کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حتی طرفدران هاشمی رفسنجانی هم نگران شدند!

روش‌های تکراری برای دیده شدن و کسب محبوبیت/ علاقه عبرت آموز احمدی‌نژاد به تقلید از هاشمی رفسنجانی حتی در نام کتاب!

20 شهريور 1399 ساعت 10:50

نکته قابل تامل در انتشار کتاب «بي‌پرده با احمدي‌نژاد» تقليد از کتاب «بي‌پرده با هاشمي‌رفسنجاني» است که در سال 82 منتشر شد. اين تقليد نشان مي‌دهد که هنوز حس رقابت احمدي‌نژاد با هاشمي ادامه دارد و تصور مي‌کنند با شبيه‌سازي اقداماتشان با فعاليت‌هاي طيف هاشمي به کسب محبوبيت بپردازند


گروه سیاسی جهان نیوز: گرچه شبیه شدن رفتارهای چهره های سیاسی که از گفتمان انقلاب و رهبری فاصله می گیرند، مساله تازه ای نیست ولی نزدیک شدن عملکرد احمدی نژاد به رفتارهای سیاسی هاشمی رفسنجانی که روزگاری دشمن سرسخت آن محسوب می‌شد، جای تامل و عبرت دارد. نکته جال اینجاست که کار این شباهت به جایی رسیده که حتی طرفداران و نزدیکان هاشمی رفسنجانی نیز در اینباره ابراز نگرانی می کنند!

به گزارش جهان نیوز، یکی از رسانه های نزدیک به خانواده آیت الله هاشمی که ارگان رسانه ای این خانواده در میان مطبوعات شناخته می شود، از تقلید احمدی نژاد از رفتارهای آیت الله هاشمی ابراز نگرانی کرده و البته این مشابهت سازی را بی فایده و بی حاصل دانسته است.

روزنامه آرمان ملی نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی طی گزارشی نوشته است: کتاب «بي‌پرده با احمدي‌نژاد» رونمايي شد؛ کتابي که نويسنده آن محمدرضا تقوي‌فرد است. از تصاوير منتشرشده چنين برمي‌آيد که تعداد کمي از اين مراسم استقبال کردند و حتي کتاب بي‌پرده با احمدي‌نژاد هم با وجود تبليغات زيادي که داشت مورد استقبال قرار نگرفت. احمدي‌نژاد به ثبت آثار و به يادگار ماندن کتاب‌هايي با محوريت خودش علاقه دارد، چنانکه کتاب «خادم ملت» درباره او منتشر شد يا بهمن 92 چاپ خاطرات محمود احمدي‌نژاد در مرکز اسناد کليد خورد. احمدي‌نژاد که براي پاسخ به ديدار روح‌ا... حسينيان، رئيس مرکز اسناد انقلاب اسلامي و مشاور سياسي‌اش در دولت نهم از ساختمان ولنجک به مرکز اسناد رفته بود، قول چاپ کتاب خاطراتش را به يار قديمي خودش داد که چند روزي است از فوت او مي‌گذرد و در آن مقطع رياست مرکز اسناد انقلاب اسلامي بود. همان زمان حسينيان اعلام کرد که ديدارش با احمدي‌نژاد سياسي نبوده و تنها درمورد چگونگي، زمان گرفتن و دريافت خاطرات رئيس‌جمهوري متمرکز بوده است. وي همچنين اظهار داشت که مرکز اسناد کتاب خاطرات محمود احمدي‌نژاد را منتشر خواهد کرد. آنچه احمدي‌نژاد طي 8 سال انجام داد موضوعي نبود که مخاطب نداشته باشد و پي بردن به تصميمات عجيب و غريب او در پاستور براي همه جالب بود؛ به‌نحوي‌که ويکي‌ليکس مدعي شد بخشي از پيش‌نويس کتاب خاطرات احمدي‌نژاد مانند علت بروز اختلافات عقيده‌اي با داوود احمدي‌نژاد، بازي کردن تنيس با هوگو چاوز، خواستگاري از دختر رحيم مشايي و... را در اختيار دارد اما اکنون عدم استقبال از مراسم رونمايي از کتاب «بي‌پرده با احمدي‌نژاد» نشان داد که چندان تمايلي به دانستن ناگفته‌هاي احمدي‌نژاد وجود ندارد.

تقليد از کتاب آيت‌ا... هاشمي
نکته قابل تامل در انتشار کتاب «بي‌پرده با احمدي‌نژاد» تقليد از کتاب «بي‌پرده با هاشمي‌رفسنجاني» است که در سال 82 منتشر شد. اين تقليد نشان مي‌دهد که هنوز حس رقابت احمدي‌نژاد با هاشمي ادامه دارد و تصور مي‌کنند با شبيه‌سازي اقداماتشان با فعاليت‌هاي طيف هاشمي به کسب محبوبيت بپردازند اما غافل از آن هستند که با اين‌گونه اقدامات نه‌تنها ذره‌اي به مقبوليت آنها افزوده نمي‌شود بلکه مهر تاييدي بر بي‌اعتباري خودشان مي‌زنند. در سال 98 اين خبر رسيد که «کتاب ناگفته‌هاي احمدي‌نژاد منتشر شد» و چنين اعلام شد که محتواي گفت‌وگوي تقوي‌فرد با احمدي‌نژاد است و درباره کتاب «بي‌پرده با احمدي‌نژاد» هم همين توضيحات داده شده؛ بنابراين ظاهرا نام کتاب براي شبيه کردنش با کتاب هاشمي تغيير کرده است.

احمدي‌نژاد «جناب» و «حضرت» نيست
نويسنده «بي‌پرده با احمدي‌نژاد» در رونمايي از اين کتاب گفت: اين گفت‌وگو فروردين 98 انجام و حدود 13 صفحه از آن حذف شد. زمان‌بندي چاپ کتاب نبايد آنقدر طولاني مي‌شد و چون پروسه مجوز کتاب طول کشيد اين شائبه به وجود آمد که چون نزديک انتخابات رياست‌جمهوري است کتاب جنبه تبليغاتي دارد، درحالي‌که واقعا اينطور نيست. محتواي کتاب صرفا درباره انديشه است و قرار هم نبود بهره‌برداري سياسي از آن شود. تقوي‌فرد در ادامه با اشاره به چاپ کتاب بي‌پرده با احمدي‌نژاد گفت: يک ويژگي آقاي احمدي‌نژاد اين است که «جناب» و «حضرت» نيست. وقتي اين واژه‌ها مي‌آيد ديگر کسي نمي‌تواند با او صحبت کند. گاهي اين واژه‌ها آنقدر طولاني مي‌شود که دو خط فقط صرف عنوان طرف مي‌شود. ما بايد قدرت و جرات نقد يکديگر را داشته باشيم. ما در دوره حساسي از تاريخ زندگي مي‌کنيم. يکي از دلايل چاپ اين کتاب اين بود که سوالات صريحي از آقاي احمدي‌نژاد مطرح کردم و لايه‌لايه زندگي او را نقد و مرور کردم.

وي در ادامه گفت: همين الان به سايت کرسي‌هاي آزادانديشي سر بزنيد، آخرين مقالات مربوط به سال 92 است. مقام معظم رهبري بارها تاکيد کردند اين کرسي‌هاي آزادانديشي را راه بيندازيد. نويسنده کتاب «بي‌پرده با احمدي‌نژاد» افزود: متاسفانه بخش‌هاي خيلي زيادي از کتاب حذف شد که البته من تمايلي به حذف آن نداشتم اما مجبور بودم. ما با اين کتاب جاي پايي را باز کرديم که در اين راه پرسشگران منصفي باشيم و بتوانيم همديگر را نقد کنيم.

نويسنده کتاب «بي‌پرده با احمدي‌نژاد» گفت: همه در اين کشور فکر مي‌کنند براي حل مشکلات بايد يا وزير شد يا رئيس‌جمهور. هيچ‌کس به اين فکر نمي‌کند کشور را يک نفر اداره نمي‌کند و بايد همه دست به دست هم بدهيم و مشکلات کشور را حل کنيم.


کد مطلب: 739309

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739309/روش-های-تکراری-دیده-شدن-کسب-محبوبیت-علاقه-عبرت-آموز-احمدی-نژاد-تقلید-هاشمی-رفسنجانی-حتی-نام-کتاب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com