پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

ربیعی: رئیس‌جمهور برنامه‌های مهمی برای مردم دارد

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 738552
رییس جمهور نقشه راه اقتصادی یک سال باقی مانده به قرن جدید را با مردم در میان خواهند گذاشت که شامل برنامه‌ها و پروژه‌های مهم و اثرگذار در زندگی مردم است.
ربیعی: رئیس‌جمهور برنامه‌های مهمی برای مردم دارد
به گزارش جهان نيوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: ایام محرم هرساله فرصت بی‌نظیری برای درس‌آموزی از غنای فرهنگ حسینی است. درس‌های ماه محرم، واقعه کربلا برای ابنای بشر شمردنی نیست، اما در این روز‌ها که مردم ما زیر فشار تحریم، تبعیض و ستم شقی‌ترین دولتمردان آمریکا هستند، باید یکبار دیگر خاضعانه به پای مکتب سالار شهیدان بنشینیم و درس‌های ماه محرم را نه تنها برای خود، بلکه برای همه ملت‌های عالم بازخوانی کنیم. همه زورگویان بدانند ملتی که حسین و محرم و عاشورا دارد، نه به ستمگری کرنش می‌کند و نه عزت را با خفت به معامله می‌گیرد. ملت امام حسین (ع)، آزادگی، ایستادگی و ایثار و نیز ملت امام حسن (ع) با صبر و صلح هم هستیم. البته غریب نیست که دشمنان ملت ما از شناخت این پیچیدگی‌ها مستاصل‌اند. ستمگران را به حکمت‌های نهفته در سنت‌های الهی و سیاست ائمه و معصومین راهی نیست.

ربیعی خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم که سیاست تحریم و فشار بر مردم ما بزودی با شکستی به یادماندنی مواجه خواهد شد و از امروز می‌توان نشانه‌های این شکست و درماندگی را در چهره رهبران رژیم آمریکا دید. تصادفی نیست که پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ناکام‌ترین وزیر در تاریخ آن کشور شناخته شده و این نشان از شکست فشار حداکثری است. آمریکا باید بداند فشار حداکثری تجربه‌ای شکست خورده است و این مانور جدید هم هیچ چیز جدیدی برای ما نیست.
سخنگوی دولت بیان داشت: رژیم آمریکا در تلاش است از ابزار شورای امنیت استفاده کند و تجارب نشان داده برای خروج از برجام از وجهات و حقوق بین الملی تهی بوده و فاقد مشروعیت در نزد افکار عمومی است. رژیم آمریکا به طور مستقل نیز هرچه توان برای ابزار تحریم داشته به کار بسته است و چیز جدید برای استفاده از آن در چنته ندارد. در نقطه تلاقی اراده ملی از یک سو و انزوای جهانی آمریکا از سویی دیگر، فشار حداکثری در حال تبدیل شدن فشار به خود آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: در طرف دیگر، ما در حال تولید و بهره‌برداری از فرصت‌های جدیدی در جامعه جهانی، توأم با ظرفیت‌سازی داخلی هستیم و با اتکا به این نقاط قوت بیش از هر زمان دیگری، به ناامیدی کامل دشمنان مردم نزدیک شده‌ایم. رییس جمهور نقشه راه اقتصادی یک سال باقی مانده به قرن جدید را با مردم در میان خواهند گذاشت که شامل برنامه‌ها و پروژه‌های مهم و اثرگذار در زندگی مردم است.

ربیعی اضافه کرد: این پیام روشنی است مبنی بر اینکه دولت با همه تنگنا‌ها و فشار‌ها و محدودیت‌ها، هیچگاه در رساندن کشورمان به جایگاهی که سزاوارش است، از پا نخواهد نشست و با درک سختی‌های تحمیل شده بر زندگی مردم، امیدوارانه به سوی آینده‌ای روشن‌تر برای مردم ایران حرکت خواهد کرد. برای دولت سال آخر به معنای پایان تلاش نیست و با نگاه به فرصت‌ها و قوت‌ها و با اتکا به ظرفیت‌های بزرگ ملی، این نقشه راه را با جدیت تعقیب خواهد کرد. سال آخر نه یک پایان بلکه پایانه عزیمت به قرن جدید است.

وی عنوان کرد: باید از همراهی مردم عزیز عزادار و همه کسانی که در آشتی دادن سیاست سلامت و مراسم سوگواری ایام محرم نقش آفرینی کردند، قدردانی کنم. امسال ما شیوه‌ای از عزاداری را بنیان گذاشتیم که هم عزای حسینی زنده نگه داشته شد و هم سلامت عزاداران و تضادی بین اصل سلامت و عزاداری نداشتیم. امسال هیات‌های جمعیتی بزرگ، به طور کامل موازین بهداشتی را مراعات کردند و درخواست داریم که برخی از هیات و مراسم‌ها نیز تا پایان عزاداری‌ها بر حفظ موازین و رعایت نکات بهداشتی تاکید بورزند. امیداوریم تا پایان این ایام، سیاق رهبری به عنوان الگو راهنمای عمل عزاداران قرار گیرد.

ربیعی در ادامه گفت: پیش بینی این است که در فصل پاییز با توجه به فصل سرما و پیش بینی سازمان بهداشت جهانی نیم کره شمالی که بر فصل سرما وارد میشویم شیوع بیماری افزایش یابد، ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کار‌هایی که تاثیری بر معیشت خانوار دارند به حداقل برسانیم؛ و موارد بهداشتی فردی استفاده از ماسک، کاهش تردد و شستشو را به حداکثر برسانیم.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب کمی دیر نشده که بفکر مردم افتادین