جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تاثیر حضور مسی در اقتصاد لالیگا و بارسلونا

پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 739288
حضور لئو مسی در فوتبال اسپانیا تاثیر قابل توجهی بر گردش اقتصادی شهر بارسلونا، باشگاه و لالیگا گذاشته است.
تاثیر حضور مسی در اقتصاد لالیگا و بارسلونا
به گزارش جهان نيوز، ماندن مسی برای بارسلونا تنها به درخشش در داخل زمین معطوف نمی‌شود؛ بلکه ثروت بزرگی برای اسپانیا و باشگاه آبی‌اناری ایجاد کرده است. لالیگا و بارسا می‌تواند یک سال دیگر هم از حضور فوق ستاره خود در خارج از زمین پول دربیاورد.

مارکا به همین بهانه به سراغ متخصصین دنیای اقتصاد در فوتبال لالیگا رفته تا از اهمیت حضور مسی در بارسلونا صحبت کند.

این رسانه سعی دارد تا میزان حضور مسی درگردش مالی بارسلونا و لالیگا را تخمین بزند.

* تاثیر روی گردشگران و طرفداران اسپانیا و بارسا
کالوس کانتو، مدیرعامل شرکت SPSG اظهار داشته که حضور مسی در بارسلونا، هیجان و تمایلی فراوان برای تماشاگران لالیگا ایجاد می‌کند.

کانتو گفت: در خصوص موضوع بلیت‌فروشی، در لالیگا گردشگرانی داریم که 200 تا 300 یورو برای هر بازی و دیدن بهترین بازیکن دنیا خرج می‌کنند. نزدیک 5 تا 10 درصد گردشگران اسپانیا سفر به بارسلونا برایشان اولویت اول است. اگر بهترین بازیکن دنیا در آنجا نباشد تاثیر بسیار زیادی روی شهر بارسلونا خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: اگر ما روی آکادمی‌ها متمرکز شویم می‌فهمیم که بچه‌ها می‌خواهند و برایشان مهم است که در باشگاه مسی بازی کنند. برند بارسلونا بسیار موضوع مهمی است و اگر مسی در این باشگاه باشد یک سود فوق‌العاده دارد.

* تاثیر بر بازار بلیت‌فروشی و پیراهن فروشی
دیوید سِراهیما،‌ مدیرکل آژانس بازاریابی Octagon متذکر شده که نبود مسی تاثیر فراوانی بر روی میزان بلیت‌های فوتبال خواهد گذاشت. فقط طرفداران نیستند که به خاطر مسی به بارسلونا می‌آیند بلکه گردشگران زیادی نیز برای مسی به این شهر می‌آیند.  

وقتی از زمین مسابقه بیرون بیاییم،‌ فرق اینکه مسی در بارسلونا بماند یا از بارسلونا برود بسیار بزرگ خواهد بود و در بخش حسابداری باشگاه بارسلونا تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.
راید لوئیس بائز،‌ موسس شرکت The Connect در این خصوص گفت: باید این نکته را همیشه به خاطر بسپاریم که پیراهن‌های مسی حتماً به فروش می‌رسند و اگر اشتباه نکنم این فروش نزدیک به 2 میلیون یورو است. این میزان بسیار زیاد بوده و بدست آوردن چنین پولی با این سرعت کاملاً غیرممکن خواهد بود.

* اسپانسرینگ و حامیان مالی
موضوع اسپانسر در بارسلونا با حضور یا عدم مسی نیز بسیار متفاوت خواهد بود و شرایط را تغییر می‌دهد.

راید لوئیس بائز در این رابطه گفت:‌ می‌توانم تصور کنم که بارسلونا قراردادهای متنوع فراوانی را با شرکت‌هایی بسته است که دلیلش حضور مسی است.

وی ادامه داد: روزی که مسی از بارسلونا برود، ارزش بزرگی از اسپانسرینگ بارسلونا افت و ریزش می‌کند که برخی آن را تا 30 درصد افت ریزش تخمین زده‌اند.

*تاثیر حضور مسی در لالیگا
مارکا گزارش داده که وضعیت لالیگا نسبت به بارسلونا پس از مسی بهتر خواهد بود.
البته برخی کارشناسان رای لالیگا در خصوص فعال کردن بند قرارداد 700 میلیون یورویی مسی را یک واکنش دفاعی قلمداد کردند. لالیگا پس از رفتن رونالدو آمار بازدیدهایش کمتر شده که می‌تواند با رفتن مسی بسیار پایین‌تر نیز بیاید.

دیوید سِراهیما در این خصوص گفت: ‌لالیگا وابستگی کمتری نسبت به یک باشگاه در خصوص یک بازیکن یا یک نام دارد. این اتفاق برای لالیگا به مانند اتفاقی است که برای المپیک رخ می دهد اگر یوسین بولت یا مایکل فلپس بازنشسته شوند یا مثلا راجر فددر دیگر در تنیس ویمبلدون بازی نکند.

کانتو نیز اظهار داشت:‌ لالیگا در این سال‌های سعی کرده تا برندهای خود را جایگزین ستاره‌ها کند تا با رفتن آنها ضربه شدیدی احساس نکنند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *