جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۳

مهره مرموز دولت انگلیس برای پروژه نفوذ در ایران/مارگوت آرتور کیست؟

شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب: 738884
دولت انگلیس در نظر دارد یک فرد دورگه انگلیسی ــ ایرانی را که سابقه فعالیت امنیتی دارد، به‌عنوان رایزن بازرگانی در ایران معرفی کند.
مهره مرموز دولت انگلیس برای پروژه نفوذ در ایران
به گزارش جهان نيوز، شنیده‌هاحاکی از این است که دولت انگلیس قرار است فردی به‌نام مارگوت آرتور (Margot Arthur) را به‌عنوان رایزن بازرگانی به ایران معرفی و اعزام کند.

آرتور که مادربزرگی ایرانی دارد، از سال 2016 در میز ایران در شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) فعالیت داشته است. او از چهره‌های شناخته‌شده ضدایرانی در عرصه فرهنگی و همچنین از طرفداران سرسخت افزایش فشارهای تحریمی بر ایران بوده است.

در سوابق کاری آرتور، همکاری با برخی محکومان امنیتی از جمله خانم ارس امیری به چشم می‌خورد، به همین دلیل می‌توان او را یکی از مهره‌های اصلی پروژه نفوذ در ایران دانست.

اولین سؤالی که با شنیدن این خبر به ذهن متبادر می‌شود این است که فردی با این سوابق فرهنگی ــ امنیتی قرار است چه نقشی را در قالب مسئولیت بعدی خود به‌عنوان رایزن بازرگانی در ایران ایفا کند.

این در حالی است که به‌گفته یکی از تجار فعال در عرصه بازرگانی بین ایران و انگلیس، لندن در سال‌های اخیر با تبعیت کامل از تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، عملاً تمامی مراودات اقتصادی دوجانبه را تعطیل کرده و هیچ‌گونه حمایتی از این بخش صورت نداده است. به‌گفته این تاجر که خواست نامش فاش نشود، بخش بازرگانی عملاً نیمه‌تعطیل است و تمامی تماس‌های تجار برای حل مشکلات مالی‌شان همواره بدون پاسخ می‌ماند.

سیاست دولت انگلیس در حوزه‌های اقتصادی در قبال ایران کاملاً مشخص بوده است و حتی شرکت‌هایی مانند خطوط هواپیمایی «بریتیش ایرویز»، با وجود صرفه اقتصادی، قبل از خروج آمریکا از برجام، پیش‌دستی و ایران را ترک کردند.

حال آیا این مهره مرموز دورگه انگلیسی ــ ایرانی که پیشتر در مصر، بحرین و عراق نیز حضور داشته، قرار است حلال مشکلات اقتصادی بین دو کشور باشد؟

دولت انگلیس طی سال‌های اخیر تلاش‌ کرده است فعالیت‌های ضدفرهنگی، ساختارشکنانه و امنیتی را در خصوص ایران با محوریت شورای فرهنگی بریتانیا انجام دهد که این امر مورد رصد و برخورد نهادهای امنیتی در ایران قرار گرفته و از حضور و فعالیت عناصر پروژه نفوذ انگلیس در ایران ممانعت به‌عمل آمده است.

لندن ضمن عدم پایبندی به تعهدات اقتصادی خود در برجام، صرفاً سعی کرده است از نیازهای اقتصادی کشور برای پیشبرد پروژه نفوذ و ازسرگیری فعالیت‌های ضدفرهنگی و امنیتی سوءاستفاده کند.

یک جستجوی ساده در اینترنت و میزان اطلاعات موجود درباره خانم آرتور در فضای مجازی، نشان می‌دهد که ماهیت فعالیت این فرد بیشتر امنیتی است. جالب است که او در قاهره به‌عنوان معلم زبان انگلیسی شورای فرهنگی بریتانیا مشغول فعالیت بود، و در تهران قرار است به‌عنوان رایزن بازرگانی معرفی شود. آرتور در زمانی که در مصر بود تلاش و برنامه‌ریزی کرد که زبان عربی و فارسی خود را تقویت کند تا آماده مأموریت‌های جدید در کشورهای منطقه شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حزب الله ضامن امنیت لبنان و منطقه است.
Iran, Islamic Republic of
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 1918 تاکنون از تجاوز رژیم صهیونیستی حمایت می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران ازسال 1332 تاکنون نسبت به انگلیس خاطره خوشی ندارند ....
Iran, Islamic Republic of
این فرقه سال‌ها تحت حمایت دولت انگلستان در حال فعالیت است ...
Iran, Islamic Republic of
کوتاهی پلیس لندن در این مسئله کاملا مشهود است، دولت و پلیس انگلیس نمی‌توانند این کوتاهی را توجیه کنند.
Iran, Islamic Republic of
دولت انگستان باید خسارت‌های وارده به سفارت ایران را جبران کند.
United States
به قول دایی جان: انگلیس خبیث!!!
Iran, Islamic Republic of
ایران باید از برجام و NPT همزمان خارج بشه
Iran, Islamic Republic of
کشور اروــــــــــپایـــــــــی انگلیــــــــــــــس هم برای برهم زدن برجام با شیطان بزرگ یا همان کدخدا دارد همنوایی می کند.
علی
Iran, Islamic Republic of
باتوجه به رویدادهای سیاسی سالهای اخیر هرکسی مسئول ویا غیر مسئول به کشورهای غربی حسن نیت داشته باشد باید تکلیف خود را با ملت ایران معلوم کند!
Iran, Islamic Republic of
رسوایی رییس جمهور آمریکا پس از توهین به سربازان کشته شده این کشور/ ترامپ خواستار اخراج خبرنگار فاکس نیوز شد
Iran, Islamic Republic of
حمایت انگلیس جنایتکار شماره یک از رژیم کودک کش سعودی حمایت از تروریسم است..
Iran, Islamic Republic of
ادعاهای بی‌اساس و تکراری پمپئو علیه ایران
وزیر خارجه آمریکا به بیان ادعاهای تکراری علیه ایران پرداخت..
Iran, Islamic Republic of
بهترین پاسخ به آمریکا و کشورهای اروپایی عربستان سعودی و اسرائیل، لغو برجام ساخت سلاح هسته ای اقدام نظامی است.
Iran, Islamic Republic of
توافق هستهای جدید با آمریکا جنایتکارشماره یک غیرقانونی است.
آمریکا جنایتکارشماره یک ثابت کرد که حق صلاحیت مذاکره هسته ای را ندارد.
مذاکره و گفت وگو و همکاری با آمریکا جنایتکارشماره یک، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به مردم و کشور است.
Iran, Islamic Republic of
به گاو‌های شیرده ترامپ یعنی آل‌سعود، آل‌خلیفه و آل‌نهیان عرض می‌کنم به یاری حضرت حق به‌زودی چوب این خودفروختگی، نوکری و خیانت خود را به ملت و آرمان‌ فلسطین خواهید خورد و این وعده حتمی قرآن کریم است که زمین را ارث مستضعفین قرار داده است.
Iran, Islamic Republic of
گزارش آژانس از همکاری‌های صمیمانه ایران حکایت دارد. در اخبار هم آمده بود توسط مسئولین کشور اجازه بازدید از دو سایت مورد نظر آژانس نیز داده شده پس چرا در قبال این همه همکاری با آژانس گشایشی در تحریم‌ها به وجود نمی‌آید؟ این جاده یکطرفه به نفع غرب و به ضرر کشور تا کجا قرار است ادامه داشته باشد؟
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس‌جمهور! قبل از برجام که قلب رآکتور اراک با بتن پر نشده بود و 12 هزار سانتریفیوژ جمع نشده بود و 9700 کیلو اورانیوم غنی‌شده به خارج ارسال نشده بود، روزانه یک میلیون بشکه نفت با قیمت بیش از صد دلار برای هر بشکه صادر می‌شد. حال با وارد آوردن خسارت سنگین به صنعت هسته‌ای و عدم اجرای تعهدات طرف‌های مقابل، نه تنها از لغو بالمره تحریم‌ها خبری نیست بلکه از میزان صادرات نفت هم به شدت کاسته شده است. آیا مقاومت و ایستادگی جواب می‌دهد یا مذاکرات بی‌حاصل و تسلیم؟!
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه آمریکا از آن طرف دنیا اعلام کرده نمی‌خواهیم حشدالشعبی در دولت عراق شرکت داشته باشد. خطاب به این یاوه‌گویان باید گفت شما پای خود را از روی گلوی سیاه‌پوستان آمریکایی بردارید نیازی نیست که برای دیگران تعیین تکلیف کنید.
Iran, Islamic Republic of

داعش منتسب به آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی، امارات و اسرائیل است و با مدیریت هدایت و پشتیبانی پنج کشور دست به اقدامات تروریستی می زند.
Iran, Islamic Republic of
از انگلیس غیر از این انتظاری نیست
United Kingdom
بابا این که کاری تداره. ویزا براش صادر نشه و بپیچوننش.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
چه انتظاري از ظريف و دولت داريد ؟؟؟.