کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حامیان نجفی دلواپس دختران شدند +جزئیات

مشرق , 22 شهريور 1399 ساعت 15:52

فعالان رسانه ای منتقد دولت در روزهای گذشته با اعتراض نسبت به اقدام عجیب وزارت آموزش و پرورش در حذف تصویر دختران دانش آموز تاکید کردند که اصلاحات صورت گرفته در جلد کتاب سوم دبستان، حذف تصویر حجاب دختران ایرانی بود. به عبارت دیگر، این اقدام تأمل برانگیز «حذف حجاب» بود.


به گزارش جهان نیوز، وزارت آموزش و پرورش در «دولتِ اصلاح طلبان» ، با این استدلال که تصویر شلوغ بوده است، تصاویر دختران را از جلد کتاب درسی ریاضی سوم دبستان حذف کرده است!

علاوه بر این، این وزارتخانه در دولتِ اصلاح طلبان، در یکی از صفحات، تصویر قرآن را از کتاب فارسی اول دبستان حذف کرده است.

جالب اینجاست که دولتِ اصلاح طلبان این اقدام را انجام داده، اما رسانه های دولتی و اصلاح طلب به گونه ای موضع گیری کرده اند که گویا طیف مقابل این اقدام را انجام داده است!

به این تیترها دقت کنید: «دختران ریاضی حذف شدنی نیستند(روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت)»، «جدایی جنسیتی در کتاب درسی(روزنامه اعتماد)»، «ماجرای یک حذف نابرابر(روزنامه شهروند-ارگان دولت)»، «از مریم میرزاخانی تا تبعیض میان دختران(روزنامه آرمان)»، «محاسبه غلط روی جلد کتاب ریاضی(روزنامه ابتکار)»، «رانده شدگان کتاب های درسی(روزنامه همشهری-ارگان رسانه ای شهرداری تهران)»، «به نام عدالت(روزنامه سازندگی-متعلق به کرباسچی)»، «حساسیت های یک اخراج(روزنامه همدلی-متعلق به معاون سابق شهرداری در دوره اصلاح طلبان) و...

 

 

فعالان رسانه ای منتقد دولت در روزهای گذشته با اعتراض نسبت به اقدام عجیب وزارت آموزش و پرورش در حذف تصویر دختران دانش آموز تاکید کردند که اصلاحات صورت گرفته در جلد کتاب سوم دبستان، حذف تصویر حجاب دختران ایرانی بود. به عبارت دیگر، این اقدام تأمل برانگیز «حذف حجاب» بود.

دولتِ اصلاح طلبان تصویر دختران دانش آموز را از جلد کتاب درسی حذف کرده و رسانه های دولتِ اصلاح طلبان و حامیِ دولتِ اصلاح طلبان، به گونه ای فضاسازی کرده اند که گویا اکنون آقای رئیسی یا آقای قالیباف در رأس دولت قرار دارند و معاون اول دولت هم نه شخص آقای جهانگیری، بلکه منتقدان دوآتشه اصلاحات هستند!

این اقدام مسبوق به سابقه، چیزی نیست جز توهین و تمسخر افکارعمومی.
در همین رابطه روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «دختران ریاضی حذف شدنی نیستند» نوشت: « هنوز حاشیه‌های بازگشایی مدارس تمام نشده که حذف تصویر دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم  دبستان چاپ سال ٩٩ برای مسئولان آموزش و پرورش جنجال‌ساز شد. صبح پنجشنبه تصویری در فضای مجازی دست به دست می‌شد که نشان می‌داد دختران از روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان حذف شده‌اند.

تعداد قابل توجهی از کاربران فضای مجازی با کنار هم قراردادن تصویری از کتاب ریاضی چاپ سال  ٩٨ و ٩٩، از این تصمیم مسئولان آموزش و پرورش انتقاد کردند. جلد کتاب سال گذشته بدین شکل بود که در سمت راست سه پسر بچه و در سمت چپ دو دختر بچه زیر درختی با اشکال هندسی بازی می‌کردند که در جلد جدید (امسال) دو دختر حذف شده‌اند».

 

نکته دیگر اینجاست که همین طیفی که امروز فریاد وامصیبتا سر داده و برای دختران دانش آموز ایرانی یقه می درد، همان طیفی است که دیروز وقتی «محمدعلی نجفی» سیاستمدار مشهور اصلاح طلب و شهردار سابق تهران و مقام ارشد در دولت های روحانی و خاتمی، همسر دوم خود(که 30 سال از او جوانتر بود) با سلاح گرم غیرمجاز به طرز فجیعی به قتل رساند، «قاتلِ یک زن» را تا حد یک «قهرمان» بالا بردند!
 


اصلاح طلبان مدعی شدند که نجفی یک نخبه و جنتلمن و فرد خوشنامی است. طیف اصلاح طلب در اقدامی ناجوانمردانه و غیراخلاقی، مقتول را آماج توهین و تهمت قرار دادند و اینگونه وانمود کردند که نجفی حق داشته که همسر دومش را با سلاح گرم به قتل برساند و به هیچکس هم ربطی ندارد!

اصلاح طلبان به دو دلیل حق ندارند که درباره ماجرای جلد کتب درسی، ژست حمایت از دختران بگیرند. اول اینکه خود اصلاح طلبان مجری این اقدام بوده اند، دوم اینکه این طیف حامی «قاتلِ یک زن» بوده و به هیچ عنوان صلاحیت دفاع از حقوق زنان را ندارد.
اصلاح طلبان پیش از این پیشنهاد داده بودند که «باید زنان کارتن خواب را عقیم کرد»! و «اگر زنان به تماشای بازی مردان نروند دچار بیماری های روحی و روانی می شوند»! و «زنان باید به عنوان تماشاچی به استادیوم بروند تا هم فحش بخورند و هم فحش بدهند»!


کد مطلب: 739467

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739467/حامیان-نجفی-دلواپس-دختران-شدند-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com