جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶
عضو کمیسیون امنیت ملی:

یکه تازی‌ آمریکا گریبان شورای امنیت را خواهد گرفت

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 737606
شورای امنیت باید مانع یکه تازی‌های آمریکا شود اما اگر این کار را نکند، قطعا مجلس از ابزارهای خود استفاده می‌کند.
یکه تازی‌ آمریکا گریبان شورای امنیت را خواهد گرفت
به گزارش جهان نيوز، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به درخواست آمریکا برای بازگرداندن تمامی تحریم های بین المللی علیه ایران، گفت: حقیقت این است که با توجه به خروج آمریکا از برجام، آنها حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارند اما آنچه آمریکایی ها را مُصر به استفاده از مکانیسم ماشه کرده، سیاست مبتنی بر قدرت یا به تعبیر عامیانه قانون جنگل است.

وی بیان کرد: آمریکا با وجود نبودن در برجام، صرفا با قلدری و یکه تازی به دنبال این است که از مکانیسم ماشه در قضیه تحریم تسلیحاتی ایران و بازگرداندن تحریم های جمهوری اسلامی استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما تکلیفمان با ایالات متحده آمریکا مشخص است، چرا که می دانیم آنها در تمام طول تاریخ انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد محدودیت برای جمهوری اسلامی بوده و هستند؛ امروز حرف ما با اعضای اتحادیه اروپا و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد است که موضعی دوگانه را در پیش گرفته اند.

رضایی با بیان اینکه ما به اعضای شورای امنیت سازمان ملل دو تذکر می دهیم، گفت: تذکر اول این است که یکه تازی های آمریکا در آینده گریبان شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواهد گرفت و زمانی نخواهد پایید که این شورا هم سازوکار خود و نیمه جان کم رمقش را از دست بدهد بنابراین برای حفظ این سازوکار هم شده، آنان باید مانع یکه تازی ایالات متحده شوند.

وی ادامه داد: اما تذکر دوم ما به اعضای شورای امنیت درباره عزم جمهوری اسلامی ایران برای مقاومت و پایداری در اهداف عالیه خود است و ما به این نتیجه رسیده ایم که قطعا بر مواضع خودمان استقامت کنیم و این یک موضع راهبردی است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهند آمریکا را همراهی کنند، قطعا ما در مجلس شورای اسلامی از ابزارهای خودمان مانند تعلیق و محدود کردن بازرسی ها، خروج از برجام، خروج از NPT و دیگر گزینه ها استفاده خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترامپ ازسال 1396 تاکنون به وعده مبارزه با داعش عمل نکرده است
مسئولان اقلیم کردستان عراق ازسال 2011 تاکنون با آمریکا، غرب، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و داعش همه جانبه همکاری می کنند.
Bulgaria
زورگویی ترامپ بلای امنیت جهانی
Iran, Islamic Republic of
آتش‌سوزی در کالیفرنیا| 6 نفر کشته و 200 هزار نفر آواره شدند
Iran, Islamic Republic of
اعتراف روحانی: دولت اهل گفت‌وگو و مذاکره سازنده به نفع ملت ایران است.
Iran, Islamic Republic of
سران عراق و مسئولان اقلیم کردستان عراق اجازه نمی دهند حامیان اصلی تروریسم، القاعده و داعش از عراق اخراج شوند.
United States
خروج از ان پی تی بهترین گزینه است.... ساخت بمب قبل از حمله ی آمریکا جواب میدهد.....