شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

مصباحی‌مقدم: پایه‌های مالیاتی باید توسعه یابد

سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 739137
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مالیات و اصلاح ساختار آن، با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته تغییر جدی درباره اصلاح ساختاری مالیات صورت نگرفته است، گفت: باید تلاش کنیم مالیات‌های دیگری اضافه شود و پایه‌های مالیاتی توسعه پیدا کند.
مصباحی‌مقدم: پایه‌های مالیاتی باید توسعه یابد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به مالیات و اصلاح ساختار آن اظهار کرد: باید تلاش کنیم بودجه بدون حشو و زوائد بوده و هزینه‌ها را کاهش دهد و از سویی مالیات‌های دیگری اضافه شود و پایه‌های مالیاتی توسعه پیدا کند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مالیات بر مجموعه درآمد که بیشتر خانواده‌های پردرآمد جامعه مشمول آن می‌شود و مالیات بر عایدی سرمایه به معنای مالیات بر مسکن، خانه، خودرو، ارز، سکه، طلا و نقل انتقال مسکن؛ جلوی نوسان شدید قیمت‌های ارز، خودرو و مسکن را خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته تغییر جدی درباره اصلاح ساختاری مالیات صورت نگرفته است، گفت: اصلاح ساختار مالیاتی کشور تأمین مالی برای دولت صورت می‌دهد که بدون اتکاء به درآمد نفت که به نظر می‌رسد آرام آرام از بودجه خارج می‌شود هزینه‌های عمومی کشور را تأمین کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای عزیز نفس جای گرم بیرون می اید .