جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جنجال انتخاب داور دیدار استقلال و پرسپولیس

يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 737796
اتفاقاتی که بر سر انتخاب داور بازی پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی رخ داد، این دیدار را سه روز قبل از شروع به جنجال و حاشیه کشاند.
جنجال انتخاب داور دیدار استقلال و پرسپولیس
به گزارش جهان نيوز، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال روز چهارشنبه این هفته در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال امروز اعلام کرد محمدحسین زاهدی فر قضاوت این مسابقه را بر عهده خواهد داشت. این در حالی است که در روزهای گذشته خبر قضاوت رضا کرمانشاهی در این مسابقه رسانه‌ای شده بود.

بعد از انتشار خبر انتخاب داور بازی در سایت فدراسیون فوتبال، کرمانشاهی نخستین فردی بود که به آن واکنش نشان داد. این داور در مصاحبه‌ای مدعی شد انتخابش به عنوان داور دربی حتی به تأیید مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون هم رسیده بود اما سهرابی در دپارتمان داوری «زیر آب» او را در کمیته اخلاق زده است.

علاوه بر کرمانشاهی، در فضای مجازی در اتفاقی عجیب هم هواداران استقلال و هم هواداران پرسپولیس به انتخاب زاهدی فر انتقاد کرده و توانایی وی را برای قضاوت در این دیدار حساس به خاطر سابقه‌ای که در برخورد با بازیکنان دو تیم در مسابقات دیگر داشته، زیر سوال بردند.

سپس نوبت به اسماعیل صفیری سرپرست کمیته داوران رسید تا علیه تصمیم دپارتمان داوری موضعگیری کند. صفیری با تأیید انتخاب کرمانشاهی به عنوان داور دربی، تاکید کرد گزینه دوم بعد از کرمانشاهی پیام حیدری بوده و نمی‌داند انتخاب زاهدی فر کار چه کسی بوده است.

این اتفاقات و اظهارنظرها با واکنش فدراسیون فوتبال و مواجه شد. سایت فدراسیون در خبری کوتاه، اظهارات رضا کرمانشاهی را کذب دانست و از ارجاع ادعای او به کمیته اخلاق خبر داد.

به گزارش مهر، آتش حاشیه‌هایی که فدراسیون فوتبال خواسته یا ناخواسته سه روز پیش از دربی ایجاد کرده است به احتمال زیاد به داخل این مسابقه و بعد از آن هم کشیده خواهد شد. استقلال و پرسپولیس قرار است در مسابقه‌ای رو در روی هم قرار بگیرند که حتماً باید یک طرف برنده باشد و حتی کمترین اشتباه داوری ممکن است به قیمت حذف یک تیم تمام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *