوبی ندارد و نتایج ضعیفی در آسیا گرفته است.

نویدکیا در عرصه مربیگری موفق می شود 
او درباره حضور مربیان جوانی همانند نویدکیا و رحمتی در فوتبال کشورمان گفت: موفقیت مربیان جوان به مدیریت باشگاه‌ها برمی گردد که چقدر مربیان فضای لازم را در اختیار دارند. نویدکیا ۳، ۴ سال بازی نمی‌کرد و مدرک مربیگری A  آسیا را ندارد، اما شنیده ام رحمتی قصد دارد علاوه بر دروازه بانی، هدایت تیم شهرخودرو را برعهده بگیرد. به نظرم نویدکیا در عرصه مربیگری موفق می‌شود، چون تیم سپاهان مشکلات مالی ندارد و ابزار لازم را در اختیارش می‌گذارند.

کربکندی درباره مبلغ قرارداد‌های نجومی بازیکنان داخلی بیان کرد: این موضوع نشان از بی برنامگی در فوتبال کشورمان است و بازیکنی که در گذشته ۲ میلیارد می‌گرفت امسال ۱۵ میلیارد تومان می‌گیرد و معلوم نیست تیم‌های فوتبال این پول‌ها را از کجا می‌آورند که چنین قرارداد‌های نجومی با بازیکنان می‌بندند. به هر حال پرداخت این مبالغ، بودجه زیاد می‌خواهد و مدیران این پول‌ها را از کجا تامین می‌کنند و عاقبت فوتبال ما  به خیر شود. فوتبال کشورمان درآمدی ندارد و فقط هزینه داشته است و رقابت ناسالم بین باشگاه‌ها برای بستن قرارداد‌های نجومی شکل گرفته است. 


کد مطلب: 739663

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739663/کربکندی-سرمربیگری-رحمتی-عجایب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com