کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قرائت اعلامیه انتخاباتی دشمن برای ۱۴۰۰

مشرق , 24 شهريور 1399 ساعت 8:17

در واقع رقابتی بودن انتخابات۱۴۰۰مقدماتی دارد که به توجه به آنچه در انتخابات ۹۸ و پس از آن اتفاق افتاد، در نهایت ممکن است رقابتی در همان حد بین یک کاندیدای اصولگرای میانه و تندرو اتفاق بیفتد.


به گزارش جهان نیوز، آذر منصوری، فعال اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون انتخابات 1400 گفته است:

"هنوز هیچ بحث و جمع‌بندی در مجموعه اصلاح‌طلبان در مورد نوع و چگونگی ورود به انتخابات و یا مصادیق آن صورت نگرفته است، اما آنچه روشن است و بر مبنای تجربه‌ای که در انتخابات ۹۸ پشت سر گذاشتیم، بعید است اصلاح‌طلبان بدون حضور کاندیدای اختصاصی خود در انتخابات پیش رو مشارکت جدی داشته باشند."

*خانم منصوری پیش از این هم در اظهاراتی مشابه گفته بود: اگر مبنای تحلیل و پیش بینی ما در خصوص انتخابات ۱۴۰۰، انتخابات اسفند ۹۸ و مجموعه تحولات و اتفاقاتی باشد که پیش از این انتخابات با آن مواجه بودیم، طبعا نه رقابت قابل توجهی در ۱۴۰۰ شکل خواهد گرفت و نه سطحی متفاوت تر از مشارکت مردم در انتخابات ۹۸، در سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

او افزوده بود: در واقع رقابتی بودن انتخابات۱۴۰۰مقدماتی دارد که به توجه به آنچه در انتخابات ۹۸ و پس از آن اتفاق افتاد، در نهایت ممکن است رقابتی در همان حد بین یک کاندیدای اصولگرای میانه و تندرو اتفاق بیفتد.

این شنیده شدن صدای دشمن از حلقوم کسانی در داخل و این حرف‌های دیکتاتورمآبانه که معنای صریح "تحریم انتخابات" و خروج از مردمسالاری است به این علت بر فضای ایران عارض شده است که چپ‌های ستادی پروژه تحریم انتخابات مجلس یازدهم که منجر به کاهش مشارکت کسانی از مردم شد را موفقیت‌آمیز می‌پندارند و از سوی دیگر با توجه به استشمام بوی "فتنه اقتصادی" در شامّه آنها؛ گویا ترجیحشان اینست که همین بازی را ادامه بدهند تا حلقه مفقوده قضایایی مثل فتنه 88 یا آبان 98 تکمیل شود و به قول آقایان "وضعیت امنیتی" پدید آید.

این بازی شریرانه اما نیاز به ورود و روشنگری خواص دارد.

چه اگر شاهد این مؤلفه نباشیم و هسته سخت اصلاحات بتواند در پرتو عدم رصد بازی‌های خود؛ در ردای دموکراسی از مردمسالاری خارج شود و صراحتا علمگردان دشمن خارجی در داخل کشور شود؛ آینده خوبی به لحاظ امنیتی پیش رو نخواهد بود و احتمال تکرار آبان 98 وجود دارد.

لازم به توضیح است که اولا شأن یک رجل و یک حزب سیاسی عملگری معقول در فرایند انتخابات بعنوان بارزترین منصه مردمسالاری است و رفتاری غیر از این باید به مثابه خیانت انگاشته شود.

ثانیا و جدای از این مسئله؛ بهانه چپ‌ها برای عدم شرکت در انتخابات نیز به هیچ وجه معقول نیست...

آنها می‌گویند از آنجا که شورای نگهبان کاندیداهای ما را تأیید صلاحیت نمی‌کند پس دلیلی بر حضور ما در انتخابات نیست! این در حالی است که اولا ولو در این حالت هم تکلیف حضور در انتخابات از یک جریان سیاسی ساقط نمی‌شود.

ثانیا شورای نگهبان نامزدهای اصلاح‌طلب را تأیید صلاحیت می‌کند اما منظور آقایان از "کاندیداهای ما"! مشتی پیرمرد سابقه‌دار و اشرار سیاسی هستند که ردّ پای آنها را جز در ناسزاگویی به نظام، سیاه‌نمایی از دستاوردهای انقلاب و در فتنه نمی‌توان دید.

جالب است که ستاد اصلاحات در این زمینه توضیح نمی‌دهد که چرا از معرفی جوانان و یا چهره‌های فاقد سوء سابقه امتناع می‌ورزد و قرار است از آتش پیرمردهای بدسابقه چه آبی برای اصلاحات گرم شود که دائما بر کاندیداتوری آنها اصرار می‌شود!؟

در سمت دیگر باید دانست که اگرچه مشارکت بالای مردم در انتخابات یک عامل افتخار و یک پشتیبان مهم است اما قوام انتخابات به "قانون" است و در صورت رعایت مُرّ قانون نیز انتخابات با هر میزان مشارکتی برگزار خواهد شد. همانطور که در اسفند 98 برگزار شد.

اما اصلاح‌طلبان قصد دارند افکار عمومی را از فهم این قاعده منحرف کنند و با افتخار جلوه دادن یک کار خیانت آمیز (تحریم انتخابات) علیه نظام اسلامی حربه بسازند.

درک این بازی از جانب مردم موجبات "رأی خوب" و انتخاباتی را فراهم می‌کند که از صندوق آن یک کاندیدای مخالف گرانی و رفاه‌گستر بیرون بیاید.

کاندیدایی که بر خلاف خواسته اصلاح‌طلبان منتظر نتیجه انتخابات آمریکا نخواهد بود و با مدیریت جهادی و توجه به ظرفیت‌های داخلی مشکلات کشور را یکان یکان وارد فرایند حل شدن قرار خواهد داد.

البته اگر مردم بخواهند...


کد مطلب: 739614

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739614/قرائت-اعلامیه-انتخاباتی-دشمن-۱۴۰۰

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com