شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

هنیه: اشغالگران هیچ حقی در مسجدالاقصی ندارند/ از حق امت اسلام کوتاه نمی‌آییم

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 739242
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تأکید بر اینکه قدس همواه عنوان اصلی درگیری فلسطین با دشمن صهیونیستی بوده اعلام کرد: از حق امت اسلامی در مسجدالاقصی نمی‌گذریم.
هنیه: اشغالگران هیچ حقی در مسجدالاقصی ندارند
به گزارش جهان نيوز، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خلال استقبال از هیئتی از مؤسسه بین‌المللی قدس در بیروت اعلام کرد که قدس همواره عنوان درگیری فلسطین با دشمن صهیونیستی بوده است و همین‌طور هم باقی خواهد ماند.

هنیه با تأکید بر ضرورت اتحاد تلاش‌های امت اسلامی در دفاع از قدس اشغالی اظهار داشت: به حق امت اسلامی در مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و فلسطین و در صدر آنها مسجدالاقصی پایبند هستیم.

وی ادامه داد: مسجدالاقصی تنها متعلق به امت عربی و اسلامی است و رژیم اشغالگر اسرائیل در هیچ یک از بخش‌های آن حقی ندارد؛ نه در زیر و نه بالای آن و از یک وجب از زمینمان هم نمی‌گذریم.

اسماعیل هنیه از نقش مؤسسه بین‌المللی قدس در دفاع از مقدسات و ایجاد یک قدرت عربی ــ اسلامی برای مقابله با چالش‌های پیشِ‌روی مسئله قدس و فلسطین قدردانی کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره فضای کنفرانس دبیران‌کل گروه‌های فلسطینی در رام‌الله و بیروت به هیئت مذکور اعلام کرد که گروه‌های فلسطینی در تلاش برای ورود به یک مرحله جدید از روابط میان خودشان هستند و حماس برای تحقق آشتی میان گروه‌های فلسطینی و اتحاد در برابر معامله قرن و طرح الحاق و عادی‌سازی مصمم است.

هیئت مؤسسه بین‌المللی قدس نیز به‌نوبه خود از سفر هنیه به بیروت ابراز خوشحالی و اعلام کرد که این دیدار تاریخی موجب وحدت موضع فلسطین و نیز مواضع عربی در راستای منافع مسئله فلسطین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *