کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ: من «بن سلمان» را از رسوایی نجات دادم

مهر , 21 شهريور 1399 ساعت 12:46

«باب وودوارد» خبرنگار مطرح واشنگتن پست در کتاب جدیدش به نقل از رئیس جمهور آمریکا می نویسد که ترامپ از ولیعهد جوان عربستان در برابر رسوایی ترور فجیع «جمال خاشقجی» حمایت کرد.


به گزارش جهان نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی با «باب وودوارد» ضمن ابراز غرور و مباهات به حمایت خود از ولیعهد جوان سعودی در ماجرای ترور و سپس مثله کردن جنازه «جمال خاشقجی» - نویسنده و منتقد سرشناس عربستانی- در اکتبر ۲۰۱۸ به صراحت گفت که او [ترامپ] «محمد بن سلمان را از این [رسوایی] نجات داد».

ترامپ در ادامه خاطرنشان کرد که او اعضای کنگره آمریکا را وادار ساخت تا ماجرای دست داشتن محمد بن سلمان در این ترور فجیع را پیگیری نکنند.

ترامپ در گفتگو با باب وودوارد، خبرنگار برجسته آمریکایی و یکی از افشاکنندگان رسوایی «واترگیت» در زمان ریاست جمهوری «ریچارد نیکسون» گفت که باور ندارد ولیعهد جوان و ماجراجوی سعودی دستور قتل خاشقجی را داده باشد!؛ هرچند که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و سایر کشورهای خارجی به این جمع بندی رسیده‌اند که محمدبن سلمان دستور این ترور را صادر کرده است.

افزون بر این، ترامپ پس از آن ماجرا با دور زدن کنگره آمریکا تسلیحاتی بالغ بر ۸ میلیارد دلار به عربستان سعودی و امارات متحده عربی فروخت. ترامپ برای هموار کردن مسیر فروش این تسلیحات، سه قطعنامه‌ای که این فروش تسلیحاتی را ممنوع می‌کرد و همچنین قطعنامه پایان حمایت آمریکا از ائتلاف نظامی عربستان علیه یمن را وتو کرد.

بنا به نوشته وودوارد در کتاب جدید خود با عنوان «خشم» (Rage)، رئیس جمهور آمریکا در واقع بابت حمایت خود از ولیعهد سعودی در برابر تحقیقات کنگره پیرامون این ترور فجیع به خود می بالد.

گفته می‌شود که وودوارد برای نگارش این کتاب که قرار است سه شنبه هفته آینده منتشر شود، ۱۸ گفتگوی بسیار مفصل را با رئیس جمهور کنونی آمریکا انجام داده است و همچنین با تنی چند از مقامات بلندپایه کاخ سفید و مقامات دولت پیشین آمریکا گفتگو کرده است. با این حال، ترامپ ماه گذشته این کتاب را «طبق معمول و درست مانند بسیاری از کتابهای دیگر جعلی» خواند.

شایان ذکر است که جمال خاشقجی ۵۹ ساله، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و منتقد سرشناس پادشاهی سعودی، روز دوم اکتبر ۲۰۱۸ پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ترور و سپس جنازه وی مثله شد.


کد مطلب: 739367

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739367/ترامپ-بن-سلمان-رسوایی-نجات-دادم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com