پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترامپ: برخی نمی‌خواهند واکسن کرونا به انتخابات برسد

يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 737718
رئیس‌جمهور آمریکا مخالفان خود را به تلاش برای به تأخیر انداختن تولید واکسن کرونا با هدف تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد.
ترامپ: نمی‌خواهند واکسن کرونا به انتخابات برسد
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در پیامی توئیتری مدعی شد که برخی مخالفانش عمداً به دنبال ایجاد تأخیر در روند مهار کرونا هستند و قصد دارند از تولید واکسن کرونا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر [13 آبان] جلوگیری کنند.

دونالد ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «دولت پنهان یا اشخاص دیگری در سازمان غذا و داروی آمریکا کار شرکت‌های داروسازی برای آزمایش کردن واکسن‌ها و روش‌های درمانی بر روی افراد را بسیار دشوار کرده‌اند. مشخص است که آنها امیدوارند پاسخ [مهار کرونا] را تا روز سوم نوامبر به تأخیر اندازند. باید روی سرعت و نجات دادن جان مردم تمرکز شود.»

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون بالغ بر 5.8 میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد حدود 180 هزار نفر جان باخته‌اند.

آمریکا هم از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 و هم از لحاظ میزان مرگ‌ومیر بر اثر این بیماری، با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر کشورها در رتبه نخست جهان قرار دارد.

واکنش کُند دولت آمریکا به ویروس کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد، انتقادات بسیاری را علیه شخص دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.

شیوع ویروس کرونا در آمریکا نه‌تنها بخش بهداشت و درمان این کشور را دچار بحران جدی کرده، بلکه فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها را به‌میزان چشمگیری کاهش داده و حتی برخی از آنها را به تعطیلی کشانده است، به‌طوری که طی این مدت چندین میلیون نفر از کارگران آمریکایی مشمول تعدیل نیرو شده‌اند.

نرخ بیکاری در آمریکا حتی در برهه‌ای طبق آمارهای رسمی وزارت کار این کشور به حدود 15 درصد هم رسید؛ رقمی که بالاترین نرخ بیکاری در آمریکا طی بیش از 80 سال اخیر به‌شمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *