کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حکم پرونده آقای ابر مفسد صادر شد؛

۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس برای طبری

22 شهريور 1399 ساعت 12:29

به گفته سخنگوی قوه قضاییه اکبر طبری به دلیل راه اندازی شبکه ارتشا از سوی دادگاه به 31 سال حبس محکوم شد.


به گزارش جهان نیوز، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت و گویی تلویزیونی جزئیاتی از رأی صادر شده برای اکبر طبری را تشریح کرد.

وی با اشاره به این مطلب که رأی صادر شده بدوی بوده و غیرقطعی و قابل فرجام خواهی است گفت: اکبر طبری در پرونده اتهامی خود و بنا به کیفرخواست صادره 10 عنوان اتهامی داشت که در 8 مورد دادگاه وی را مجرم شناخت.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این در حالی است که این متهم در دو مورد اتهامی از سوی دادگاه مجرم شناخته نشد.

وی ادامه داد:  اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از 430 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبری در عنوان اتهامی تحت عنوان پولشویی هم به 12.5 سال حبس تعزیری و قریب به 600 میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی محکوم شده است.

اسماعیلی افزود: در مجموع طبری به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: علاوه بر آن  این فرد به حدود 179 میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است.

اسماعیلی درخصوص سایر متهمان و محکومیت در نظر گرفته شده از سوی دادگاه نیز گفت: براساس رأی دادگاه فرهاد مشایخ به 15 سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده است.

وی افزود: این در حالی است که رسول دانیال زاده یکی دیگر از متهمان این پرونده به 15 سال حبس تعزیری و حمیدرضا علیزاده به 10 سال حبس، ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه و جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بیژن قاسم زاده سنگرودی بازپرس سابق دادسرای تهران هم براساس رأی دادگاه به انفصال دائم از خدمات دولتی و 10 سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشا و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

اسماعیلی گفت: دادگاه درخصوص سایر متهمان هم محکومیت هایی در نظر گرفته است.

به گفته وی بخش دیگر همین پرونده بویژه نسبت به کسانی که خارج از کشور هستند مفتوح بوده و دادگاه هنوز رأیی در این خصوص صادر نکرده است.

 سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بخش سوم پرونده موسوم به اکبر طبری هم در دادسرا در حال تحقیقات و تکمیل شدن است.


کد مطلب: 739438

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739438/۵۸-سال-۹-ماه-۲۰-روز-حبس-طبری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com