جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

واکنش پمپئو به اظهارات مادورو درباره خرید موشک از ایران

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 738052
وزیر خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر به اظهارات رئیس جمهور ونزوئلا درباره خرید موشک از ایران واکنش نشان داد.
واکنش پمپئو به اظهارات مادورو درباره خرید موشک از ایران
به گزارش جهان نيوز، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد چهارشنبه به وقت تهران در پیامی در توئیتر به اظهارات اخیر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا درباره خرید تسلیحات از ایران واکنش نشان داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «این شگفت آور نیست که رژیم نامشروع مادورو به دنبال تسلیحات مرگبار ایران است. این دقیقا دلیل این است که چرا ما در حال بازگرداندن تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران از جمله تحریم تسلیحاتی هستیم. ما این تحریم ها را به طور کامل اجرا خواهیم کرد.»

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا بامداد یکشنبه گذشته در واکنش به ادعای همتای کلمبیایی خود مبنی بر تصمیم کاراکاس برای خرید موشک از ایران، از این ایده استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مادورو در جلسه هیأت دولت که به صورت مستقیم از تلویزیون ونزوئلا نیز پخش شد، خطاب به «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع این کشور تلویحاََ گفت که چرا ایده خرید موشک از ایران به ذهن خودشان نرسیده بود.

وی در ادامه افزود: «پادرینو، چه ایده خوبی که با ایران صحبت کنیم و ببینیم چه موشک‌های کوتاه، میان و دور بردی دارند و با توجه به روابط عالی ما با ایران، امکان [خرید] آن را بررسی کنیم».

رئیس‌جمهور ونزوئلا سپس برای تحقیر همتای کلمبیایی خود با لحنی طنزآمیز به وزیر دفاع خود گفت که سعی کند این نقشه را مخفی نگه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا از تلاش غیرقانونی علیه ایران دست بردارد
Iran, Islamic Republic of
شرمن: آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه تحریم‌های ایران را بازگرداند
Iran, Islamic Republic of
باج تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به امارات در سال ۲۰۱۰