پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تدارک ویژه «عماریار» برای روزهای محرم

پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 738214
همزمان با ایام محرم، سامانه «عماریار» مجموعه آثاری را برای تماشا در این روزها ارائه کرد.
تدارک ویژه «عماریار» برای روزهای محرم
به گزارش جهان نيوز به نقل از «راه‌نوشت»، سامانه «عماریار» به مناسبت ماه محرم، بسته ویژه‌ای را برای تماشا در این روزها ارائه کرد. این بسته ویژه، تحت عنوان «ما ملت امام حسینیم»، در سه بخش نماهنگ و داستانی، ویژه‌برنامه و مستند در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

ویژه‌برنامه کودک و نوجوان «روایت کربلا»، تولید اختصاصی سامانه عماریار، اولین اثر این مجموعه است که واقعه کربلا را برای کودکان 7 تا 11 سال روایت می‌کند. قصه‌گویی و موشن‌گرافی‌های کودکانه از جذابیت‌های ویژه این مجموعه هستند.

مستند «نار و انار» به کارگردانی حیدر بنی‌حمزه، روایتگر مظلومیت شیعیان کشور آذربایجان است که با مشت آهنین دولت مرکزی سرکوب می‌شوند و در پشت‌پرده این اتفاق صهیونیست‌ها حضور دارند.

«زخم تازه»، مستندی به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا، روایتی از ناگفته‌های روز عاشورای سال 88 است. این روایت از زبان شاهدان عینی آن ماجرا است که صبح تا ظهر آن روز را از نزدیک دیده‌اند و اکنون آن را در برابر دوربین بازگو می‌کنند.

مستند «ناصران عموراء» به کارگردانی ناصر نادری، فیلمی از خادمان حرم امام حسین (ع) است که مدافع حرم هستند؛ از دوران صدام (انتفاضه شعبانیه) و حضور آمریکایی‌ها گرفته تا دفاع از حرم سیدالشهدا (ع) و حرمین عسکریین (ع) در برابر تکفیری‌ها «ترکیب‌بند» مستندی به کارگردانی امیر آذین، روایتی است با موضوع ترکیب‌بندهایی که پیرامون واقعه عاشورا و مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام سروده شده‌اند که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها ترکیب‌بند جناب محتشم کاشانی است.

ویژه‌برنامه 10 قسمتی «آیینه خانه»، به کارگردانی زنده‌یاد حامد جلالی، مجموعه شعرخوانی شاعران اهل‌بیت علیهم‌السلام به مناسبت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

«وام اهلی» به کارگردانی محمد اسفندیاری، روایتگر داستان دو برادر از تعزیه‌خوان‌های روز عاشورا است که به‌خاطر بیماری قلبی یکی از برادران، به پول نیاز دارند. برادر دیگر می‌خواهد که با گرفتنِ وامی به اسمِ تعمیرات مسکن، هزینه عمل جراحی قلبِ برادر را تأمین کند اما ماجرایی دیگر رقم می‌خورد.

مجموعه مستند 3 قسمتی «هند دوستان» به کارگردانی عباس موزون، درباره ارتباط معنوی بین شیعیان، اهل سنت، هندوها و مردم با امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا است که شامل بخش‌های گفت‌وگو محور و تصاویری مستند و کمتر دیده‌شده از معابد و مکان‌های مقدس هند می‌شود.

مستند «هیئت زید شهید» به کارگردانی محمدمهدی خالقی، داستان «سیدمحمد حسینی» است که یک پای خود را در جنگ با شوروی از دست داده، از زمان جنگ طالبان به ایران آمده و مداح هیئت افغانستانی‌های مقیم مشهد است.

علاوه‌بر این، فیلم‌های برادران، حاج مرزوق، آسمان حسین، ستاره‌های زاریا، ملاباسم، شام هیئت، عشق و پیرمرد، غریب محله، مسجد آبی و نماهنگ‌های چای روضه، لقمه در خون، سقای تشنه، عشق یعنی به تو رسیدن و ... از جمله آثار ارائه‌شده در بسته ویژه عماریار هستند.

مخاطبان و علاقه‌مندان می‌توانند برای دانلود و تماشای این آثار محرمی، به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند.


«عماریار»، مرجع عرضه تولیدات صوتی و تصویری جبهه فرهنگی انقلاب است که با شعار «با خانواده فیلم ببینید»، درصدد انتشار و عرضه محتوای سالم از فیلم‌های مستند در وهله اول و فیلم‌های سینمایی و پویانمایی، فیلم‌های کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج کشور در وهله دوم است.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *