جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

روزی که مسعود رجوی گفت: غلط کردم

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب: 738143
مسعود رجوی رهبر گروه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) گفت: ساواک مرا به همراه بیژن جزنی، حاج مهدی عراقی و عباس شیبانی شکنجه کرد تا بگوییم غلط کردیم. من با چند باتوم گفتم غلط کردم! اما حاج مهدی عراقی زیر شکنجه غش کرد و نگفت.
روزی که مسعود رجوی گفت: غلط کردم
به گزارش جهان نيوز، تاریخ تنها بیان رویدادهای گذشته نیست. تاریخ برای عبرت‌آموزی است. البته برای کسانی که بخواهند عبرت بگیرند. اگر خاطرات مبارزان علیه دوران پهلوی را بخوانید، پی به این نکته می‌برید. در میان مخالفان سلطنت پهلوی تنها گروهی که در برابر شکنجه طاقت‌فرسای ساواک بیشترین مقاومت را کردند یاران امام خمینی (ره) بودند که این مقاومت تنها با ایمان الهی میسر شد. 

در کتاب «مسی به رنگ شفق، سرگذشت و خاطرات سیدمحمدکاظم بجنوردی» روایت جالبی از مقاومت شهید حاج مهدی عراقی در زندان دوران پهلوی به روایت مسعود رجوی رهبر گروه تروریستی سازمان مجاهدین خلق می‌خوانید که نشان‌دهنده نقش ایمان در مبارزه است.

روزی در همان بند چهار، روی یکی از نیمکت‌ها در کریدور نشسته بودم که مسعود رجوی از بند ۶ آمد و گفت: «می‌خواهم چیزی را به شما بگویم؛ قبل از اینکه از دیگران بشنوی!» با لبخند گفتم:«چیست؟» گفت:«یک روز مرا با حاج مهدی عراقی و بیژن جزنی و دکتر عباس شیبانی به انفرادی بردند و شروع کردند به زدن و گفتند بگویید که غلط کردیم و دیگر کار خلاف نمی‌کنیم.

بیژن جزنی قبل از کتک خوردن گفت:«من غلط کردم» و کتکش نزدند. من هم (رجوی) چند تا باتوم خوردم و گفتم غلط کردم! اما حاج مهدی عراقی زیر شکنجه غش کرد و نگفت غلط کردم. فقط در لحظات آخر گفت: «آخر چه کار کردم که بگویم غلط کردم؟»و بدین ترتیب وساطت کردند که حاجی بیشتر کتک نخورد.

یادآور می‌شود: شهید حاج مهدی عراقی از مبارزان علیه رژیم پهلوی و عضو هیات‌های موتلفه اسلامی در روز ۴ شهریور ۱۳۵۸ به همراه فرزندش حسام عراقی توسط گروهک فرقان به شهادت رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


E.sh
Iran, Islamic Republic of
رجوی یک اشغال حرامزاده وطن فروش خاین جانی هست غلط کرده و همچنان غلط میکند
Iran, Islamic Republic of
آره دادش کاملا درسته اون مردکه بی‌شعور واقعا آشغال بود. خوب شد که به درک واصل شد