پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ابلاغ سلام و قدردانی رهبر معظم انقلاب به فرمانده و مجموعه نیروی انتظامی/ به گفته مقام عظمای ولایت، نیروی انتظامی یک نهاد خدمتگزاراست که اصلی‌ترین وظیفه و رسالتش تأمین امنیت و مقابله با ناامنی است

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 738972
رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا با ابلاغ سلام و قدردانی رهبر معظم انقلاب به فرمانده و مجموعه نیروی انتظامی به بخشی از فرمایشات ایشان اشاره که فرمودند: نیروی انتظامی به‌عنوان یک نهاد خدمتگزار، اصلی‌ترین وظیفه و رسالتش تأمین امنیت و مقابله با ناامنی است.
ابلاغ قدردانی رهبر انقلاب از اقدامات پلیس
به گزارش جهان نيوز، سردار "محمد شیرازی" در جمع فرماندهان، معاونان و رؤسای پلیس های تخصصی نیروی انتظامی در ستاد ناجا ضمن ابلاغ سلام و قدردانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) به فرمانده نیروی انتظامی و فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های این نیروی تلاشگر اظهار داشت: امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری کارکنان خدوم نیروی انتظامی است.

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت آقا در خصوص این که اگر بتوانید به سلامت تا آخر کارتان را انجام دهید اجرش بیشتر از شهادت است، گفت: مانند شهید صیادشیرازی که خداوند او را زنده نگه داشت و زمانی به شهادت رسید که اثربخشی آن دوچندان شد.

وی افزود: این لطف خداوند است که شهادت مجاهدان راه خدا در مقطعی روی می دهد که اثرگذاری جاودانه ای دارند و ما بایستی از این شرایط بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) راه خودمان را ادامه دهیم تا ان شاءالله به سلامت به سرمنزل مقصود برسیم و این راه، نزدیک است.

سردار شیرازی با اشاره به شرایط کنونی آمریکا گفت: خداوند وضعیتی را در این کشور پیش آورد که امروز خود مردم آمریکا به صحنه آمده اند و این نتیجه حمایت الهی است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در انجام وظایف و امور چون درگیر کار اجرا هستیم بایستی همواره به خود تذکر دهیم تکلیفمان چیست و رضایت حضرت آقا و دلشاد شدن ایشان در چیست.

وی با بیان این که نگاه تحولی به عملکردها و اطلاع از وضعیت تهدید های دشمن به عنوان کلیدهای اصلی می تواند در به ثمر رسیدن مأموریت ها و رشد تصاعدی حرکت های رو به جلو نقش اساسی داشته باشد، گفت: نیروی انتظامی بحمدالله پیشاپیش همه نیروها در ایجاد و توسعه امنیت پایدار اهتمامی جدی داشته و همواره آرامش مردم را نصب العین خود قرار داده است.

سردار شیرازی با تأکید بر این که مردم متدین ما قدردان تلاش های بی وقفه نیروی انتظامی هستند، بیان داشت: این موضوع ظرفیت بزرگی است که باید از آن استفاده بهینه ای در جلب مشارکت عمومی برای امنیت آفرینی بیشتر شود.
وی با بیان این که هر جا نیروی انتظامی وارد صحنه شده توانسته کار را به خوبی پیش برد، افزود: اقتدار نیروی انتظامی به لطف الهی منجر به مهار مجرمان و پیشگیری از وقوع جرم در بسیاری از موارد شده است.

سردار شیرازی با اشاره به این که وجود یک افسر پلیس در منظر عمومی باعث می شود که جزئی ترین رفتار وی تحت رصد و قضاوت باشد، گفت: بحمدالله نیروهای انتظامی خدمتگزار به نحوی شایسته، آموزش دیده اند که رفتارشان باعث افتخار و سربلندی نظام و سازمانی است که در آن خدمت می کنند.

وی ادامه داد: هرچه امور توسط افراد متخصص و دارای دانش بروز انجام شود قطعا نتیجه حاصله مطلوبتر و به اهداف تعیین شده نزدیکتر خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به بخشی از فرمایشات حضرت آقا گفت:  ایشان نیروی انتظامی را به‌عنوان یک نهاد خدمتگزار مطرح کردند که  اصلی‌ترین وظیفه و رسالتش تأمین امنیت و مقابله با ناامنی است. این تعبیر حضرت آقا بسیار زیباست که نیروی انتظامی را هم "نهاد" و هم "خدمتگزار" مطرح کردند.

وی با بیان این که هوشمندسازی پلیس از جمله اقدامات در خور توجه است، گفت: تمام تلاش نیروی انتظامی معطوف به این است که نحوه ارائه خدمات به مردم در سریعترین زمان ممکن و با حضور حداقلی به مراکز انتظامی صورت گیرد تا حدی که با یک تلفن هوشمند امور خود را به سرانجام برسانند.

سردار شیرازی تصریح کرد: پیش بینی ها و اقدام پیش دستانه پلیس باید به نحوی باشد که کسی جرأت نکند به امنیت، آرامش و آسایش مردم خدشه وارد کند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند نیروی انتظامی «یکی از مصادیق نصرت اسلام و نصرت دین» است، اظهار داشت: کارکنان نیروی انتظامی به لباسی که می پوشند و در سنگری که جز خدمت به مردم نیست، افتخار می کنند که این توفیقی الهی است.

این مقام مسئول داشتن ویژگی صبر و تأمل را در حضرت آقا به عنوان الگویی قابل استفاده در هر شرایط عنوان کرد و گفت: با صبر و بردباری در تصمیم گیری ها می توان بهترین گزینه را انتخاب و بهترین تصمیم را اتخاد کرد.

سردار شیرازی با بیان این که سرباز جایگاه ویژه ای در نیروهای مسلح دارد، افزود: حضرت آقا معتقدند سرباز ظرفیت ویژه است که در اختیارمان است و باید از تمام توانمندی های این جوانان عزیز به نحو شایسته استفاده شود.

وی در پایان از تمام تلاش های شبانه روزی فرمانده ناجا و کارکنان این نیرو در راستای حفظ و تأمین امنیت و نظم در جامعه تقدیر و تشکر کرد و آرزوی موفقیت دو چندان را برای کارکنان این مجموعه در اجرای مأموریت ها و وظایف محوله داشت.
مرجع : خبرگزاری پلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *