جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

۶ میلیون واحد مسکونی کم داریم/ دولت به وعده آماده‌سازی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی پایبند باشد/ دولت در حوزه تولید مسکن نمره قابل قبولی ندارد/ عدم تعادل تولید و نیاز مسکن؛ علت گرانی

سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 738007
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در حوزه تولید مسکن نمره قابل قبولی ندارد، گفت: خواستار این هستیم که دولت به قول خود مبنی بر آماده‌سازی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی پایبند باشد.
شش میلیون واحد مسکونی کم داریم
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا رضایی‌کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در تکمیل پروژه‌های ساخت و ساز مسکن تا پایان عمر دولت گفت: این نخستین بار نبوده و چندین بار است که مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف بحث مسکن را به میان می‌کشند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در ۱ الی ۲ ماه اخیر چندین بار موضوع مسکن را تذکر داده و این مسئله را مطرح کرده‌اند که این خود نمایانگر دغدغه رهبری درباره حوزه مسکن مردم است.

این نماینده مجلس با بیان این که نتوانستیم نیاز کشور در حوزه مسکن را تأمین کنیم، اظهار داشت: اظهارات مقام معظم رهبری تلنگری به مجلس و دولت است که بحث مسکن را جدی بگیرند و کمتر زمانی بوده که مقام معظم رهبری طی دو ماه چندین بار موضوع مسکن را مطرح کنند.

رییس «کمیسیون عمران» مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول دولت در زمینه تحویل ۶۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان عمر دولت، گفت: دولت باید در این زمینه به قول خود پایبند باشد چرا که ما در حوزه مسکن عقب هستیم.

وی تاکید کرد: ما چه در تکمیل مسکن مهر و چه در تکمیل واحد‌های جدید مسکونی تولیدات‌مان متناسب با نیاز مسکن در کشور نیست و همین امر باعث شده تا مسکن گران شود.

رضایی‌کوچی با بیان اینکه ما باید تولید مسکن کشور را ارتقا دهیم، اظهار داشت: دولت اگر قول می‌دهد که می‌خواهد در زمینه تولید مسکن تعداد زیادی خانه بسازد حتماً باید به قول خود عمل کرده و واقعاً خانه‌ها را بسازد چرا که تا پایان عمر دولت زمان زیادی نمانده و ما تا ۲ الی سه ماه آینده وارد جریان انتخابات ریاست‌جمهوری خواهیم شد.

رییس «کمیسیون عمران» مجلس اظهار داشت: زمان دولت برای تکمیل پروژه‌های مسکونی محدود است و باید در این زمینه عزم جدی داشته باشد لذا خواستار این هستیم که دولت به قول خود مبنی بر آماده‌سازی ۶۰۰ هزار واحد مسکونی پایبند باشد.

رضایی کوچی تصریح کرد: در حال حاضر ۶ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم و تولید کشور متناسب با نیاز کشور نیست و امیدواریم رییس جمهور تا پایان عمر دولت به تعهدات خود عمل کند.

رییس «کمیسیون عمران» مجلس با بیان اینکه دولت در حوزه تولید مسکن نمره قابل قبولی ندارد، تاکید کرد: دولت در شرایط مختلف هم قول‌هایی را مبنی بر تولید مسکن داد و اما عمل نکرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک مستآجر 53 ساله
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال انشاء الله شش میلیون نفس را از مسؤلینی که به مسؤلیت خود عمل نکردند، بگیرد!
Iran, Islamic Republic of
با این اوصاف قیمت هر متر مسکن در تهران به ۱۰۰ میلیون تومان می رسد چون دولت در ساخت ۶۰۰ هزار واخد مستاصل شده است.