پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲۳

واکنش آیت الله جنتی در پی اهانت به قرآن

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب: 738951
در پی اهانت به قرآن کریم در چند کشور اروپایی، رئیس مجلس خبرگان طی بیانیه‌ای عنوان کرد: آیا ضرورت ندارد سردمداران غربی جلوی این نوع افراط‌گری‌ها را که در واقع اهانت به همه ادیان ابراهیمی است بگیرند؟
واکنش آیت الله جنتی در پی اهانت به قرآن
به گزارش جهان نيوز، به دنبال جسارت به ساحت قرآن کریم و اقدام موهن علیه پیامبر اکرم(ص) آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای این اقدامات را محکوم کرد.

متن بیانیه رئیس مجلس خبرگان رهبری به این شرح است: 
                                 
بسم الله الرحمن الرحیم
(إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ)
بار دیگر دست استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل از آستین عده ای افراطی در کشور سوئد و یک نشریه مبتذل فرانسوی بیرون آمد و منجر به توهین به ساحت مقدس قرآن کریم و سوزاندن نسخه ای از کتاب آسمانی مسلمانان و نشر تصاویری موهن علیه رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص) گردید و دل مسلمین جهان را به درد آورد.

این سؤال جدی وجود دارد که چرا هر از گاهی، عده ای آزادانه و با جرأت تمام به خشونت علیه دین اسلام و اعتقادات مسلمانان دست می زنند و با جریحه دار کردن احساسات شهروندان مسلمان، همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمین و پیروان سایر ادیان را در برخی کشورها به مخاطره می اندازند و به بهانه آزادی بیان، برخورد جدی و عبرت آموزی با آنها نمی شود؟! آیا ضرورت ندارد که سردمداران جوامع غربی به خاطر حفظ ظاهر هم که شده با برخورد جدی، جلوی این نوع افراط گری ها و اقدامات خشونت بار و نژادپرستانه که در واقع اهانت به همه ادیان ابراهیمی است را بگیرند؟!

مجلس خبرگان رهبری ، ضمن مردود دانستن و محکوم نمودن این گونه اقدامات خصمانه و نفرت برانگیز که در مقاطعی برای انحراف افکار عمومی جهانیان نسبت به جنایات صهیونیزم بین الملل و با هدف اسلام هراسی از سوی استکبار جهانی، طرح ریزی و به وسیله افرادی جاهل اجرا می شود با اذعان بر اینکه به حول و قوه الهی، اقدامات زبونانه ای همچون سوزاندن قرآن شریف یا اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) وحدت هر چه بیشتر مسلمانان در برابر مستکبرین عالم را در پی خواهد داشت از عموم مسلمین جهان و نیز دولت های اسلامی می خواهد توهین به مقدسات امت اسلامی را در سراسر جهان محکوم نموده و نهادهای بین المللی نسبت به این اعمال شنیع، واکنش متناسب نشان دهند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
غربی ها عامل اصلی قتل عام مسلمانان در سراسر جهان هستند ولی متاسفانه دولت های کشورهای اسلامی تاکنون با غربی ها همه جانبه همکاری کردند و می کنند.
Iran, Islamic Republic of
سفیر انگلیس باید از کشور اخراج شود
Iran, Islamic Republic of
چه صلح آمیز هسته ای ایران باشد و چه نباشد هم باز مشکل ایران با آمریکا حل نمی شود....
Iran, Islamic Republic of
چه کسانی ازسال 2001 تاکنون ازداعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش نفت می خرند؟ آمریکا، کشورهای اروپایی، ترکیه و رژیم صهیونیستی.....!
Iran, Islamic Republic of
...!!
Iran, Islamic Republic of
هزاران بار در رسانه ها و... اعلام کرده ایم آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان لیاقت و حق صلاحیت مذاکره سیاسی و گفت وگو سیاسی را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
ایران به توسعه موشکی و دفاعی خود ادامه می دهد.
مداخله انگلیس درخلیج فارس را پاسخ می دهیم
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران دربرابر فشار انگلیس مقاومت می کنند
Iran, Islamic Republic of
به عنوانی یک ایرانی از جانب خود و همفکرانم اعلام می‌داریم که ما حاضریم با یک قرص نان زندگی کنیم، ولی نمی‌پذیریم که با دولت‌های آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه سازش کنیم.
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه سفیرانگلیس باید اخراج شود و دولت روحانی عذرخواهی کند.
بهترین گزینه سفیرانگلیس باید اخراج شود و ظریف عذرخواهی کند.
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟.
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند کسانی که به قران اهانت کردنند.
Iran, Islamic Republic of
چرا روحانی و ظریف تاکنون به اهانت به قرآن و پیامبر، واکنشی نشان نمی دهند..
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و صهیونیست‌ها با کمک مالی عربستان سعودی و امارات پشت پرده اهانت «شارلی ابدو» به اسلام/ مسلمانان توطئه‌گران را ناکام بگذارند
اهانت شارلی ابدو در ادامه پیاده‌سازی طرح اسلام‌هراسی است
Iran, Islamic Republic of
مذاکره مستقیم با آمریکا و انگلیس اشتباه است
Iran, Islamic Republic of
توهین به مقدسات اسلامی از سوی نشریه شارلی ابدو، به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت های کشورهای اسلامی بوده است.
Iran, Islamic Republic of
دولت های کشورهای اسلامی دربرابر مقابل آمریکا و متحدانش ناتوان و عاجز هستند.
دولت های کشورهای اسلامی در مورد جنایت های آمریکا و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان کوتاهی کردند و می کنند.
Iran, Islamic Republic of
اهانت تکراری نشریه فرانسوی به مقدسات اسلامی، بی‌تردید حرکتی نیست که خارج از مدیریت هیئت حاکمه جنایتکار و متجاوز این کشور و به دور از انتظار باشد... لیکن جای تاسف و شرمساری است که با تمام این رویدادهای نامیمون دشمنان تاریخی و قسم‌خورده انقلاب و نظام اسلامی با مقدسات، متولیان دیپلماسی کشور برخورد شایسته و انقلابی را با آن ندارند.
Iran, Islamic Republic of
مردم و تشکل‌های دانشجویی با حضور جمعی از مسئولین از قبیل حمید رسایی، احمد توکلی و حداد عادل که به آنها اضافه شدند، خیابان نوفل لوشاتو را مملو از جمعیت ساختند و با حضور چشمگیر و باشکوه خود، با سر دادن شعارهایی نظیر «لبیک یا رسول‌الله»، «هیهات منا الذله»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «دستگاه دیپلماسی اقدام انقلابی»، «الله اکبر»، «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر هتاکین»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «داعش، شارلی پیوندتان مبارک»، «سلم لمن سالمکم، حرب لمن حاربکم»، «سفارت فرانسه تعطیل باید گردد»، «اسرائیل جنایت می‌کند، فرانسه حمایت می‌کند» اعتراض خود را نسبت به اهانت صورت گرفته در یک نشریه فرانسوی به ساحت حضرت رسول اکرم(ص) اعلام کرده و خواستار پیگیری قاطع این مسئله از سوی وزارت امور خارجه شدند.
Iran, Islamic Republic of
نور اسلام خاموش‌شدنی نیست.
Iran, Islamic Republic of
سفیر فرانسه اخراج شود و ظریف عذرخواهی‌کند.
Iran, Islamic Republic of
چه کسی عامل اصلی جنایت ها و خیانت های فرانسه بوده است؟ رفتار منفلانه دولت های کشورهای اسلامی! در دفاع از حریم های اعتقادی خودشون
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
بیحرمتی به قران واسلام ابراهیمی محکوم است