پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۶

قالیباف در دیدار با وزیر خارجه سوئیس چه گفت؟

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 738973
ملت ایران هرگز از خساراتی که به دلیل تحریم های آمریکایی به وجود آمده، نمی گذرد گفت: به همین دلیل آمریکا نمی تواند مذاکره را به ما تحمیل کند.
قالیباف در دیدار با وزیر خارجه سوئیس چه گفت؟
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با «ایگنازیو کاسیاس» وزیر خارجه سوئیس دیدار کرد، گفت: ملت ایران به دلیل تحریم‌های یکجانبه، ظالمانه و خلاف قانون آمریکا نسبت به این کشور بدبین هستند، از این رو تصمیم قطعی دولت و ملت ایران تقویت اقتصاد و فناوری درونی جهت عبور از بحران با توجه به ظرفیت بالای کشورمان است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در چارچوب اصول خود رویکرد همکاری با تمام کشورها را دارد، افزود: در کنار این همکاری با هرگونه سلطه مخالف بوده و عدم مذاکره با آمریکا نیز به دلیل نگاه سلطه طلبانه آنها است و ملت ایران هرگز از خساراتی که به دلیل تحریم‌های آمریکایی به وجود آمده، نمی‌گذرد، به همین دلیل آمریکا نمی‌تواند مذاکره را به ما تحمیل کند.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به بدعهدی‌ها در جریان اجرای توافقنامه هسته‌ای، یادآور شد: علیرغم اینکه مواضع اخیر شورای امنیت خوب بود اما بدعهدی در توافق هسته‌ای جز خاطرات تلخ ایرانیان است لذا در انتظار جبران آن هستیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه اروپای مستقل قابلیت ایجاد روابط روان با ایران را دارد، عنوان کرد: اروپا نباید تحت تأثیر سیاست‌های آمریکا قرار بگیرد به خصوص که اقدامات آنها باعث بی ثباتی و ناامنی در منطقه شده است.

وی در ادامه با اشاره به ترور سپهبد شهید سلیمانی از سوی نیروهای آمریکا اظهار داشت: اقدامات سپهبد سلیمانی باعث شده بود تروریسم به اروپا نرسد اما آمریکا او را ترور کرد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها می‌دانند که هزینه این جنایت آنها، خروج آنها از منطقه خواهد بود که به زودی تحقق می‌یابد، عادی سازی اجباری روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی با هدایت آمریکایی‌ها را راهی برای حل مشکلات منطقه ندانست و افزود: این اقدامات باعث افزایش بی ثباتی در منطقه می‌شود این در حالی است که عملکرد سوئیس همواره نشان داده در راستای صلح جهانی و مسائل بشردوستانه گام برداشته است.

قالیباف در این دیدار همچنین ضمن تبریک یکصدمین سالگرد آغاز روابط دیپلماسی میان ایران و سوئیس گفت: در سال‌های گذشته توافقنامه و سند همکاری میان دو کشور به امضا رسید که پیگیری مفاد آن به تقویت روابط دو کشور کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: از این رو وظیفه داریم تا در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، فناوری، علمی و آموزشی روابط خود را گسترش دهیم به خصوص که اخیراً حسابی میان ایران و سوئیس برای تبادلات دارویی و غذایی باز شده که البته نباید به آن بسنده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما در مجلس یازدهم به دنبال افزایش همکاری و گسترش روابط در حوزه خارجی و تقویت بنیه ملی در حوزه اقتصادی هستیم.

گشایش کانال مالی ایجاد شده اقدام کمی است و باید گسترش یابد
«ایگنازیو کاسیاس» وزیر خارجه سوئیس نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز ایران به خاطر مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه رنج می‌برد، گفت: امیدواریم جشن صدسالگی آغاز روابط میان ایران و سوئیس، تقویت روابط میان دو کشور را بیش از پیش رقم بزند و ما بتوانیم به نقش خود به عنوان حافظ منافع به خوبی عمل کنیم.

وزیر خارجه سوئیس در ادامه با اشاره به کانال مالی که اخیراً میان دو کشور باز شده است، اظهار داشت: این کانال مالی به جریان سیال درآمدهای ایران به خصوص در حوزه غذا و دارو کمک می‌کند که البته اقدام کمی بوده و باید گسترش یابد.

وی با اشاره به حضور برخی شرکت‌های سوئیسی در ایران عنوان کرد: چند شرکت بزرگ سوئیسی علیرغم تحریم‌های موجود علیه ایران هنوز در این کشور حضور دارند و به کار خود ادامه می‌دهند.

وزیر خارجه سوئیس در پایان خاطرنشان کرد: تلاش حداکثری خود را برای پیشبرد گفتمان بین المللی و تقویت روابط دوجانبه خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حمله موشکی ایران آغاز ریشه‌کنی هیمنه آمریکا از منطقه است
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به پمپئو سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی
آمریکا، امارات، اسرائیل، القاعده، داعش، تکفیری ها و گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ تهدید امنیت ملی است.
پمپئو تهدید امنیت ملی است.
ترامپ و پمپئو به علت جنایات جنگی درعراق، سوریه، یمن و منظقه خاورمیانه باید در دادگاه کیفری بین المللی محاکمه شوند.
رر
Iran, Islamic Republic of
سوييس اولين كشوري بود كه بلافاصله به تحريمهاي امريكا عليه ايران پيوست و با وجود بيطرف بودن اولين كشوري بود كه حسابهاي بانكي ايرانيان را بست! و در برابر امزيكا هيچ اراده اي از خود ندارد وفقط به دنبال منافع خودش است!
Iran, Islamic Republic of
امارات و اسرائیل به توافق تشکیل ائتلاف کمک، حمایت و پشتیبانی از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه دست یافتند
کشورهای اسلامی نباید دربرابر اقدام خیانت آمیز امارات سکوت کنند
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به پمپئو سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی
امارات، اسرائیل، القاعده، داعش، تکفیری ها و گروه های تروریستی با پشتیبانی آمریکا جنایت می کنند.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ برای ماندن دست به جنگ می‌زند
ترامپ فاسد است.
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهر آمریکا برای اعتراضات سراسری علیه ترامپ آماده می‌شوند ما هم استقبال می کنیم
آقای ترامپ! دهانت را ببند و به مشکلات مردم آمریکا رسیدگی کن
آقای پامپئو! دهانت را ببند و به مشکلات مردم آمریکا رسیدگی کن
Iran, Islamic Republic of
ترامپ یک تهدید برای امنیت ملی است.
پمپئو یک تهدید برای امنیت ملی است.
Iran, Islamic Republic of
اطلاعات محرمانه‌ای داریم که آمریکا و اروپا حامی قاچاقچیان مواد مخدر هستند
Iran, Islamic Republic of
ترامپ یک تروریست و دیکتاتور است.
ترامپ برای ماندن دست به جنگ می‌زند.
اوضاع در پورتلند آمریکا شبیه مناطق جنگی است.
Iran, Islamic Republic of
ما اعتقادی به آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، عربستان سعودی و امارات نداریم
Iran, Islamic Republic of
نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را زخمی و بازداشت کردند
Iran, Islamic Republic of
نماینده پارلمان عراق: مصوبه اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق الزام‌آور است
United States
به نظرم دیگر عمر ما دیگر.... کفاف ندهد!!!!
Netherlands
مگر حرفی برای گفتن داشت؟؟؟...