کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چگونه برق صنعتی را یاد بگیریم؟

12 شهريور 1399 ساعت 10:56

یادگیری برق صنعتی یکی از اقداماتی است که افراد می توانند با انجام آن صاحب شغل برق صنعتی شده و به بازار کار این رشته ورود کنند. درآمد مناسب رشته برق صنعتی باعث شده که افرادی زیادی متقاضی این رشته شوند. ما در ادامه متن بهترین شیوه های یادگیری برق صنعتی را به شما معرفی می کنیم.


یادگیری برق صنعتی اقدامی است که افراد علاقه مند به دلایل مختلف از جمله کسب شغل پردرآمد آن را انجام می دهند. برق صنعتی شاخه ای از رشته  برق است و از آن برای به کار انداختن ماشین آلات صنعتی و به طور کلی حوزه صنعت استفاده می شود. در واقع برای استفاده و کنترل برق فشار قوی صنعتی نیاز به دانش و مهارت خاصی است که این دانش در اختیار افراد فعال در حوزه برق صنعتی قرار دارد.

امروزه برق صنعتی یا همان برق قدرت یکی از زیر شاخه های رشته برق و یکی از رشته های مهم به شما می رود. از آنجایی که این رشته، در زمره رشته های فنی به شمار می رود، جهت یادگیری برق صنعتی روش های مختلفی وجود دارد. ما در ادامه این متن روش های یادگیری برق صنعتی را به شما معرفی می کنیم.

 

آموزش دانشگاهی اولین روش یادگیری برق صنعتی
یادگیری برق صنعتی با شیوه آکادمیک و دانشگاهی روشی است که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند. روش معمول انجام این کار بدین صورت است که افراد باید در هنرستان های تخصصی برق مقدمات این رشته را در طول سال های آموزشی فرا گرفته، و سپس برای کنکور ثبت نام کنند. در نهایت در صورت قبولی در کنکور می توانند به دوره کاردانی یا کارشناسی وارد شده و  پس از حداقل 2 الی 4 سال فارغ التحصیل شوند و از آنجا به بازار کار این رشته ورود کنند.

همچنین افراد می توانند این رشته را از طریق گروه آموزشی ریاضی نیز انتخاب کنند و در این صورت نیز کار سخت تری را پیش روی دارند. در حالت کلی یادگیری برق صنعتی با روش های آکادمیک یا دانشگاهی بسیار زمان بر است.

 یک فرد به طور معمول باید 5 الی 9 سال از عمر خود را در این شیوه صرف کند، تا بتواند مدرک مهارت مورد نیاز را دریافت کند. همچنین در این روش استعدادهای درسی و تلاش و پشتکار به عنوان پیش نیازها به شمار می روند.

یادگیری برق صنعتی به روش استاد و شاگردی
یادگیری برق صنعتی به دلیل اینکه رشته برق صنعتی یک رشته فنی به شمار می رود، امکان پذیر است. در این شیوه افراد می توانند برای یادگیری برق صنعتی در کنار یک استاد کار حرفه ای و ماهر مشغول به کار شوند. داشتن استعداد کافی و تلاش و پشتکار از فاکتورها و پیش نیازهای مهم برای یادگیری برق به این روش به شمار می روند که باید در افراد متقاضی وجود داشته باشد. موفقیت در این شیوه به تلاش افراد، میزان کار انجام شده و تخصص استاد کار بستگی دارد.

یادگیری برق صنعتی با روش استاد و شاگردی نیز بسیار زمان بر خواهد بود و یک فرد برای اینکه بتواند به یک استاد کار ماهر تبدیل شود، نیاز است چندین سال به این شیوه شاگردی یک استاد کار را انجام دهد.

همچنین ایراد بزرگ این شیوه نداشتن مدرک مهارت است. امروزه برای ورود به بازار کار آزاد و استخدامی رشته برق صنعتی داشتن مدرک مهارت لازم است.
 

بهترین روش یادگیری برق صنعتی
یادگیری برق صنعتی باید با در نظر گرفتن تمامی استانداردهای روز دنیا انجام گیرد تا فرد بتواند ورود راحت تری به بازار کار داشته و در این رشته موفق شود. به همین دلیل توصیه می شود افراد برای یادگیری مهارت مورد نیاز دوره آموزش برق صنعتی فنی حرفه ای را در آموزشگاهی معتبر سپری کنند..

در این دوره آموزشی صفر تا صد برق صنعتی به صورت علمی و عملی به کارآموزان آموزش داده می شود، و آنها می توانند با درک بهتری مهارت های مورد نیاز برق صنعتی را فراگیرند. همچنین مدت زمان این دوره آموزشی بسیار کوتاه است و افراد می توانند در طی چند ماه تمامی مهارت های مورد نظر را فرا گرفته و به بازار کار ورود کنند.

یادگیری برق صنعتی از طریق شرکت در دوره های برق صنعتی دارای مزایای بیشماری است. برای مثال در پایان این دوره آموزشی به افراد مدرک مهارت داده می شود و آنها می توانند با مدرک مهارت عطایی به بازار کار آزاد و استخدامی این رشته ورود کنند. همچنین افراد در این شیوه با بروزترین دانش این مهارت را فرا می گیرند و به همین دلیل می توانند بسیاری از امورات رشته برق صنعتی که نیاز به دانش روز دارد را انجام دهند.

برای یادگیری برق به این روش باید یک آموزشگاه مناسب را انتخاب کرد، زیرا کیفیت دوره ها و مدرک اعطایی آموزشگاه ها تاثیر فراوانی بر موفقیت افراد دارد. به همین دلیل توصیه می شود یک آموزشگاه حرفه ای را انتخاب کنید.

بهترین مرکز آموزشی برای یادگیری برق صنعتی
یادگیری برق صنعتی را می توان در مراکز آموزشی مختلفی فرا گرفت. یکی از بهترین مراکز آموزشی ایران برای برگزاری این دوره مجتمع آموزشی فنون برق است. این مجتمع آموزشی سال هاست که دوره آموزشی برق صنعتی را برگزار می کند و کارآموزان زیادی از طریق این مرکز آموزشی به بازار کار این رشته ورود کرده اند، و امروزه به عنوان استاد شناخته می شوند.

مجتمع آموزشی فنون برق این دوره را با بروزترین استانداردهای روز دنیا و به کمک بهترین تجهیزات و اساتید آموزشی برگزار می کند، و به همین دلیل سطح علمی دوره های آموزشی این مرکز بالا می باشد. این مرکز در پایان دوره مدرک معتبر فنی و مشاوره و پشتیبانی نامحدود در اختیار کارآموزان ارائه می دهد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های برق صنعتی دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید، دوره آموزش تعمیرات موبایل، دوره plc ، دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، آموزش برق ساختمان، آموزش هوشمندسازی ساختمان و غیره برخی از دیگر دوره های آموزشی این مرکز می باشند.

 شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره های این مجتمع فنون برق به وب سایت رسمی این آموزشگاه به آدرس اینترنتی www.fonoonbargh.com مراجعه نمایید یا با شماره 02166576476 تماس حاصل نمایید.


کد مطلب: 738631

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/738631/چگونه-برق-صنعتی-یاد-بگیریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com