جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

۱۰ دلیل برای آن که عاشق دربی حذفی شویم

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 738091
دو تیم استقلال و پرسپولیس برای مهم‌ترین دربی این سال‌های فوتبال کشورمان مهیا می‌شوند و دلایل زیادی وجود دارد که این بازی را دوست داشته باشیم.
۱۰ دلیل برای آن که عاشق دربی حذفی شویم
به گزارش جهان نيوز، دربی همیشه می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. نه تنها دربی تهران که جزو ۱۰ تقابل مهم دو تیم همشهری در جهان محسوب می‌شود؛ بلکه همه دیدار‌های دو رقیب نزدیک به هم و همسایه، حساس و جذاب است. حکایت تقابل استقلال و پرسپولیس در جام حذفی، اما کاملا متفاوت به حساب می‌آید. دلایل متفاوتی هم وجود دارد برای آن که این بازی را دوست داشته باشیم:

یک) استقلال قوی، پرسپولیس قدرتمند: هر دو تیم در بهترین حالت فنی خود به سر می‌برند. استقلالی‌ها با برد روحیه‌بخش و قطعی کردن سهمیه آسیا به دربی رسیدند و پرسپولیس با قهرمانی در لیگ. استقلال قوی است و پرسپولیس قدرتمند.

دو) ستاره‌بازی در آسمان دربی: لیست هر دو تیم پر از ستاره است. نگاهی به این نام‌ها بیندازید: دیاباته، علی علیپور، مهدی قایدی، بشار رسن، علی کریمی، احمد نوراللهی، ارسلان مطهری، وحید امیری، فرشید اسماعیلی، مهدی ترابی، وریا غفوری، شجاع خلیل‌زاده و... سرخابی‌ها با این همه ستاره وارد دربی می‌شوند.

سه) تجربه جدید: اینکه هیچ تماشاگری در ورزشگاه حضور ندارد، تجربه جدیدی برای برگزاری دربی است. بازیکنانی که از استرس حضور تماشاگران سخن می‌گفتند، حالا زمان خوبی برای نشان دادن پتانسیل‌های فنی خود در ختیار دارند و باید بدون استرس و نگرانی بازی کنند.

چهار) انگیزه روی نیمکت: فرهاد مجیدی برای آن که قرارداد فصل آینده خود را قطعی کند، سرشار از انگیزه است. یحیی گل‌محمدی هم برای دومین قهرمانی می‌جنگد. دربی قبلی با حضور این دو مربی جوان، جذاب و دیدنی بود و حالا باید منتظر یک بازی زیبا و پرحادثه دیگر باشیم.

پنج) فصل خوب، هوای عالی: آب و هوای این روز‌های تهران بی‌نظیر است. نه گرمای تیرماه را دارد و نه سرمای آبان. آب و هوای مطبوع شهریور و ساعت خوب بازی، انرژی بازیکنان دو تیم را چند برابر می‌کند.

شش) تقابل‌های حساس: چند رویارویی عالی هم در این بازی وجود دارد مثل تقابل شجاع و دیاباته یا وریا با ترابی. حسینی و رادوشوویچ هم می‌توانند افراد موثر دربی باشند. جنگ دو بازیکن ریزنقش یعنی قایدی و شیری در کنار تقابل کریمی با نوراللهی هم از جذابیت‌های دربی است.

هفت) یک صندلی خالیست: اینکه از میان استقلال و پرسپولیس، تنها یک تیم می‌تواند به دور بعدی صعود کند، به اندازه کافی بر جذابیت‌های بازی می‌افزاید. برای حضور در فینال، فقط یک صندلی خالیست که یا سهم استقلال می‌شود یا پرسپولیس. برنده دربی می‌تواند تا مدت‌ها به خاطر حذف کردن رقیب خود، کری بخواند!

هشت) دعوا بر سر عدد چهار: چه کسی تصور می‌کرد روزی در فوتبال ایران، همه دعوا‌ها به عدد چهار ختم شود؟ ولی حالا این اتفاق رخ داده و استقلالی‌ها به خاطر پیروزی در چهار دربی پیاپی و پرسپولیسی‌ها به خاطر قهرمانی در چهار فصل پشت‌سرهم مغرور هستند.

فرهاد چهار بار مقابل پرسپولیس گل زده و یحیی که یک قهرمانی لیگ و دو قهرمانی جام حذفی در کارنامه دارد، برای چهارمین قهرمانی در دوران مربی‌گری خود آماده می‌شود.

نه) جنجال داوری: اینکه داور دربی دو مرتبه در طول یک روز تغییر کرد، این بازی را حساس‌تر می‌کند. حالا جدا از نتیجه و عملکرد بازی، تک‌تک تصمیمات داور بازی یعنی بیژن حیدری هم حساس شده و می‌تواند جنجال‌های بزرگی در پایان این دربی بسازد. همین امر، تماشاگران زیادی را پای گیرنده‌های تلویزیونی می‌کشاند.

ده) دربی، دربی است: جدای همه این مسائل، دربی همیشه جذاب، حساس و دیدنی است. کدام هوادار واقعی فوتبال می‌تواند از تماشای این تقابل چشم‌پوشی کند؟ چه کسی می‌تواند نتیجه را حدس بزند؟ استقلال نه تنها برد در دربی بلکه قهرمانی جام حذفی را می‌خواهد و پرسپولیس در سمت مقابل، قهرمان لیگ است و برای تکرار موفقیت فصل قبل، راهی زمین می‌شود. می‌گویند قهرمان این فصل جام حذفی، از دل این بازی بیرون می‌آید. شما فکر می‌کنید استقلال به فینال می‌رسد یا پرسپولیس؟ کدام تیم بهتر بازی می‌کند؟ کدام بازیکنان ستاره می‌شوند؟ تصمیمات کدام مربی، برنده را تعیین خواهد کرد؟
مرجع : میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز هم تکرار کردید. بین اون چهارتا یه مساوی هم بود بابا.