جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۳۷

در جلسه سران قوا چه گذشت؟ +جزئیات

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 739599
نشست مشترک سران سه قوه عصر امروز (یکشنبه 23 شهریور)‌ به میزبانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شد.
در جلسه سران قوا چه گذشت؟ +جزئیات
به گزارش جهان نيوز،  نشست مشترک سران سه قوه عصر امروز (یکشنبه 23 شهریور)‌ به میزبانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شد. 

* روحانی: در نشست مشترک با سران قوا درباره ارز و کاهش تورم هم‌اندیشی شد
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حاشیه نشست سران قوا اظهار داشت: در این نشست درباره ارز و مسائل نقدینگی کشور و اینکه چه برنامه‌هایی باید زودتر اجرایی و عملیاتی شود بحث و گفت‌وگو شد.

وی افزود: درباره هدایت نقدینگی که منجر به کاهش تورم می‌شود بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و در مورد سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است بحث‌های خوبی مطرح کردیم و بنا شد این مباحث را ادامه دهیم.

رئیس جمهور با تأکید براینکه همواره همکاری و هماهنگی سه قوا می‌تواند برای رفع مشکلات کشور و حل سریع‌تر مسائل کمک کند، گفت: بی‌تردید مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه در بسیاری از مسائل می‌توانند در کنار دولت رافع مشکلات مردم باشند. 

روحانی با تأکید اینکه کشور شرایط خاصی را سپری می‌‌کند، خاطرنشان کرد: امروز کشور با تحریم حداکثری و شرایط کرونا روبه‌رو است و باید این مسائل را با هماهنگی‌ سریع‌تر حل و فصل کنیم. 

وی درباره گفت‌وگوی خود با سرانه 2 قوه دیگر در خصوص منطقه غرب آسیا اشاره و تصریح کرد: درباره مشکلاتی که منطقه ما امروز با آن روبه‌رو است و توطئه‌هایی که آمریکا و صهیونیسم نسبت به این منطقه طراحی کردند و اینکه چگونه باید مسائل منطقه را دنبال کنیم تا بتوانیم مسائل امنیت، ثبات و تعامل در منطقه را در شرایط جدید حل و فصل کنیم، گفت‌وگو شد.

رئیس جمهور گفت:‌ ان‌شاءالله این جلسات ادامه پیدا کند و ما مسائلی که امروز در جلسه طرح کردیم را در جلسات بعدی به ثمر خواهیم رساند و حتماً در شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم تأثیرگذار خواهد بود.

* رئیسی: دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال اخلال در جامعه است
 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا در حاشیه نشست سران قوا ضمن عرض خسته نباشید به دولتمردان، اظهار داشت: امروز دشمن با جنگ اقتصادی، روانی و رسانه‌ای  به دنبال مایوس کردن مردم در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و اخلال در جامعه ما است و همکاری همه قوا و به خط شدن تمامی ظرفیت کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود:‌اگر ما موفقیتی در خصوص مقابله با ویروس کرونا داشتیم به این خاطر بود که همه ظرفیت کشور به خط شد و حضور و مشارکت مردم بسیار نقش‌آفرین بود. دشمن یاس را در بین مردم دنبال می‌کند و ما باید با اقدامات‌مان در هر سه حوزه اجرایی، تقنینی، قضایی و نظارتی ایجاد امید را در مردم دنبال کنیم.

رئیس دستگاه قضا گفت: در این جلسه دغدغه مردم پیگیری شد و این باید دغدغه‌های همه ما باشد و این جلسات باید در جهت گره‌گشایی از مشکلات مردم ایران است.

* قالیباف: مهم‌ترین دغدغه سران قوا توجه به حل مشکلات مردم است
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز در حاشیه جلسه مشترک سران قوا اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در مجلس یازدهم اولین جلسه سران قوا در مورد مسائل مخصوصاً با اولویت مسائل اقتصادی کشور تشکیل شد که امروز دغدغه یکایک مردم ما هست؛‌ چه عزیزانی که مشکلات اقتصادی دارند مخصوصاً مردم مناطق محروم و چه آن بخش از عزیزانی که سربازان و مجاهدان عرصه تولید در کشور در حوزه صنعت و کشاورزی و تجارت و صادرات هستند.

وی افزود: این جلسه امروز تشکیل شد و الحمدالله هماهنگی و همدلی و همکاری خوبی در حوزه مسائل اقتصادی شکل گرفت؛ واقعیت امروز این است که مهمترین دغدغه همه ما در سران قوا توجه به حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف است.

قالیباف ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه انشاالله بتوانیم در حوزه بازار ارز و مخصوصاً بورس و هدایت نقدینگی و سر و سامان دادن به بازار کالا حرکت های خوبی انجام دهیم، خاطرنشان کرد: البته دولت محترم مسئولیت اجرایی این کار را دارد و بار سنگینی به دوش دولت و ریاست محترم جمهور است و حتماً ما هم در این فرصت پیش رو همانطور که رهبر انقلاب فرمودند که حداقل سه صد روز پیش روی ما  است و در این فرصت همه تلاش می‌کنیم که بتوانیم در این راه به دولت کمک کنیم که بتواند به تصمیماتی که برای سر و سامان دادن به مسائل اقتصادی و کاهش مشکلات اقتصادی مردم داده گام بردارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه موضوع دیگری که مورد بحث قرار گرفت موضوعات منطقه‌ای بود تصریح کرد: واقعیت این است که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی به صورت اجباری به دنبال عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه خلیج فارس است و این‌ها حتماً باعث ناامنی خواهد شد و حتماً به دنبال شیطنت خواهند بود. این مسائل هم مورد بحث قرار گرفت و انشاالله در این مسیر هم دقت لازم و تصمیمات خوبی صحبت شد.

قالیباف در پایان تاکید کرد: انشاالله این جلسات ادامه پیدا کند و حتماً هم ادامه خواهد کرد و آثار و برکات برای ملت عزیزمان خواهد داشت.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سیاست های نادرست، غلط و اشتباه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم و کشور بوده است و مردم ایران را گرفتار کرده است.
نتیجه خصوصی سازی و بخش خصوصی درکشور امروز عامل اصلی گرانی، افزایش قیمت غیر قانونی خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، میوه و تولید داخلی کشور بوده است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اختلاس‌کنندگان چندهزار میلیاردی را محاکمه کنند.....
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی دراین مدت 7 تا 8 سال ثابت کرده است که دیگر نمی تواند مشکلات مردم و کشور و... را حل کند.
Iran, Islamic Republic of
حرف وزیر امور خارجه انگلیس جنایتکار شماره یک دیگر چه اعتباری دارد؟
چه کسی در دنیا باور می کند انگلیس جنایتکار شماره یک نگران حقوق بشر و تروریسم درمنطقه خاورمیانه است؟
Iran, Islamic Republic of
کاهش مصرف میانگین 20 میلیون لیتری سوخت پس از احیای کارت سوخت نشان می‌دهد اگر مسئولین دولتی و دیگر قوا بخواهند با نگاه به داخل فعالیت کنند زمینه‌های آن کاملاً فراهم است و نیازی به حاشیه‌سازی‌هایی مثل «نداشتن اختیارات کافی» نیست!
Iran, Islamic Republic of
دولت ما تاکنون چه اقدامی در جهت جلوگیری از مسلمان‌کشی در هند و کشمیر کرده است؟
Iran, Islamic Republic of
در رسانه ملی باید از مسلمانان هندی حمایت بشود و نسبت به کشتار آنان که یک جنایت محسوب می‌شود واکنش نشان داده شود. نباید بی‌تفاوت بود.
Iran, Islamic Republic of
چرا تعزیرات حکومتی با شیوع کرونا فقط به گرانفروشی و احتکار ماسک و لوازم بهداشتی رسیدگی می‌کند و برخورد گرانفروشی میوه و سبزیجات را رها کرده است.
Iran, Islamic Republic of
افزایش 50 درصدی فوق‌العاده به آموزش و پرورش شامل معلمان نمی‌شود بلکه این افزایش فقط به کادر اداری و مدیران تعلق می‌گیرد و به معلمین بیش از 3 درصد تعلق نمی‌گیرد ولی طوری وانمود می‌کنند که گویا شامل حال همه از جمله معلمان هم می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
در این روزهای سخت دولت افزایش حقوق دانشگاه‌های علوم پزشکی برای نیروهای رسمی و قراردادی را اعلام کرد ولی برای نیروهای خدماتی قراردادی تبصره 4 جایی برای این افراد ندید. چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد دولت روحانی در این مدت هفت تا هشت سال قیمت هر کیلو مرغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان شد
Iran, Islamic Republic of
دل خوش نکنید روحانی و برجام مشکلات اقتصادی مردم و کشور را حل نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی عامل اصلی بیکاری جوانان در کشور بوده است؟ دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس!
Iran, Islamic Republic of
آیا وقت عذرخواهی حسن روحانی از مردم ایران فرا نرسیده است؟
Iran, Islamic Republic of
پول‌هایی که کشورهای عربی جنایتکار شماره یک از جیب مردم برای ترامپ هزینه می‌کنند
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن روحانی چرا همکاری قوای سه گانه ازسال 1392 تاکنون به حل مشکلات مردم و کشور کمک نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
روحانی: همکاری سه قوه می‌تواند حل مشکلات را تسریع کند
آقای روحانی آیا در این مدت 7 تا 8 سال سه قوه تاکنون همکاری نمی کردند
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد دولت روحانی در این مدت هفت تا هشت سال قیمت هر کیلو گوشت 115 تا 120 هزارتومان شد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بابک زنجانی دلال وزارت نفت و دولت بوده است.
Iran, Islamic Republic of
....
دولت روحانی قصد عذرخواهی از مردم را ندارد؟
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باید توضیح و پاسخ بدهد چرا دولتی‌ها هیچ واکنشی به نابسامانی‌های اوضاع اقتصادی کشور نمی‌دهند ....
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی باید توضیح و پاسخ بدهد چرا دولتی‌ها هیچ واکنشی به نابسامانی‌های اوضاع اقتصادی کشور نمی‌دهند تاکنون سکوت اختیار کرده اند؟ .
Iran, Islamic Republic of
گلابی درجه یک برجام را که هواداران برجام دارند میخورند این جعیه گلابی پوسیده برجام سهم ما دلواپسان بود این را هم میخواهید بدهید آنها بخورند خیلی بی انصافیه و الله!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم بی‌صبرانه منتظر شنیدن تصمیمات جهادی مجلس هستند. ارائه گزارش آنها نه تنها ریا نیست بلکه موجب آرامش روانی جامعه می‌شود. از همین طریق از آقای دکتر نیکزاد، رئیس کمیسیون عمران مجلس که در گزارش خبری، گزارش بسیار امیدوار کننده‌ای دادند تشکر می‌شود. انتظار می‌رود کمیسیون‌های دیگر نیز گزارش اقدامات خود را ارایه کنند و مردم را در جریان قرار دهند.
Iran, Islamic Republic of
حالا دیگر دغدغه فوری مردم توجه به اقتصاد و معیشت توسط دولت نیست، بلکه داشتن رئیس‌جمهور مردمی، انقلابی است. چون رئیس‌جمهور اگر مانند رؤسای قضائیه و مقننه، بین مردم باشند و به مشکلات مردم رسیدگی و پای درددل آنها بنشینند،‌مشکلی باقی نمی‌ماند و تمام تحریم‌های فلج کننده نیز بی‌تأثیر خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح‌طلبان پرمدعا که با کارنامه خالی مجلس دهم و دولت خودشان یعنی دولت یازدهم و دوازدهم روبه‌رو شده‌اند که چیزی جز تورم، رکود شدید و افزایش نقدینگی و هزار بلا و مصیبت برای مردم نداشته‌اند تمام همت خود را مصروف به زدن زیراب مجلس یازدهم که تازه اول شروع کار آن است، نموده‌اند تا نگذارند وجهه مردمی مجلس عیان شود.
Iran, Islamic Republic of
اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(صلی‌ا... علیه‌وآله) به بهانه آزادی بیان و عقیده نشانه اوج حیوان صفتی است. آیا اگر کسی به مدیر مسئول مجله شارلی ابدو اهانت کند او تماشا می‌کند یا عکس‌العمل نشان می‌دهد. اگر واقعاً فرانسه مدعی مهدآزادی بیان است چرا امثال پروفسور روژگارودی به‌خاطر بیان حقایق هولوکاست را به دادگاه کشانده و محکوم می‌کند؟! آزادی بیان هست برای آنچه خود می‌پسندند؟! نفرین و شرم بر چنین آزادی بیان!
Iran, Islamic Republic of
توهین نشریه فرانسوی به ساحت پاک و مقدس پیامبر اعظم(ص) توهین به همه مسلمانان جهان محسوب می‌شود. سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر این توهین به منزله شریک جرم بودن آنان است.
Iran, Islamic Republic of
مسئولان ایران خودرو با نقض قرارداد و خودداری از تحویل خودروهای ثبت‌نامی به افراد، می‌خواهند کاری کنند تا افراد شکایت نمایند چرا که با شکایت مبلغ واریزی افراد را به اضافه ده میلیون سود پول واریزی افراد را عودت می‌دهند و خود شرکت با فروش خودرو در بازار آزاد سود حداقل صدمیلیونی می‌برد! از رئیس محترم دستگاه قضایی درخواست می‌شود با ورود به پرونده عملکرد شرکت ایران‌خودرو با عوامل این نقض قرارداد، برخورد کیفری نمایند.
Iran, Islamic Republic of
حمله به کیهان توسط اصلاح‌طلبان شکست‌خورده در انتخابات به یک پروژه تبدیل شده است. اگر هتاکان به کیهان سابقه سویی در زندگی نداشتند شاید مشکلی نبود ولی همه آنها سابقه محکومیت در دادگاه را دارند.
Iran, Islamic Republic of
یکی از پیام‌های ماندگار ماه محرم حسینی، احیا و ترویج فریضه مقدس
امر به معروف و نهی از منکر است. سردار دلها گفت ما ملت امام حسینیم. ملت امام حسین(ع) با تأسی به سرور و سالار شهیدان در هر برهه از زمان و همه جا به این فریضه نیاز دارد تا به قرب الهی و سعادت همیشگی برسد.
Iran, Islamic Republic of
کره یک ماده غذایی مخصوص صبحانه مردم است. کالای لوکس و تجملاتی نیست که قیمت آن را به نرخ آزاد یا نیمایی حساب کنند و موجب کمبود آن در بازار بشوند.
Iran, Islamic Republic of
در سال جهش تولید به علت بی‌تدبیری دولت در حمایت از دامداری متأسفانه ده‌ها گاوداری در بوکان ما تعطیل و نیمه‌تعطیل شدند و امروز شاهدیم که کره حیوانی از خارج با ارز نیمایی وارد کشور می‌شود؟! صدها جوان تحصیل‌کرده بیکار در منطقه در صورت حمایت دولت به راحتی می‌توانند سر کار بروند و به دامداری و کشاورزی رونق دهند ولی حیف که تدبیری نیست و کرونا هم به بهترین بهانه و سرگرمی تبدیل شده و مسئولان دولت را از کارهای اصولی و زیربنایی بازداشته است!
Iran, Islamic Republic of
دشمن با سند آموزشی 2030 فرهنگ و اعتقادات مردم را نشانه رفته متأسفانه به رغم ممنوعیت آن در کشور توسط عده‌ای معلوم‌الحال به صورت غیرآشکار و بی‌صدا دنبال می‌شود درست با همان هدفی که در خارج از کشور و مثلا فرانسه به پیامبر اکرم(ص) توهین و جسارت می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
...