کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگیری جاسوس آمریکایی در نزدیکی پالایشگاه ونزوئلا

باشگاه خبرنگاران , 22 شهريور 1399 ساعت 14:13

دولت ونزوئلا اعلام کرد یک جاسوس آمریکایی را که سلاح‌های سنگین و پول به همراه داشت در نزدیکی ۲ پالایشگاه این کشور دستگیر کرده است.


به گزاش جهان نیوز، دولت ونزوئلا اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور یک تفنگدار سابق دریایی ارتش آمریکا را که برای سیا در عراق نیز کار کرده است، درحالی که در نزدیکی ۲ پالایشگاه در ایالت فالکون ونزوئلا مشغول جاسوسی بود و سلاح‌های سنگین و پول به همراه داشت، دستگیر کرده‌اند.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی در تلویزیون این کشور گفت این جاسوس به دنبال گردآوری اطلاعات از این پالایشگاه‌ها بود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد فرد بازداشت‌شده آمریکایی عضو نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا است و در عراق با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) همکاری داشته است. رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت این فرد با سلاح‌های سنگین و تخصصی و مقادیر زیادی پول دستگیر شد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اضافه کرد او بعد از دستگیری این جاسوس دستور تشدید تدابیر امنیتی در پالایشگاه‌های ونزوئلا را صادر کرده است.

بنابر اعلام رئیس جمهور ونزوئلا،  این دستگیری پس از آن صورت گرفت که مقامات این کشور طرحی برای انفجار در پالایشگاه ال‌پالیتو در حوالی کاراکاس را کشف و خنثی کردند.

ماه گذشته لوک الکساندر دنمان و آیران بری دو آمریکایی که در پی حمله مسلحانه در ۲۰ مه در ونزوئلا دستگیر و به تروریسم متهم شده بودند به ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

چند ساعت پیش از اعلام این دستگیری در روز جمعه دولت ونزوئلا از راه اندازی طرح فوری برای تنظیم توزیع سوخت در مقابل کمبود بنزینی که این کشور با آن رو به روست خبر داده بود. ونزوئلا بزرگترین منابع نفتی جهان را در اختیار دارد، اما با کمبود شدید سوخت مواجه است. از بیش از یک قرن پیش صنعت نفت زیربنای اصلی اقتصاد ونزوئلا ست و منبع اصلی درآمد این کشور محسوب می‌شود. اما تولید نفت این کشور از ۳.۲ میلیون بشکه در روز دوازده سال پیش حالا به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.


کد مطلب: 739449

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739449/دستگیری-جاسوس-آمریکایی-نزدیکی-پالایشگاه-ونزوئلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com