جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چگونه تعمیرکار لوازم خانگی حرفه‌ای شویم؟

سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 738522
تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی فردی است که در زمینه عیب یابی، تعمیر و سرویس وسایل برقی فعالیت می کند این فرد می بایست از تخصص و تبحر لازم برخوردار باشد، زیرا قطعات و ساختار لوازم خانگی بسیار حساس بوده و تعمیر و عیب یابی اشتباه باعث خراب شدن دستگاه و غیر قابل استفاده شده آن می شود.
چگونه تعمیرکار لوازم خانگی حرفه‌ای شویم؟
به منظور تعمیر و سرویس وسایل و تجهیزات برقی، مراجعه به تعمیرکار لوازم خانگی حرفه ای در دستور کار افراد قرار می گیرد. به عبارت دیگر، یکی از نیازهای ضروری و اجتناب ناپذیر در ابعاد زندگی انسان ها، به مقوله تعمیر لوازم خانگی اختصاص پیدا می کند. بدون تردید، تعمیر و سرویس تجهیزات برقی در مقایسه با تعویض و خرید آن از نقطه نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه و مناسب می باشد.

از سوی دیگر، در پی نوسانات صورت گرفته در عرصه اقتصادی کشور، به ویژه در چند سال اخیر و در پی آن افزایش چشمگیر نرخ دلار، بها و قیمت نهایی لوازم خانگی نیز با روند رو به رشدی همراه گردید. در پی این تغییر و تحولات، حوزه تعمیر لوازم خانگی با افزایش تقاضا روبرو شده است. این امر رونق و رشد قابل توجه بازار کار تعمیرکار لوازم خانگی را با خود به همراه آورده است.

تعمیرکاران لوازم خانگی با اتکا به تخصص، مهارت و دانش خود، مشکلات، ایرادات و اختلالات به وجود آمده در عملکرد و کارکرد وسایل برقی را شناسایی و برطرف می نمایند. بر همین اساس، در هنگام بروز مشکل اساسی و جدی در کارکرد وسایل الکتریکی مانند تلویزیون، جاروبرقی، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و .... استفاده از تخصص و تبحر و مهارت تعمیرکار لوازم خانگی بیش از پیش اهمیت و ضرورت پیدا می کند.

چگونه تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی شویم؟
بدون تردید، از مهمترین و کلیدی ترین شاخصه های حرفه ای شدن در شغل تعمیرات لوازم خانگی میتوان به تجربه، مهارت و تخصص فنی، اشاره نمود. اشراف داشتن تعمیرکار به استانداردها و دانش روز، در افزایش سطح کیفی تعمیر و سرویس لوازم خانگی از درجه اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 پیچیده و پیشرفته شدن ساختار و ساختمان وسایل الکترونیکی، برطرف کردن و عیب یابی این دستگاه ها را از عهده افراد عادی خارج ساخته است. امکان جایگزین کردن یا تعمیر قطعات آسیب دیده در بسیاری از لوازم خانیگ به سختی صورت می گیرد. می توان گفت عیب یابی صحیح و درست، تعمیر یا تعویض اصولی قطعات لوازم خانگی تنها از عهده تعمیرکاران حرفه ای لوازم خانگی که از دانش و مهارت های تخصصی این حرفه برخوردار می باشند بر می آید.

سپری کردن دوره های آموزش تعمیرات لوازم خانگی فنی حرفه ای در آموزشگاهی معتبر، در کنار کسب گواهینامه و مدرک مربوطه، شما را به یک تعمیرکار لوازم خانگی حرفه ای، زبده و قابل مبدل می سازد.

مشتری مداری و طرز رفتار با مشتری یکی از مهم ترین موضوعات دیگری است که برای حرفه ای شدن در این شغل می بایست مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه بسیاری از تعمیرکاران این حوزه به این مهم توجه نداشته بنابراین  در صورت رعایت این موضوع می توانید مشتریان بیشتری جذب نمایید. به طور مثال لوازم خانگی معیوب را به سرعت تعمیر نمایید و تاریخ تعیین شده به مشتری تحویل دهید.

قیمت مناسب و رقابتی یکی از دیگر موضوعاتی است که تعمیرکار لوازم خانگی برای موفقیت و جذب مشتریان می بایست به آن توجه داشته باشد. توصیه می کنیم قیمت خدمات خود را به صورت رقابتی ارائه دهید. در صورتی که خدماتی با کیفیت در زمان مناسب و با قیمت رقابتی ارائه دهید بدون شک مشتریان جذب شما خواهند شد.

بهره مندی از تبلیغات، ارائه خدمات رقابتی مانند ارائه تخفیفات، ضمانت خدمات و غیره برخی از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار برای حرفه ای شدن در این شغل می باشد.
به طور کلی باید گفت برخورداری تعمیرکار لوازم خانگی از دانش، مهارت و تخصص بیشتر، جایگاه بهتر و مطلوب تری را در بازار کار این حرفه برای فرد با خود به ارمغان می آورد.
 

چگونه مهارت های لازم برای تعمیرات لوازم خانگی را فرا بگیریم؟
شرکت در دوره های تخصصی و حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی و کارگاه های آموزشی مربوط به آن در حیطه های تخصصی و مهارتی مانند حوزه تعمیرکار لوازم خانگی برای ارتقای دانش و مهارت راهکاری کاربردی و کارآمد تلقی می گردد.

زیرا در این دوره های آموزشی به صورت کاملا عملی و کاربردی زیرنظر اساتید حرفه ای و متخصص طریقه عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات لوازم خانگی در مدت زمان کوتاهی آموزش داده می شود.

در این دوره های آموزشی شرایطی مهیا می شود تا بتوانید کلیه مطالب آموزشی را به صورت عملی تمرین کرده و خود را برای ورود به بازار کار آماده نمایید.

بهترین آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی کدام است؟
امروزه در تهران و سایر شهرستان ها آموزشگاه های متعددی دوره های لوازم خانگی را برگزار می نمایند. برخی از این آموزشگاه تنها به صورت تئوری به آموزش تعمیر لوازم خانگی پرداخته و به همین دلیل کارآموزان به خوبی مهارت های مورد نیاز این شغل را فرا نگرفته و نمی توانند وارد بازار کار شوند.

آموزشگاه تعمیرات لوازم خانگی فنی برق یکی از بهترین آموزشگاه های فعال در زمینه برگزاری دوره های لوازم خانگی در کشور است که به صورت کاملا عملی، تخصصی و زیر نظر اساتید با تجربه به آموزش صفر تا صد مهارت های مربوط به تعمیرات لوازم خانگی می پردازد.

این آموزشگاه در پایان دوره مدرک معتبر فنی در اختیار کارآموزان قرار داده و با مشاوره های شغلی و پشتیبانی نامحدود آن ها را در راه موفقیت در بازار کار تعمیر لوازم خانگی یاری می کند.

آموزش عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی مانند یخچال ساید، فریزر، معمولی، لباسشویی، ظرفشویی، غذاساز، جاروبرقی، چرخ گوشت و سایر لوازم خانگی از سرفصل های آموزشی ارائه شده در این دوره می باشد.

آموزشگاه فنی برق علاوه بر دوره لوازم خانگی دوره های متعدد دیگری را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. آموزش نصب پکیج، دوره آموزش برق صنعتی فنی حرفه ای، آموزش تعمیرات موبایل و لپ تاپ، آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی، آموزش پی ال سی برخی از دوره های آموزشی برگزار شده در این آموزشگاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت رسمی مجتمع آموزشی فنی برق به آدرس اینترنتی www.fannibargh.com مراجعه نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *