پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

دومین غایب بزرگ کنکور سراسری ۹۹ کیست؟

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 737518
کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ با حواشی بزرگ خود روز گذشته آغاز به کار کرد، اما این کنکور دو غایب بزرگ داشت.
دومین غایب بزرگ کنکور سراسری ۹۹ کیست؟
به گزارش جهان نيوز، کنکور سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۳۹۹ بعد از حاشیه‌های بسیار زیاد خود در روز گذشته (چهارشنبه ۲۹ مرداد) با رقابت داوطلبان هنر کلید خورد.  

کنکور سراسری امسال که پنجاه و هشتمین کنکور در کشور است رنگ و بویی تازه دارد و برگ‌هایی جدید به تاریخش اضافه شد چرا که این آزمون  امسال رنگ کرونا گرفت. 

کنکور گروه آزمایشی هنر (با ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب) صبح روز چهارشنبه ۲۹ مرداد برگزار شد، کنکور گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی (با ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب) و علوم انسانی (با ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب) صبح امروز پنجشنبه ۳۰ مردادماه در حال برگزاری است.

این کنکور، اما دو غایب بزرگ داشت. اولین غایب این کنکور حسین توکلی سخنگوی سابق سازمان سنجش بود که لقب «پدر کنکور ایران» را از آن خود کرده است و چند ماه پیش بعد از ۴۷ سال کار در سازمان سنجش بازنشسته شد.

توکلی اولین سخنگوی سازمان سنجش تا اواخر سال ۱۳۹۸ بود؛ بعد از توکلی فاطمه زرین آمیزی به عنوان سخنگوی سازمان سنجش منصوب شد اما کنکور سراسری یک غایب بزرگ دیگر هم داشت، حسینی بای خبرنگار صدا و سیما!

اگر کنکور در چند سال اخیر بخواهد چند نشانه مخصوص به خودش داشته باشد. قطعا یکی از نشانه‌های کنکور «محمدرضا حسینی‌بای» است.

حسینی‌بای در ١٥ سال اخیر آنقدر گزارش از وزرات علوم، دانشجویان و کنکور گرفته‌ است که کنکوری‌ها در شب‌های منتهی به آزمون در فضای مجازی حسابی با او شوخی کردند.

او در گفت وگویی درباره کنکور سال ۹۶ گفته است که شب کنکور ۴-۵  ساعت را کوک کرده بودم و به چندنفر هم گفتم به من زنگ بزنند. می‌گفتم اگر مردم بفهمند روز کنکور حسینی بای خواب مانده است فضای مجازی این قصه را حسابی سوژه می‌کند.

اما امسال این مجری رسانه ملی به ویروس کرونا مبتلا شده  است و هم اکنون در قرنطیه خانگی به سر می برد بنابراین نتوانست مثل هر سال به تهیه گزارش برای بزرگترین ماراتن علمی کشور برسد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
در حالی که هزار نفر از کارکنان قراردادی سایر ادارات دولتی در آرزوی تبدیل وضعیت هستند در وزارت بهداشت تبدیل وضعیت فله ای بدون آرمون با مستمسک قرار دادن کرونا آن هم در کادر اداری آغاز شده این کار کاملا غیر قانونی است.
Iran, Islamic Republic of
ياد آقاي توكلي بخير. مردي كه تريپ معلماي رياضي دوران مدرسه و دبيرستان رو داشت و گمونم كنكور را براي پسران حضرت يعقوب ايشون برگزار كرد.