کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احمد راستینه:

فیفا باید از مجلس در مبارزه با فساد تشکر کند

فارس , 15 شهريور 1399 ساعت 18:31

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فیفا نه تنها نباید نظارت مجلس بر مبارزه با فساد در قرارداد ویلموتس را دخالت در فدراسیون فوتبال تلقی کند بلکه باید تشکر کند؛ این در حالی است که با فساد در فوتبال ایتالیا برخورد قاطعی صورت گرفت.


به گزارش جهان نیوز، احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اقدامات نهادهای نظارتی برای بررسی فساد صورت گرفته در قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال، اظهار داشت: وظیفه همه دستگاه‌های نظارتی در تمام دنیا کشف و برخورد با شبکه‌های فساد است و بر همین اساس آنها می‌کوشند با چرخه معیوب فعالیت‌هایی که در پیشبرد برنامه‌های آن کشور مشکل ایجاد می‌کنند برخورد عاجل کنند. 

وی افزود: در فیفا تصریح شده که باید به قوانین داخلی کشورها احترام گذاشته شود؛ در تمام دنیا هر جا فسادی رخ بدهد سیستم‌های نظارتی آنجا بلافاصله فعال شده و با فساد مبارزه می‌کنند.

** فیفا باید از اقدامات مقابله با فساد در فوتبال ایران استقبال کند
رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فیفا بایستی از برخورد دستگاه‌های نظارتی با فساد در برخی پرونده‌ها که مربوط به مربیان خارجی و یا احیانا قراردادهای داخلی در فوتبال کشورمان است استقبال کرده و از این سیستم‌های نظارتی تشکر کند و بر همین اساس بایستی احترام به قوانین داخلی کشورها را به عنوان یکی از مسئولیت‌های بین‌المللی خودش بپذیرد اما متاسفانه برخی‌ها اطلاعات غلطی از داخل کشورمان درباره دخالت دستگاه‌های نظارتی در فدراسیون فوتبال که مجموعه‌ای غیردولتی است، داده می‌شود.

راستینه گفت:‌ به هیچ عنوان دستگاه‌های نظارتی و مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای برای دخالت در اقدامات فدراسیون‌ها نداشته و چون وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در نظارت بر قراردادهای منعقده کوتاهی کرده و باعث شکل گیری فساد از جمله پرونده ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان شده است وظیفه خود می‌دانند که برای حل این مسئله و نظارت بر عدم شکل‌گیری فساد به مسئولیت قانونی خود طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عمل ‌کنند.

** برخورد قاطع با فساد فوتبالی ایتالیا سابقه خوبی از اقدامات نظارتی است
وی تصریح کرد: فیفا نه تنها نباید این موضوع را دخالت در فعالیت‌های فدراسیون فوتبال تلقی کند بلکه باید به خاطر سلامت در ورزش از دستگاه‌های نظارتی تشکر کند این در حالی است که چنین اتفاقی در برخی کشورها مانند ایتالیا مسبوق به سابقه بوده و برخورد با فسادهای مختلف در فوتبال این کشور بسیار قاطع بوده است. 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: فیفا باید قدردان دستگاه‌های نظارتی باشد که با فساد موجود در زیرمجموعه ورزش مبارزه می‌کنند تا در نهایت فساد در محیط‌های ورزشی از بین برود چرا که فلسفه و ماهیت ورزش مبتنی بر معیار‌های اخلاقی و منش پهلوانی است زیرا این فساد ممکن است محیط‌های ورزشی را آلوده کند.

راستینه افزود: فیفا باید از حرکت دستگاه‌های نظارتی برای سالم سازی محیط‌های ورزشی تقدیر کرده و آن را دخالت در فعالیت‌‌های فدراسیون‌ها و نهادی غیرعمومی نداند.


کد مطلب: 738883

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/738883/فیفا-باید-مجلس-مبارزه-فساد-تشکر-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com