جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برلین سفیر روسیه را فراخواند

پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 738713
دولت آلمان بعد از ادعای خود مبنی بر قطعیت مسمومیت "آلکسی ناوالنی" منتقد کرملین، سفیر روسیه را برای انجام توضیحات در این باره فراخواند.
برلین سفیر روسیه را فراخواند
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" ، دولت آلمان از قطعیت مسمومیت "آلکسی ناوالنی"، منتقد کرملین با ماده شیمیایی نوویچوک بر اساس تحقیقات انجام شده خبر داد. وزارت امور خارجه آلمان به دلیل مشخص شدن نتیجه تحقیقات برلین درباره مسمومیت ناوالنی، سفیر روسیه را برای ارائه توضیحات در این باره فراخوانده است.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در سخنانی در برلین خواستار شفاف سازی کامل درباره مسمومیت این منتقد کرملین که حالا مسمومیت وی به زعم آلمان اثبات شده است شد.

استفن شیبرت، سخنگوی دولت آلمان هم اعلام کرد که در آزمایش‌های صورت گرفته از آلکسی ناوالنی، منتقد سرشناس دولت روسیه مشخص شد که وی با ماده شیمیایی نوویچوک که در درمان بیماری‌های عصبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مسموم شده است.

وی مسموم کردن ناوالنی را یک «حمله» دانسته و تاکید کرد دولت آلمان این اتفاق را به شدت محکوم می‌کند.

20 آگوست 2020 مقامات وزارت بهداشت روسیه در شهر اُمسک اعلام کردند که آلکسی ناوالنی، منتقد سرشناس سیاست‌های ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور به کما رفته و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شده است.

زایبرت افزود، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان موضوع را ارزیابی کرده و برای برداشتن گام‌های آتی با مقامات دولتش از جمله هایکو ماس وزیر خارجه، هورست زیهوفر وزیر کشور، کریستینا لامبرشت وزیر دادگستری و وزیر دفاع هماهنگی‌های لازم را انجام داد.

دولت آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یک اتفاق حیرت آور است که "آلکسی ناوالنی" در روسیه قربانی حمله با یک ماده شیمیایی عصبی شده است. دولت آلمان این اقدام را شدیدا محکوم می کند. از دولت روسیه فورا درخواست می شود در این باره شفاف سازی کند.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت فورا شرکای خود در اتحادیه اروپا و ناتو را در جریان این مسئله قرار خواهد داد. وی افزود: در روزهای آینده مشترکا در اتحادیه اروپا در این باره مشاوره خواهد شد که چگونه در اروپا به صورت مناسب به این مسئله باید واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه "تاگس اشپیگل" نتایج بررسی های انجام شده در آلمان درباره چگونگی مسمومیت این منتقد کرملین می تواند مناسبات متشنج بین روسیه و آلمان و همچنین دیگر کشورهای غربی را بدتر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *