کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه برد الکترونیکی را تعمیر کنیم؟

24 شهريور 1399 ساعت 11:10

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی یکی از نیازهای اصلی جامعه امروزی به شمار می رود. با فراگیری فن و مهارت تعمیر بردهای الکترونیکی می توان کار تعمیرات لوازم الکترونیکی مختلف را انجام داد و به بازار کار این رشته ورود کرد. ما در ادامه متن مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی را آموزش می دهیم.


بردهای الکترونیک به عنوان یکی از مهمترین اجزای تجهیزات الکترونیک به شمار می روند. کارکرد تمامی دستگاه های الکترونیک به بردهای آنها بستگی دارد و خرابی در این قطعه می تواند باعث اختلال کارکرد دستگاه های الکترونیک شود.



 
در نتیجه چگونگی تعمیر برد الکترونیکی یکی از مهم ترین موضوعات در این زمینه می باشد. از آنجایی که بردهای الکترونیکی بسیار حساس و پیچیده بوده و از قطعات گوناگونی تشکیل شده اند بنابراین تعمیرات آنها نیز بسیار تخصصی بوده و مستلزم کسب مهارت های مربوط به آن می باشد.

با فراگیری آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی و یادگیری نحوه تعمیر و عیب یابی انواع برد می توان نسبت به رفع مشکلات این قطعه اقدام کرد. ما در ادامه متن مراحل تعمیر بردها الکترونیکی را معرفی می کنیم.

آشنایی با قطعات برد الکترونیکی و نحوه تعمیر آن

اولین مرحله از مراحل تعمیرات برد این است که با برد الکترونیک و قطعات مختلف آن و کارایی هر یک آشنا شد. با این اقدام می توان با اشراف بیشتری کار تعمیرات را انجام داد. به طور کلی یک برد الکترونیک از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که مقاومت ها، خازن ها، دیودها، ترانزیستورها و غیره از جمله قطعات بردهای الکترونیکی هستند. در واقع هر کدام از این قطعات وظیفه خاصی را در یک برد الکترونیک انجام می دهند و مجموعه آنها در کنار هم برد را تشکیل می دهند.


 
کارکرد تمامی این اجزا به صورت زنجیروار به هم متصل است و به همین دلیل بروز عیب در هر یک از این قطعات می تواند کارکرد کلی برد الکترونیکی را با اختلال مواجه کند. برای درک بهتر هر یک از این قطعات در ادامه متن با آنها به صورت خلاصه آشنا می شویم. *بررسی برد الکترونیکی و قطعات آن

پس از آن که با قطعات گوناگون و کارکرده هر یک آشنا شدید می بایست به بررسی برد و هر یک از قطعات بپردازید. بررسی کنید:

 آیا تمامی قطعات قرار گرفته بر روی برد به آن متصل هستند؟
آیا برد الکترونیکی تمیز بوده و بر روی آن اشیا خارجی قرار ندارد؟
آیا پایه قطعات سوکتی تمیز است؟
آیا اطلاعات میان سیم های قرار گرفته بر روی برد برقرار است؟
آیا قطعات قرار گرفته بر روی برد تغییر رنگ نداده یا ذوب نشده اند؟

پس از بررسی موارد ذکر شده در صورتی که هیچ یک از موارد فوق باعث خراب شدن برد نباشد، می بایست با کمک گرفتن از مولتی متر قطعه معیوب را شناسایی کنید.

*تعمیر و عیب یابی قطعه معیوب

پس از شناسایی قطعه معیوب حالا می بایست این قطعه را عیب یابی، تعمیر و در صورت نیاز تعویض نمایید. انجام این کار بسیار حساس و تخصصی بوده و نیازمند کسب مهارت های مربوطه از طریق آموزش تعمیرات برد می باشد. زیرا تعویض و تعمیر اشتباه برد باعث آسیب دیدن دیگر قطعات برد شده و مشکلات بیشتری را به همراه خواهد آورد.

بنابراین توصیه می کنیم ابتدا کلیه مهارت های مورد نیاز این کار را به دست آورده سپس به تعمیر و تعویض قطعات برد بپردازید.

بردهای الکترونیکی تجهیزاتی هستند که ساخته نسل جدید می باشند و به همین دلیل نمی توان مهارت تعمیر کردن آنها را به صورت سنتی و یا استاد و شاگردی فرا گرفت، و بهترین کار این است که مهارت مورد نیاز شغل تعمیرات بردهای الکترونیک را از طریق شرکت نمودن در دوره آموزش تعمیر برد الکترونیک فرا گرفته شود.


 
*بهترین آموزشگاه تعمیرات برد کدام است؟

امروزه مراکز مختلفی این دوره آموزشی مهم را در سراسر دنیا برگزار می کنند، و در ایران مجتمع آموزشی فنی پارس این دوره را برابر با استانداردهای روز دنیا برگزار می کند.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی در مجتمع فنی پارس به وسیله بهترین اساتید آموزشی ایران و بروزترین تجهیزات آموزشی برگزار می شود. بر طبق آمارها بیش از 85 درصد کارآموزان این مرکز آموزشی توانسته اند پس از پایان دوره آموزش خود به راحتی جذب بازار کار آزاد و استخدامی این رشته شوند.

در این دوره آموزشی کارآموزان به صورت عملی با طریقه عیب یابی و تعمیر انواع بردهای صنعتی، مخابراتی، دیجیتال، کامپیوتری و غیره آشنا شده و به صورت عملی به تعمیر و عیب یابی آنها می پردازند.

این آموزشگاه علاوه بر دوره برد دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید، آموزش تعمیر ایسیو، اموزش تعمیرات موبایل، آموزش plc، آموزش تعمیر لوازم خانگی، آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی و یخچال، اموزش برق ساختمان و صنعتی برخی از دیگر دوره های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین شرکت در دوره های این آموزشگاه می توانید به وب سایت رسمی مجتمع فنی پارس به آدرس اینترنتی https://amoozeshgahfanni.com/ مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۰۸تماس حاصل نمایید.


کد مطلب: 739651

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739651/چگونه-برد-الکترونیکی-تعمیر-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com