پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
به دلیل عوارض جانبی شدید؛

آزمایش بالینی واکسن آکسفورد متوقف شد

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 739229
در پی گزارش یک رخداد نامطلوب شدید در جریان مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کرونای آکسفورد، این فرایند متوقف شده است.
آزمایش بالینی واکسن آکسفورد متوقف شد
به گزارش جهان نيوز، مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کووید ۱۹ که در دانشگاه آکسفورد و با کمک شرکت آسترا زنکا توسعه یافته، به دلیل گزارش یک «رخداد نامطلوب شدید» در انگلیس متوقف شده است.

«رخداد نامطلوب شدید» در حقیقت واکنش به واکسن یا دارو است که خطری برای زندگی فرد به حساب می‌آید و احتمالاً وی باید در بیمارستان بستری شود.

هنوز به طور دقیق ماهیت رخداد مذکور و زمان آن به طور دقیق مشخص نیست، اما یکی از افراد آگاه در این باره به استات نیوز اعلام کرده فردی که دچار عوارض شده در حال بهبود است.

سخنگوی شرکت آسترازنکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد فرایند استاندارد بررسی این شرکت متوقف شده تا اطلاعات مربوط به ایمنی بررسی شود.

البته وی این توقف را اقدامی روتین دانست که در صورت بروز بیماری بدون دلیل در یکی از آزمایش‌ها و برای اجرای تحقیقات انجام می‌شود.

هرچند توقف فرایند آزمایش‌های بالینی پدیده عجیبی نیست اما در کل ضربه‌ای به امیدهای کارشناسان برای آماده سازی واکسن طی ماه‌های آینده است. این درحالی است که بسیاری از کارشناسان از جمله سازمان جهانی بهداشت واکسن مذکور را کاندیدای اصلی پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا در سراسر جهان می‌دانستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *