کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوید افکاری:

نه به من توهین شد و نه شکنجه شدم؛ پزشک قانونی نمی‌روم!

فارس , 12 شهريور 1399 ساعت 15:59

روز دوشنبه ۱۰ شهریور، گزارشی از جزییات پرونده قتل مرحوم «حسن ترکمان» به دست فردی به نام «نوید افکاری» منتشر شد که براساس آن مشخص شده است افکاری خودش در حضور وکیل تعیینی به عدم شکنجه اعتراف کرده است.


به گزارش جهان نیوز، بنابراین گزارش، پس از برگزاری جلسات دادگاه به صورت علنی، وقوع قتل توسط نوید افکاری با اسناد و مدارک متعدد محرز و از حیث مباشرت در ارتکاب قتل عمدی حکم به قصاص نفس نامبرده صادر و این حکم از سوی دیوان عالی کشور عیناً تایید شد.

رسانه‌های ضدانقلاب طی چند روز اخیر در حرکتی هماهنگ مدعی شکنجه نوید افکاری و اخذ اقرار از او تحت شکنجه شده‌اند.

 حال آنکه، بعد از اقرار نوید افکاری، وکیل تعیینی وی مراجعه و اظهار داشته خانواده متهم مدعی شکنجه وی هستند. در همان روز در زمان تحقیقات بنابر تقاضای وکیل متهم دستور اعزام وی به پزشکی قانونی صادر تا چنانچه اگر اقرار تحت شکنجه بوده مراتب مجدداً مورد بررسی قرار گیرد؛ اما متهم در حضور وکیل تعیینی خود اعلام کرده که شکنجه نشده‌ام و به پزشکی قانونی نمی‌روم.

در اظهارات نوید افکاری که در اداره آگاهی صورتجلسه شده و به امضا و اثرانگشت وی رسیده قید شده که «نه تنها شکنجه نشده‌ام، حتی توهینی نیز به من صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشک قانونی ندارم».

در این صورتجلسه که مورخ پانزدهم آبان ۹۷ تنظیم شده آمده است: ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه مورخه جاری در ادامه رسیدگی به پرونده قتل مرحوم حسن ترکمان، متهم نوید افکاری فرزند حسین با توجه به درخواست مورخه ۱۵ آبان ۹۷ وکیل متهم جناب حمیدرضا جمشیدی اردکانی مبنی بر اینکه متهم توسط پزشکی قانونی معاینه گردد و وجود یا عدم وجود آثار ضرب و جرح اظهارنظر شود.
 

 
لذا متهم مذکور از تحت‌نظرگاه خارج و ضمن ملاقات با وکیل اظهار داشت که بنده نه تنها مورد ضرب و جرح قرار نگرفته حتی هیچگونه توهینی نیز به بنده صورت نگرفته است و نیاز به معرفی به پزشکی قانونی ندارم. در ادامه با توجه به اظهارات متهم نوید افکاری وکیل وی نیز اعلام نمود که نیازی به معرفی به پزشکی قانونی ندارد، لذا مراتب در حضور حاضرین مبادرت به صورت جلسه و به امضا رسید. 

این صورتجلسه که تصویر آن در ادامه منتشر شده است، به امضا و اثر انگشت نوید افکاری و وکیلی تعیینی وی و همچنین مسئولان رسیدگی به پرونده در نیروی انتظامی رسیده است.


کد مطلب: 738680

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/738680/نه-توهین-شکنجه-شدم-پزشک-قانونی-نمی-روم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com