شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۷

افزایش قیمت املاک کهنسال در تهران +جدول/ بازار آپارتمان های بدون سند داغ شد

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 738136
بررسی فایل‌های فروش آپارتمان‌های بالای ۱۲ سال نشان می‌دهد که برخلاف گذشته تفاوت قیمتی چندانی میان خانه‌های بالای ۱۰ سال تا ۲۰ سال وجود دارد.
افزایش قیمت املاک کهنسال در تهران +جدول
به گزارش جهان نيوز، بررسی فایل‌های فروش آپارتمان‌های کهنسال نشان می‌دهد مانند گذشته تفاوت قیمتی چندانی میان آپارتمان‌های بالای 12 سال و 20 ساله وجود ندارد.

مرزهای قیمتی در بازار مسکن شکسته شد؟
به گفته کارشناسان بازار مسکن در زمان‌هایی که انفجار قیمتی رخ می‌دهد مرز قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و ویژگی‌هایی که پیش از این باعث ارزشمندتر شدن املاک از جمله موقعیت مکانی ملک و سن بنا بود مانند گذشته در تعیین قیمت‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. هرچند پس از به آرامش رسیدن بازار تفاوت‌های قیمتی دوباره خود را نشان می‌دهد. 

یکی از مشاوران املاک قدیمی می‌گوید: «‌پیش از این برای دریافت اوراق مسکن محدودیت سن بنا وجود داشت که در حال حاضر خانه های 20 ساله نیز امکان استفاده از این اوراق را دارند بنابراین شاخص سن بنا در قیمت‌گذاری‌ها مانند گذشته پررنگ نیست. اما یکی از دلایل مهمی که این روزها خانه‌های قدیمی خریدار پیدا کرده و شاهد افزایش قیمت آنها هستیم نبود ملک نوساز در فایل های فروش است.»

املاک خاک خورده، خریدار پیدا کردند
نکته قابل توجه در بازار کنونی مسکن، خریدار پیدا کردن املاکی است که سال ها در فایل فروش مشاوران املاک باقی مانده بودند. از جمله املاک قولنامه ای و آپارتمان‌هایی که متعلق به تعاونی مسکن بوده و مشخص نیست چه زمانی دارای سند می شوند.

به گفته محمد مهدی مافی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران بیشتر خریداران این املاک کسانی هستند که نگران ارزش پولشان هستند و قصد دارند ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند و در این آشفته بازار این نوع خرید و فروش ها قابل پیش‌بینی است.

مصرف کنندگان واقعی، خریدار خانه های بدون سند شدند
یکی از مشاوران املاک می گوید: به جز خریدارانی که با قصد سرمایه گذاری این نوع املاک را خریداری می کنند، افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید نیز عده ای از مصرف کنندگان واقعی را به سمت خرید خانه‌های بدون سند که پیشتر جذابیت کمتری داشتند سوق داده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قیمت آپارتمان های و خانه های 100 میلیون تومان متاسفانه به خاطر ... بی مدیریتی و بی نظاتی دولت روحانی 900 میلیون تومان شده است.
Iran, Islamic Republic of
آقای واعظی گفت حتی دو روز آخر دولت دوازدهم هم تلاش می‌کنیم تحریم‌ها را برداریم تا دولت بعدی بدون تحریم‌ کارش را شروع کند! آقای واعظی! این خواسته با التماس حل نخواهد شد و دولتی که از اول با التماس به بیگانه کارش را آغاز کرده تا آخر هم به چنین توفیقی دست نخواهد یافت. .
Iran, Islamic Republic of
فشاری که جریان نفوذی به مردم وارد می‌کند به قصد فلج کردن کشور و به منظور فراهم ساختن مذاکره با آمریکا صورت می‌گیرد..
Iran, Islamic Republic of
آقای آخوندی وزیر اسبق مسکن فقط خودش نبود که مقابل ساخت مسکن توسط دولت ایستاد و اجازه نداد حتی یک خانه برای مردم ساخته شود بلکه یک جریان مدعی اصلاح‌طلبی پرادعا ولی بی‌کارنامه پشت او بود .
Iran, Islamic Republic of
تمام صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور در این چند ماه موضوع ویروس کرونا شده‌ است. .
Iran, Islamic Republic of
اعلام تورم 25 درصدی از سوی دولت مشکلی را حل نمی‌کند. وقتی عدس کیلویی 24 هزار تومان و لوبیا هر کیلو 30 هزار تومان شده ارائه اینگونه آمارها ما مردم را بیشتر ناراحت و کلافه می‌کند.
Iran, Islamic Republic of
آپارتمان 30 میلیون تومان زمان دولت احمدی انژاد/ و زمان دولت روحانی 500 میلیون تومان است.