سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۷

عبور از هاشمی/ چه کسی رئیس جدید شورای پنجم می‌شود؟

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب: 737680
فردا چهارمین دوره انتخابات هیأت رئیسه شورای پنجم شهر تهران است و باید دید که چه کسی بر صندلی ریاست شورا می‌نشیند.
عبور از هاشمی/ چه کسی رئیس جدید شورای پنجم می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز، چهارمین دوره انتخابات هیأت رئیسه شورای پنجم شهر تهران قرار است فردا برگزار ‌شود و در این میان طی سه دوره گذشته هیأت رئیسه بدون تغییر به فعالیت خود ادامه داد، اما یکی از اتفاقات مهم در این دوره، انصراف بهاره آروین منشی هیأت رئیسه شورای شهر تهران از حضور در دور بعدی انتخابات هیأت رئیسه بود.

پایان حضور زنان در جایگاه نائب‌ رئیس شورا

بهاره آروین منشی هیأت رئیسه شورای شهر تهران در آخرین جلسه شورا، گفت: سه سال حضور در هیأت رئیسه صرف اولویت‌بخشی و پیگیری تحقق شفافیت در شورای شهر شد. زمان آن رسیده است که با توجه به تحقق این هدف و اولویت، پاسخ دادن به یکی از مطالبات به حق جامعه زنان ایرانی در دستور کار شورا قرار گیرد، به گونه‌ای که فقط زنان نه تنها به عنوان منشی و همکار رئیس جلسه بلکه به عنوان اداره‌ کننده اصلی جلسه قرار گیرند.

آروین خاطر نشان کرد:‌ از شما همکاران عزیز تقاضا می‌کنم فرصت تغییر در هیأت رئیسه را که با کناره‌گیری بنده در سال چهارم فراهم می‌شود برای پاسخگویی به مطالبات جامعه زنان مغتنم شمرده و با انتخاب یکی دیگر از زنان شورا در جایگاه نائب‌ رئیس شورا هم به کلیشه‌های جنسیتی حضور زنان در جایگاه منشی پایان داده و هم با ارتقای جایگاه زنان در هیأت رئیسه، بخشی از مطالبات به حق زنان را در جامعه محقق سازیم.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هفته گذشته در حاشیه صحن علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران برای شورایایی‌ها ناز کرد و گفت:  من خودم کاندیدا نمی‌شوم، اما اگر اعضا تقاضا کنند ممکن است کاندیدا شوم.

اعطا: هاشمی بهترین گزینه ریاست است
علی اعطا عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات هیات رئیسه سال آخر شورای شهر تهران گفت: خانم آروین اعلام کرده‌اند داوطلب عضویت در هیأت رئیسه سال چهارم شورا نیستند. اسامی آقای میلانی و خانم امانی برای حضور در جایگاه منشی هیأت رئیسه مطرح شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در سال گذشته یعنی برای انتخابات سال سوم شورا، اسامی آقای حجت نظری و خانم فخاری نیز مطرح بود، اما مشخص نیست آیا امسال تمایلی از سوی این همکاران برای حضور در هیأت رئیسه وجود دارد یا خیر، اما اگر چنین باشد، می‌توان گفت علاوه بر خانم نژادبهرام، حداقل ۴ نام دیگر برای حضور در جایگاه دو منشی هیأت رئیسه مطرح است.

اعطا ادامه داد: از شش عضو هیأت رئیسه، دوره انتخاب دو عضو یعنی سخنگو و خزانه دار دو ساله است و بنابرین در سال چهارم برای چهار جایگاه یعنی رئیس، نایب رئیس و دو منشی رأی گیری به عمل می‌آید. گمان شخصی من این است که آقای هاشمی بر اساس پارامتر‌های متنوع، بهترین گزینه ریاست هستند.

آیا فردا روز خداحافظی هاشمی از ریاست شورای شهر تهران است؟
محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ۴ نفر از ۵ نفر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از من خواستند که برای ریاست شورای شهر تهران اعلام آمادگی کنم. من برای این کار دارای برنامه هستم و نسبت به وضعیت فعلی مدیریت شهری هم انتقاد دارم.

 حال فردا چهارمین دوره انتخابات هیأت رئیسه شورای پنجم شهر تهران برگزار می‌شود و در این میان انتقادات زیادی به نحوه اداره جلسه شورا از سوی هاشمی مطرح است و برخی از اعضا موافق تغییر هاشمی بوده و برخی دیگر هم می‌خواهند وضعیت همان آش و همان کاسه شود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
........
United States
همه اش فیلم است..... پسر رفسنجانی میماند!!!
Iran, Islamic Republic of
داره اماده مبشه براي رياست جمهوري!
جواد احمدی
Iran, Islamic Republic of
تا حالا چه گلی به سر ملت کردند که میخواهد رییس جمهور بشود .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مگر در خواب !!!!!؟
لابد فائزه مهدي هم ميشن معاون اول و وزير خارجه اش !!!!
Iran, Islamic Republic of
درحدوقواره این حرفهانیست
Iran, Islamic Republic of
یه طوری از شورا شهر و کمیسیون ها و خزنه داری میگن که هر که ندونه، فکر میکنه چه خبره!!! .