جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۹۹

چرا «اکبر طبری» به اعدام محکوم نشد؟ +پاسخ

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب: 739577
تعیین 31 سال حبس به عنوان مجازات اشد برای معاون سابق حوزه ریاست دستگاه قضا بیانگر صدور یک حکم سنگین علیه طبری است و در واقع می‌توان گفت شدیدترین مجازات تعزیری برای وی در‌نظر گرفته شده است.
چرا «اکبر طبری» به اعدام محکوم نشد؟ +پاسخ
به گزارش جهان نيوز، تعیین 31 سال حبس به عنوان مجازات اشد برای معاون سابق حوزه ریاست دستگاه قضا بیانگر صدور یک حکم سنگین علیه طبری است و در واقع می‌توان گفت شدیدترین مجازات تعزیری برای وی در‌نظر گرفته شده است.

به گزارش جام جم، او 20 سال در قوه قضاییه مسؤولیت داشت که آخرین آن معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه بود. در همان دوران ریاست‌ آیت‌ا... آملی لاریجانی، حرف‌ و حدیث‌هایی درباره طبری مطرح بود، اما هیچ‌گاه این حرف و حدیث‌ها از حد شایعه و اخبار غیر‌مستند بالاتر نرفت تا این‌که با ریاست آیت‌ا... رئیسی در اسفند سال 97، تغییراتی در این ماجرا ایجاد شد. طبری در همان روزهای ابتدایی مسؤولیت رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه، از سمت خود برکنار و در تیر 98 بازداشت شد.
 
از خرداد امسال هم که رسیدگی به پرونده او آغاز شد، با توجه به اهمیت جایگاه این فرد در قوه قضاییه و شبکه‌ای که با استفاده از برخی قضات و سرمایه‌داران ایجاد کرده بود اخبار دادگاه‌های او همواره سوژه داغ رسانه‌ها بود؛ به‌ویژه این‌که در میان 22متهم پرونده طبری، نام چهره‌هایی چون رسول دانیال‌زاده، ابربدهکار بانکی یا بیژن قاسم‌زاده، بازپرس پیشین دادسرای رسانه که نامش در ماجرای فیلتر کردن تلگرام، رسانه‌ای شد هم به چشم می‌خورد. 5نفر از متهمان این پرونده هم فراری هستند که قاضی غلامرضا منصوری یکی از این افراد بود که پرونده‌اش با مرگ در رومانی مختومه شد. حسن نجفی ، مصطفی نیاز آذری، محمد انوشه و نادر شریف‌نجار از دیگر متهمان فراری این پرونده هستند. کنار هم قرار گرفتن این افراد با اتهامات سنگین مالی که در کیفرخواست به آنها اشاره شده بود پرونده طبری را به پرونده‌ای جنجالی تبدیل کرد و رسیدگی به این پرونده در 21‌مرداد با اخذ آخرین دفاعیات متهم پایان یافت.
 
اما و اگرها درباره یک حکم
از مرداد سال 97 که رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی با استجازه رهبر انقلاب در شعب ویژه صورت می‌گیرد، پرونده‌های سنگینی مورد بررسی قرار گرفته و تعدادی از متهمان به اعدام و حبس‌های سنگین محکوم شده‌اند. بر همین اساس از همان آغاز رسیدگی به پرونده طبری، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد حکم احتمالی این پرونده نیز صورت گرفت.
 
حکمی هم که دیروز از سوی قوه قضاییه صادر شد حکم سنگینی است که موارد مختلف اعم از حبس، جزای نقدی و محرومیت از خدمات دولتی را در بر می‌گیرد. با این‌حال ممکن است با توجه به جنجالی بودن شخصیت طبری، برخی در انتظار احکام سنگین‌تری در این خصوص بوده‌اند که در این زمینه باید به چند نکته اشاره کرد.
 
اولین نکته این‌که به گفته سخنگوی قوه قضاییه، این تنها بخشی از پرونده است که مورد رای قرار گرفته است و بخش دیگر در همین دادگاه مفتوح است؛ به ویژه نسبت به متهمانی که الان در خارج از کشور هستند دادگاه هنوز رای نداده و متعاقبا رای خود را صادر خواهد کرد.  همچنین بخش سوم پرونده هنوز در دادسرا در مرحله تکمیل تحقیقات است و بعد از تکمیل تحقیقات چنانچه دادسرا عقیده‌ای به مجرمیت داشته باشد پرونده را جهت ادامه رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد کرد. غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه قبلا هم در 21مرداد همزمان با برگزاری آخرین جلسه طبری گفته بود: آنچه در دادگاه رسیدگی شد همه اتهامات این فرد نیست و بخش دوم پرونده به‌زودی رسیدگی می‌شود.
 
شدیدترین مجازات تعزیری برای طبری
 علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه درباره حکم صادر شده برای طبری به جام‌جم گفت: در حال حاضر در نظام کیفری ما جرائم به چهار دسته تعزیر، حد، قصاص و دیات تقسیم می‌شوند. آنچه مشخص است جرايم ارتکابی آقای طبری از نوع تعزیر می‌باشد و خود مجازات‌های تعزیری هم به هشت درجه تقسیم می‌شود که شدیدترین آن، مجازات تعزیری درجه یک و میزان حبس تعزیری درجه یک هم بیش از ۲۵سال است.  این کارشناس مسائل حقوقی افزود: تعیین 31سال حبس به عنوان مجازات اشد برای وی بیانگر صدور یک حکم سنگین علیه آقای طبری است و در واقع می‌توان گفت شدیدترین مجازات تعزیری برای وی در‌نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان این‌که تعیین 31سال حبس به عنوان مجازات اشد برای طبری نشان‌دهنده سنگین بودن حکم وی است، گفت: این حکم را نباید با جرایم حدی مستوجب اعدام یا جنایات عمدی مستوجب قصاص مقایسه کرد؛ چرا که نوع اتهامات ماهیتا متفاوت از یکدیگر است. علاوه بر این باید متذکر شد که وی تنها به مجازات حبس محکوم نشده است، بلکه برای وی جزای نقدی سنگین و مصادره اموال نیز در نظر گرفته شده است. 
 
بهادری افزود:این سنگینی حکم نشان می دهد که قوه قضاییه در برخورد با فساد و تخلف در هر سطحی جدی است و اگر فساد و تخلف در درون خود دستگاه قضا باشد به شدت و بدون تخفیف برخورد می‌کند. البته علی رغم شدت برخورد دستگاه قضا با متخلفین و مجرمین، قوه قضاییه خود را ملزم به رعایت اصل قانونی بودن جرم و مجازات می داند و سعی می کند مجرمان و متخلفین را فراتر از قانون مجازات نکند متهمین را هم براساس دلایل و مستندات محکم و متقن محکوم نماید.
 
لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر درباره پرونده‌های بزرگ
در همین حال به نظر می‌رسد قوه قضاییه باید در خصوص پرونده‌های بزرگ و جنجالی، اطلاع‌رسانی بیشتری کند تا در زمان صدور رای، افکار عمومی تا حدودی درباره میزان و چگونگی اجرای حکم آمادگی داشته باشد.
 
زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه به جام‌جم گفت: درباره پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضایی که به نوعی افکار عمومی نسبت به آن حساس است باید اطلاع‌رسانی‌های لازم و مورد نیاز صورت گیرد تا به این ترتیب بتوان در جهت رفع نگرانی افکار عمومی حرکت کرد؛ چرا که نباید مردم از پرونده‌های بزرگ مربوط به متهمان و روند صدور احکام برای مجرمان چنین پرونده‌هایی بی‌اطلاع باشند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: این حق مردم است که درباره نوع این پرونده‌ها و چرایی صدور احکام برای آنها اطلاعات لازم را کسب کنند. در این صورت سوالات شکل‌گرفته در ذهن افکار عمومی پاسخ داده شده و دیگر ابهامی نیز درباره احکام صادر شده نخواهند داشت.
 
الهیان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی بجا از سوی قوه قضاییه موجب روشن شدن احکام صادره می‌شود و به این ترتیب از بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی حکم صادر شده جلوگیری خواهد شد. این نماینده مجلس به قوه قضاییه توصیه کرد در ارتباط با این‌گونه پرونده‌ها اطلاع‌رسانی شفافی را به افکار عمومی داشته باشد، چرا که اصولا وجود شفافیت در تمام دستگاه‌ها باعث جلب اعتماد عمومی نسبت به آن نهاد و افزایش سرمایه اجتماعی برای نظام خواهد شد.
 
جزئیات حكم طبری
رای پرونده طبری و چهار متهم این پرونده كه دیروز صادر شد، هنوز غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان‌عالی كشور است. ولی از آنجایی‌كه برابر ضوابط و مقررات قانونی در فرآیند رسیدگی به پرونده، مجوز‌های قانونی برای انتشار جزئیات جلسه دادگاه و موارد اتهامی اعلام شده بود، جزئیات احكام صادرشده دیروز منتشر شد.
 
براساس احكام صادرشده كه دیروز از سوی سخنگوی قوه قضاییه تشریح شد، اكبر طبری در این پرونده ده عنوان اتهامی داشت كه در هشت مورد دادگاه وی را مجرم شناخت، در دو عنوان اتهامی مجرمیت وی برای دادگاه به اثبات نرسید.
 
اكبر طبری بابت تشكیل شبكه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری، ضبط اموال ناشی از ارتشاء، انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محكوم شده است. در عنوان اتهامی تحت عنوان پولشویی اكبر طبری به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری، قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی محكوم شده است. در شش مورد دیگر، به تناسب با عناوین اتهامی دادگاه براساس ضوابط و مقررات قانونی حكم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر كرده است. در صورت قطعی شدن این دادنامه، براساس قانون مجازات اشد كه 31 سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و جزای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی است، قابل اجرا می‌باشد.
 
فهرست اموال ضبط‌شده طبری ناشی از ارتشاء
سه دستگاه آپارتمان مسكونی در برج روما در كامرانیه تهران كه یك واحد به مساحت ۶۳۳ متر و واحد دیگر به مساحت ۳۸۸ متر و واحد سوم به مساحت ۳۸۰ متر است.
یك واحد آپارتمان در خیابان پاسداران در یكی از برج‌های مجلل به مساحت ۶۳۳ متر. پنج قطعه زمین در شهرستان بابلسر كه تبدیل به یك باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلای مجللی در آن ساخته شده است.
 
یك قطعه زمین مشجر به مساحت ۱۶۷۵ متر در نجاركلای لواسان. یك واحد آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر در مجتمع اداری سانا و یك قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر در بلوار كریم‌خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار كریم‌خان زند. طبری علاوه‌بر این موارد به قریب به هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت، همچنین به حدود ۱۷۹ میلیارد ریال ضبط وجوه نقدی كه بابت ارتشاء اخذ كرده محكوم شده است.
 
احكام 4 متهم پرونده طبری
فرهاد مشایخ فریدون به جرم مشاركت در تشكیل شبكه چند نفره ارتشاء با لحاظ مساعدت و همكاری كه در كشف جرم كرده است و با تخفیفات موردنظر دادگاه به ۱۵ سال حبس تعزیری و جزای نقدی محكوم شده است.
 
 رسول دانیال‌زاده به جرم مشاركت در شبكه ارتشاء به لحاظ این‌كه بعد از تشكیل پرونده به كشور بازگشت و در فرآیند دادرسی شركت كرد، دادگاه تخفیفاتی را اعمال كرده و با لحاظ این تخفیفات به ۱۵ سال حبس محكوم شده است.
 
بیژن قاسم زاده سنگرودی به جرم تاثیر دادن نفوذ افراد و همچنین دریافت رشوه به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشا و جزای نقدی محكوم شد.
 
    حمیدرضا علیزاده به اتهام تاثیر دادن نفوذ افراد و همچنین دریافت رشوه به ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه و جزای نقدی محكوم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
این آدم چقدر حریص بوده آپارتمان 630 متر با آن امکانات را برای چه می خواستی ؟....
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
هیچ بعید نیست این 31 سال حبس هم بعد از چند سال مورد عفو و تخفیف قرار بگیره و ما شاهد حضور آقای طبری توی جمع خودمون باشیم.!!!
هرمز
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس حکم سلاطین خودرو چی شد؟...
United States
مشابه برادر رفیق دوست.
مجید سرابی
جالب است که در دادگاه طبری کسانی که رشوه داده بودند و با فاسد کردن طبری کارهای خلاف قانون و خلاف حقوق ملت در پرونده هایشان را پیش برده بودند و عاملان اصلی این تخلفات و ضربه به سیستم قظایی کشور بودند با کت و شلوار در دادگاه حاضر می شدند ...!!!
Iran, Islamic Republic of
يعني اتهامات ايشون از سلطان سكه كمتر بوده????
خيلي عجيبه
Iran, Islamic Republic of
بله ایشون آبروی قوه قضاییه رو بردن یعنی جرمشان از خرید 600 سکه کمتره
United States
ایشان مفسد فی السماء هم هست. يعني از بابك زنجاني جرمش كمتره با انكه اعتماد عمومي رو خدشه دار كرده؟
تنها مجازات
اعدام
Iran, Islamic Republic of
...!!
Iran, Islamic Republic of

اگر نوید افکاری یک نفر رو کشت، این آدم اعتبار نظام اسلامی رو کشت این اعدام نداره!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
هر سلطانی سلطان نیست .مثلا سلطان ارتشاء واختلاس با سلطان سکه و سلطان بانو فرق داره.
هانی
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون مجازات اسلامی ، بله.
طهماسیان
United Kingdom
. از قضات میخواهیم انقلابی عمل کنند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چرا افساد فی الارض تلقی نمیشه ؟!!!
فریاد
Germany
هر حکمی غیر از مصادره تمامی اموال و اعدام در ملا عام یعنی .....!!!!؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
قضاوت تخصص ما نیست بهتر است به قوه قضائیه اعتماد کنیم و الا اگر ۸۰ میلیون قاضی داشته باشیم سنگ روی سنگ بند نمی شود
قضاوت تخصص وجدان ماست!..
Romania
دوستان انقلابی در دام رسانه های ضد انقلاب نیافتند.دشمنان می خواهند این حکم را ضعیف نشان دهند.هدف قوه قضائیه است و تصمیم نظام در مقابله با فساد.
Iran, Islamic Republic of
اینکه اقای رییسی کار بزرگی کرد و اشد مجازات را در نظر گرفتند کار بزرگ و در خور تحسین است ولی انتظار عمومی اعدام است که به حق است.
Iran, Islamic Republic of
کلا حرفت متناقضه عمو جون!!!
Denmark
چرا «اکبر طبری» به اعدام محکوم نشد؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چي گير مردم اومده ؟؟...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مگه قراره چيزي گيره ما بياد؟..
فقیهی
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
...
....
United Arab Emirates
اعدام نباید فقط برای ضعفا باشد.
United Arab Emirates
نجفی قاتل هم اعدام نشد.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اون جرمش خصوصی بود ، شخصیت شخص قاتل موجب یروصدا شد
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
آبکی تر از توضیحات رییس مرکز وکلا دیده بودین ؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر من را چاپ نکردید مگه چی گفتم ؟ ۱_ زندان این افراد باید با سختگیری باشد نه مثل مرتضی رفیق دوست و مهدی و فائز ه هاشمی و..... ۲_ چرا فاضل خداداد تعزیر نشد ولی اعدام شد؟
amir
Iran, Islamic Republic of
به نکته خوبی اشاره کردین....واقعا چرا؟
Iran, Islamic Republic of
برای جهان نیوز متاسفم که نظر منو به خاطر منافع جناحی و یا دلایل حمایتی از ..... به صورت ..... چاپ کرده تا اینطور باشیم وضع همینه و بس
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
درخواست قشر انقلابی و حزب الهی اینه که باید اعدام میشد
بقیه رو که دیگه مشخصه
Iran, Islamic Republic of
از دوستان می خواهم براساس هوای نفس قضاوت نکنند
و قوه قضائیه جمهوری اسلامی را تضعیف نکنند که این آرزوی دشمن است
Iran, Islamic Republic of
این مفسد فی الارض بوده وباید اعدام میشد زندان شدن این فرد درست نیست...
عباس م
Iran, Islamic Republic of
بدترین حکم زندان طولانی مدت است ان هم ۳۱ سال . روزی هزاران دفعه ارزوی مرگ میکنه ۳۱ سال .اگر حکمش اعدام بود یکبار میمرد . با این همه خوشی چند ساله الان چطوری زندان طاقت بیاره . ان کسی که حکم زندان داده خیلی باهوش بوده . اعدام مخصوص قاتلان و متجاوزان به نوامیس و اخلالگران امنیت ملی و جاسوسان است .
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنید زندان اینا مثل افراد معمولیه؟!
Iran, Islamic Republic of
زندان اینا مثل حصر کروبیه!!!
حبس تعزیری امکان تخفیف تبدیل/تعلیق/آزادی مشروط/را شامل میشه حالا اینها از مردن سخت تره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این تحلیل شما یاد جمله معروفی افتادم که گفتن ای کاش ما هم مثل سران فتنه حبس خانگی می شدیم
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
زندان برای اینها هتل است .
United Arab Emirates
تازه حکمش تعزیریه یعنی زندان هم نمیره
مسلم
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک مدرس سطوح عالی حوزه نمی فهمم چرا به این جرائم صرفا از زاویه اقتصادی نگاه میشود؟ ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به نظر من همینقدر که از این ادمها پول و زمین و ملک هاشون رو گرفتن از صد تا اعدام برا اینها بدتر است . ادم پول پرست و دنیا طلب را بکشی دوستر داره تا پول ها شو بگیری .اینها بدون دارایی هاشون و بدون پول هاشون دق می کنند .
مهسا
Iran, Islamic Republic of
مگه ارث باباشون بوده که وقتی گرفتند دق کنند؟!!! تمامی املاک رشوه بوده برای تضییع حقوق مردم......
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنید اینهایی که توقیف شد، همه اموال اینها بود؟
Iran, Islamic Republic of
جان عزیز ترین چیز هر آدمیه نه پول
United Arab Emirates
........
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
United States
عباس سلیمی‎نمین: «کسی که در قوه قضائیه اختلال ایجاد کرده و روند امور را در مسیر فساد قرار داده، قطعا مفسد فی‏ الارض است؛ از این ‏روی، چنین حکمی قابل فهم نیست.» سلیمی‎نمین با اشاره به حکم طبری تصریح کرد: «قطعا حکم طبری باید اعدام در نظر گرفته می‌شد.
عادل
United States
کلی افراد را به اسم سلطان این و آن اعدام کردید و شلاق زدید واین سلطان کلاه بردار را حبس دادید ؟! ...
United Arab Emirates
حبس تعزیری دارای سه مزیت اساسی ، تعویق صدور حکم ، تعلیق مجازات و مجازات های جایگزین حبس نسبت به سایر حبس ها می باشد ..
حبس تعزیری کمترین
حکم ممکن است.
حبس تعزیری امکان تبدیل وتخفیف اصل مجازات را دارد
تنها مجازات برای ایشان تحت عنوان مفسد فی الارض
اعدام بود.
Iran, Islamic Republic of
ازنظرافکارعمومی بین جرم ومجازات تناسب وجودندارد ودرمنظرقیاس هم باسایرمجرمین قبلی که حکم اعدام درمورد آنها صادرشده همخوانی وجودندارد..
Iran, Islamic Republic of
....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
برخی بزرگان املاکی را بعنوان هدیه دریافت کردند .آقای طبری هم میگفت دوستانی دارند وبهش هدیه دادند چی فرقی هست؟
Iran, Islamic Republic of
سلام فرقش اینه آقای پناهیان فقط سخنران هست و مسولیت دولتی نداره از بیت المال هم نگرفته ولی طبری هم مسوول بوده هم از بیت المال سو استفاده کرده
Romania
سلام دوستان برین تو خبر های پربازدید
همچنان استاد پناهیان در صدر!!!!!!!.ض
Iran, Islamic Republic of
سخنگوی قوه قضائیه، باید برای روشنگری در مورد حکم، باید به صدا و سیما بیاید و توضیح دهد تا مردم قانع شوند.
Iran, Islamic Republic of
کسی که در ۸ عنوان اتهامی مجرم شناخته شده، و بعنوان یک فرد صاحب نفوذ سالها مفسده ایجاد کرده است، مفسد فی الارض نیست پس چیست؟.
Iran, Islamic Republic of
۳۱ سال زندان همین اول کار بر اساس قانون یک چهارمش تخفیف میخوره، شرط می بندم بیش از ده سال زندان اونم با کلی مرخصی براش طی نمیشه.!!!!!!
تازه تخفیف وتبدیل هم شامل حال حبس تعزیری میشه
Iran, Islamic Republic of
اشکال شما اینه که فقط از جنبه ارتشاء و تحصیل مال نامشروع بررسی میکنید.
اخلال در نظام قضایی و نظام اقتصادی کشور، ضربه زدن به اعتبار نظام و ... را ندیدید..
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام قوه قضائیه باید حکم اعدام ومفسد فی الا رض برای این فرد در نظر میگرفت چون افرادی مثل طبری با رشوه و رانت در دستگاه قضا باعث فساد بزرگی در جامعه شدن .
شجاع
United States
...!!!
کلام حق
Iran, Islamic Republic of
حکم این شخص و امثال ایشان که به اعتماد عمومی جامعه صدمات جبران ناپذیر میزند باید اعدام باشد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
کارگری که نمی تونه از پس خرج زندگی و مایحتاج خانوادش بر بیاد ......جوابش فقط و فقط با امثال طبری و زنجانی و ...
اینا باعث شدن که فقر تو جامعه شیوع پیدا کنه
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟...............................
Iran, Islamic Republic of
...
amir
Iran, Islamic Republic of
خودتون هم میدونید که این حکم متناسب با اعمال این اقا نیست پس لطفا کم توجیه کنید
Iran, Islamic Republic of
مشکل نهادهایی هستند که به هیچ جا وهیچ کس پاسخگو نیستن...!!!
طهماسیان
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزه خلخالی رو
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
قاضی منصوری در رومانی به قتل رسید تا بقیه حساب کار دستشان بیاد!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
طرف آبروی نظام را برده ، اعتماد مردم به قوه قضائیه را نابود کرده ، ملجا مفسدین اقتصادی کلان (چند هزارمیلیاردی)بوده ، بعد سی سال حبس با قابلیت فرجام خواهی ؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
محکومیت این سلطان_هدیه تشکیل شبکه ارتشا در قوه قضائیه است که صدها برابر بدتر از همین مبالغی است که گرفته است !!!..
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فقط اعدام بازدارنده است .
Iran, Islamic Republic of
....
حامد
United States

این حکم هم به همان سر نوشت حکم برادر رفیق دوست دچار خواهد شد.؟!!!
حامد
United States
بابک زنجانی مفسد فی الارض است و طبری نیست؟ .
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
اعدام پيشكش يعني حتي در حد قطع 4 انگشت هم ايشون دزدي نداشته؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
صد بار اعدام بصورت داعشی ، براش خیلی خیلی کمه
United States
....
objector
Netherlands
مفسد اقتصادی ، اجتماعی ، قضایی اعدام باید گردد.
Iran, Islamic Republic of
جرم این نامرد، از افساد فی الارض و السماء بیشتر! از بی اعتماد کردن به نظام بیشتر! امثال اینها باورهای اعتقادی و اخلاقی رو هم از بین می برند
محمد
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم دم این پلید یک جایی در خانه ی آقایی یا آقا زاده ای گره خورده بود والا قطعا اعدام حقشه ...
می فهمیم اینها را ...
من بودم اعدام می شدم.
اشکان
Romania
مردم سوال دارند و ناراحت هستند از اینکه طبری عضو سابق سازمان منافقین چگونه در سمت رئیس دفتر قوه قضاییه منصوب شده بود و از طرفی چرا نباید مفسد فی الارض شناخته نشود