جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مرد روزهای تنهایی اهل بیت(ع) که بود؟

پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 738186
یکی از یاران سالار شهیدان، همواره مرد روزهای تنهایی اهل بیت (ع) بود و سرانجام در کربلا شهید شد.
مرد روزهای تنهایی اهل بیت(ع) که بود؟
به گزارش جهان نيوز، محرم امسال هم رسید؛ اما حال و هوایش با همه سال‌ها فرق دارد. امروز درباره ابوثمامه صائدی صحبت می‌کنیم؛ کسی که مرد روزهای تنهایی اهل بیت (ع) بود.
 
ابوثمامه در همه جنگ‌های امیرالمومنین (ع) حضور داشت و تکیه‌گاه محکم آن حضرت بود. وقتی حضرت مسلم بدون تکیه گاه در کوفه تنها ماند، اندک افرادی چون ابوثمامه، مانع از غربت و مظلومیت بیشتر فرستاده امام حسین (ع) به کوفه شدند.

او پس از در هم شکستن قیام مسلم، خود را به سالار شهیدان در کربلا رساند تا در رکاب ایشان از حق دفاع کند. 

درباره جزئیات نبردهای ابوثمامه در کربلا مطالب اندکی وجود دارد. طبری می‌گوید که وی، پسرعموی خود را که در سپاه عمر سعد بود، به هلاکت رساند و سپس رهسپار میدان شد. وی چنین رجز می‌خواند:

«تعزیت می‌گویم به آل پیامبر و دخترانش به خاطر گرفتاری نوادگان پیامبر که بهترین انسان‌ها هستند. تعزیت بر حضرت زهرا و همسرش که خزانه علم الهی بود پس از پیامبر. تعزیت بر همه مردمان مشرق و مغرب زمین و اندوه برای گرفتاری حسین راستگو و درست کردار. کیست رساننده این پیام از من به حضرت نبی و دخترش که فرزندتان در رنج و سختی است و چه رنج و سختی بزرگی.»

وی سرانجام، در واقعه عاشورا به دست قیس بن عبدالله به شهادت رسید.
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *