کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ربیعی: با دو ویروس تحریم و کرونا مبارزه می‌کنیم

18 شهريور 1399 ساعت 14:28

دو گانه‌هایی که در دوران مبارزه با کرونا ایجاد شده مقابله با این ویروس را سخت کرده است.


به گزارش جهان نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: دو گانه‌هایی که در دوران مبارزه با کرونا ایجاد شده مبارزه با این ویروس را سخت کرده است.

وی در مورد بازگشایی مدارس اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مدارس، مبارزه ای چند کرونایی دولت و ملت ما وارد مرحله جدیدی می شود. این یک مبارزه ساده نیست، مبارزه زندگی است، مبارزه برای بقای ملی است. ما هم باید آموزش را طبق روال همیشگی به پیش ببریم و هم امر سلامت و مراقبت از جان فرزندان خودمان را در صدر همه اولیت ها قرار دهیم. این یک آزمون ملی است ما در شرایط متفاوت با کشورهای دیگر قرار داریم. ما یک کرونا نداریم، دو کرونا داریم، کرونای تحریم، کرونایی که دولت ایالات متحده امریکا مسئول آن است.

وی ادامه داد: یعنی کرونایی که از یک میانجی در حیات وحش جهش پیدا کرد و کرونایی که به شکل ویروسی تحریم و تروریسم اقتصادی و از مغز و از ذهنیت غلط و قلدرمنشانه آمریکا سرچشمه گرفته است. به همین جهت مبارزه ملت ما برای حفظ بقای خود یک مبارزه مضاعف است. مبارزه ای است برای سلامت و برای کرامت. و این یعنی هم "کار" و هم "پیکار" ما هم تحصیل، هم سلامت و همچنان که در رمضان و محرم دیدیم، هم دیانت وهم سلامت. 

ربیعی در مورد اینکه چرا ستاد ملی کرونا به صورت واضح بحث حضور دانش آموزان را اعلام نکرده و یک سردرگمی بوجود آمد خاطر نشان کرد: سیستم اطلاع رسانی ما در مورد حضور دانش آموزان در مدارس اشکال داشت و باید آن را بپذیریم. البته رئیس جمهور همان روز شنبه اعلام کرد که هر کس نمیخواهد به مدرسه نرود و اجباری در این زمینه وجود ندارد.

ربیعی گفت: ستاد ملی کرونا در تصمیمات خود در حوزه آموزش و پرورش، همه موضوعات را مدنظر قرار داد؛ دانش آموزان باید اجتماعی شدن و شیوه استفاده از فضای مجازی را تمرین کنند. در این میان منزلت معلمان و عدالت آموزشی هم مدنظر قرار گرفت. تصمیمی که در ستاد ملی کرونا و در دولت گرفته شد این است که هیچ اجباری برای حضور در مدارس وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای ۶۰۰ هزار کادر آموزشی، بسته ۳ ماهه اینترنت از سوی وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده است. برای دانش آموزان هم بسته ای ایجاد شده که برای سایت های مدنظر و آموزشی هست تا در سنین پایین به سایت های دیگر نروند.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری امروز خود گفت: تصمیم گرفته شد ۵۰ درصد اراضی دولتی که در قالب طرح مسکن ملی به وزارت مسکن داده می شود به کارمندان خود آن سازمان داده شود.

وی در ادامه این نشست تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که می‌خواهد تحریم‌های منسوخ شده سازمان ملل را برگرداند. هیچ چیزی علاوه بر فشارهای امروز اضافه نخواهد شد ما کماکان سیاست تعامل سازنده با دنیا را دنبال خواهیم کرد.


کد مطلب: 739151

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/739151/ربیعی-دو-ویروس-تحریم-کرونا-مبارزه-می-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com