کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چطور و چگونه لوازم خانگی را تعمیر کنیم؟

24 شهريور 1399 ساعت 10:43

فرآیند تعمیر و سرویس لوازم خانگی یک پروسه بسیار حساس و در عین حال تخصصی می باشد. بنابراین، برخورداری از مهارت، دانش و تخصص لازم، یکی از مهمترین پیش نیازهای این عرصه به شمار می آید.


به گزارش جهان نیوز، چطور و چگونه لوازم خانگی را تعمیر کنیم؟ این سوالی است که همواره در مواقع بروز اشکال و نقص فنی در ساختار و قطعات لوازم خانگی، ذهن بسیاری از مصرف کنندگان را به خود معطوف می سازد. به طور کلی، لوازم خانگی از لوازم ضروری، کاربردی و کارآمد و اجتناب ناپذیر زندگی به شمار می آیند.

مدل های متنوع و مختلف لوازم برقی با برخورداری از امکانات و قابلیت های منحصر به فرد، در افزایش سطح رفاه و آسایش افراد بسیار تاثیرگذار و مؤثر می باشند. از سوی دیگر، امروزه در ساختار لوازم خانگی از آخرین فناوری ها و تکنولوژی های روز استفاده به عمل می آید. بر همین اساس، در مقایسه با گذشته ساختمان این تجهیزات بسیار پیچیده و متمایز می باشد. این امر به خوبی بر فراگیری و آموزش تعمیر لوازم خانگی صحه می گذارد.

فرآیند تعمیر و سرویس تجهیزات برقی یک پروسه بسیار حساس و در عین حال تخصصی می باشد. بنابراین، برخورداری از مهارت، دانش و تخصص لازم، یکی از مهمترین پیش نیازهای این عرصه به شمار می آید. بر این اساس، به روز بودن دانش و ارتقای مهارت ها در این حوزه، برای متخصص و خبره شدن تعمیرکار از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. گفتنی است که با فراگیری مبانی اولیه و آموزش تعمیر لوازم خانگی میتوان به متخصصی حرفه ای در این حوزه تبدیل شد.
 


مهم ترین وظایف تعمیرکار لوازم خانگی چیست؟
به طور کلی، حیطه فعالیت های تعمیرکار لوازم خانگی بسیار وسیع و گسترده می باشد. با توجه به متنوع بودن لوازم و تجهیزات برقی، این حیطه نیز شاخه ها و حوزه های مختلفی را شامل می شود. یکی از بخش های حوزه تعمیرات لوازم خانگی به قسمت تعمیر لوازم خانگی برقی مربوط می شود. این بخش عیب یابی و تعمیر لوازم خانگی رایج و متداول مورد استفاده در خانه ها مانند سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی، یخچال فریزر، آبمیوه گیری، جاروبرقی، چرخ گوشت، ماشین ظرفشویی و ... را در بر می گیرد.

از دیگر وظایف مهم تعمیرکار لوازم خانگی به تعمیرات برد تجهیزات و وسایل برقی اختصاص پیدا می کند. لازم به ذکر است که یکی از مشکلات رایج بسیاری از دارندگان لوازم خانگی، خاموش شدن و کار نکردن مجدد دستگاه می باشد. اگرچه این مشکل میتواند ناشی از علل و عوامل مختلفی صورت گیرد، اما معیوب شدن و خرابی برد لوازم برقی از دلایل عمده بروز این ایراد می باشد.

بر همین اساس، با فراگیری و آموزش تعمیر و سرویس لوازم خانگی میتوان در صورت بروز مشکل و نقص فنی در عملکرد و کارکرد این تجهیزات، نسبت به عیب یابی صحیح و رفع مشکلات ایجاد شده اقدام نمود.

مشکلات رایج لوازم خانگی
همانطور که اشاره گردید، یکی از بخش های آموزش تعمیر لوازم خانگی به عیب یابی و رفع مشکلات انواع لوازم خانگی مربوط می شود. در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین مشکلات ایجاد شده برای انواع لوازم خانگی می پردازیم.

مشکلات رایج یخچال و راه حل رفع آن
سرد نکردن یخچال و فریزر: سرد نکردن یخچال یکی از رایج ترین مشکلات یخچال می باشد. این امر ممکن است به دلیل تنظیمات اشتباه دمای یخچال، خراب شدن واشرهای درب یا ایجاد مشکل در کویل کوندانسور یخچال باشد. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم، ابتدا بررسی کنید که آیا درب یخچال به خوبی بسته شده است. پس از آن دمای یخچال را بررسی کرده و آن را متناسب با وضعیت آب و هوا و فصل تنظیم کنید.

در صورت خراب شد یا کثیف شدن واشرها نیز به دلیل خروج هوا، یخچال به خوبی خنک نخواهد کرد. همچنین در صورت خراب شدن کویل های یخچال نیز هوا به خوبی از سیم پیچ های آن عبور نکرده و این امر باعث می شود توانایی یخچال شما به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده و یخچال خنک نکند.

یخ زدن وسایل داخل یخچال: یخ زدن لوازم یخچال یکی از دیگر مشکلات رایج یخچال می باشد. این مشکل ممکن است به دلیل خراب شدن ترموستات یا دمپر باشد. بنابراین توصیه می کنیم ترموستات و دمپر یخچال را بررسی و در صورت خراب شدن نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام کنید.
 

مشکلات رایج ماشین لباسشویی و راه حل رفع
صدای زیاد ماشین لباسشویی:  این مشکل ممکن است به دلیل فرسوده شدن مخزن لباسشویی یا کمربند قرقره ای موتور، همچنین خراب شدن یاتاقان لباسشویی باشد. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم مخزن و کمربند قرقره ای موتور را بررسی کرده و در صورت خراب شدن آن را تعویص کنید. همچنین یاتاقان های لباسشویی را روغن کاری نمایید.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی: از دیگر مشکلات رایج لباسشویی تخلیه نشدن آب دستگاه می باشد. گرفتگی پمپ لباسشویی، گرفتگی لوله منتهی به پمپ آب از جمله رایج ترین دلایل بروز این مشکل می باشند. برای رفع این مشکلات توصیه می کنیم پیچ های پنل جلویی لباسشویی را خارج کرده و پمپ دستگاه را به راحتی بررسی نمایید و در صورت گرفتگی آن را باز نمایید. همچنین در صورت گرفتگی لوله منتهی به پمپ توصیه می کنیم انتهای این لوله را بررسی و در صورتی گرفتگی با انبردست آن را خارج کنید.

مشکلات رایج ماشین ماشین ظرفشویی و راه حل رفع
صدای زیاد در ماشین ظرفشویی: یکی از مشکلات رایج ظرفشویی سر و صدای زیاد هنگام شستشو می باشد. این مشکل ممکن است به دلیل خراب شدن پمپ، نچیدن درست ظروف، خراب بازوهای آبپاش و اسپری کننده های آن باشد. بنابراین برای رفع این مشکل موارد ذکر شده را بررسی و آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی: این مشکل ممکن است به دلیل تمیز نبودن ظرفشویی به دلیل باقی ماند پسماند مواد غذایی بر روی ظروف و گیر کردن آن ها در ماشین ظرفشویی، کناره ها و اطراف واشر لاستیکی درب، فیلتر تخلیه و غیره باشد. یا خراب شدن بازوهای اسپری و آبپاش دستگاه باشد. بنابراین برای رفع این مشکل ابتدا بررسی کنید که مواد غذایی در بخش های گوناگون ظرفشویی گیر نکرده باشد. سپس بازوهای آبپاش را بررسی کرده و در صورت خراب بودن آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

از آنجایی که تعمیر و تعویض قطعات لوازم خانگی امری تخصصی می باشد،  در صورتی که برای تعمیر این لوازم مهارت کافی ندارید پیشنهاد می شود حتما از متخصصین کمک بگیرید یا با شرکت در دوره های آموزش تعمیر لوازم خانگی و کسب مهارت به تعمیر این لوازم بپردازید.

آموزشگاه برق گستران بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی
امروزه آموزشگاه های متعددی در تهران و سایر شهرستان ها دوره های لوازم خانگی را برگزار می نمایند. آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین مراکز برگزاری دوره های فوق می باشد که به صورت تخصصی و عملی، زیر نظر اساتید با تجربه و در کارگاه های مجهز به برگزاری دوره فوق می پردازد.

این آموزشگاه به صورت تخصصی به آموزش صفر تا صد تعمیرات و عیب یابی انواع لوازم خانگی شامل یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، غذاساز و غیره می پردازد و با برگزاری عملی دوره های خود درک عمیقی در کارآموزان ایجاد کرده و آنها را برای ورود به بازار کار آماده می نماید.

اموزش تعمیرات موبایل، دوره آموزش plc، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، آموزش برق ساختمان و صنعتی، آموزش تعمیرات ایسیو، آموزش تعمیرات برد برخی از دوره های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه می توانید به سایت برق گستران به آدرس https://barghgostaran.com/ مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02166597305 تماس بگیرید.
 


کد مطلب: 739649

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739649/چطور-چگونه-لوازم-خانگی-تعمیر-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com