کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام

29 مرداد 1399 ساعت 12:05


اینستاگرام شبکه اجتماعی است که این روزها در ایران و جهان بسیار محبوب شده است و مردم بخشی از زمان خود در روز را در اینستاگرام می‌گذارنند. در اینستاگرام می‌توان اخبار روز را خواند، سرگرم شد و خندید، موضوعات آموزشی مختلف دید و ... شاید یکی از دلایل محبوبیت اینستاگرام نیز همین تنوع در مطالب است.

این روزها اینستاگرام به یک محیط عالی برای ایجاد و رشد کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است. برای مثال کسانی که قبل از این هزینه‌های راه اندازی یک فروشگاه را نداشتند، به راحتی و با ساخت یک صفحه محصولات خود را به کل کشور می‌فروشند. در واقع این شبکه اجتماعی، شغل‌های زیادی نیز ایجاد کرده و منبع درآمد بسیاری از افراد است. اینستاگرام یک بستر خوب برای تبلیغات، برندسازی و فروش است.

اما برای اینکه به موفقیت برسید و بتوانید درآمد خوبی از اینستاگرام به دست آورید باید فالوورهای زیادی نیز داشته باشید. در این مقاله قصد داریم بهترین روش‌های افزایش فالور اینستاگرام را برایتان توضیح دهیم.
 
آیا باید فالوور بخریم؟
جواب قطعا خیر است. بزرگترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید همین خرید فالوور است. بسیاری افراد فکر می‌کنند بدون خرید فالوور نمی‌توانند کار خود را شروع کنند یا داشتن فالوور بالا وجهه خوبی دارد و باعث می‌شود کاربران به آنها اعتماد کنند ولی این تفکر کاملا اشتباه است.

برای مثال فرض می‌کنیم صفحه‌ای 10000 فالوور دارد، میانگین لایک این صفحه باید بین 1500 تا 2000 لایک باشد اما اگر فالوورها واقعی نباشند پست‌ها چنین تعداد لایکی نمی‌گیرند. حتی فرض کنیم صاحب صفحه به خرید لایک و کامنت روی آورد. در این صورت باید برای داشتن چنین صفحه‌ای دائما پول خرج کرد اما این تعداد لایک و فالوور تاثیری در تعداد فروش ندارند. بخصوص که با پیشرفت الگوریتم اینستاگرام خرید فالوور، کامنت و لایک فیک مشخص می‌شود و در صورت انجام چنین کاری باید منتظر جریمه اینستاگرام بود.
 
معرفی بهترین راهها برای افزایش فالوور واقعی
در ادامه راه‌هایی درست و اصولی معرفی می‌کنیم تا با جذب فالوور واقعی بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید. فقط باید صبر داشته باشید زیرا این روش‌ها یک شبه جواب نمی‌دهند.
 
پروفایلی جذاب داشته باشید
 پروفایل بخش مهمی است که باید هنگام راه اندازی صفحه روی آن وقت بگذارید و یک پروفایل خوب و ساده بسازید تا بتوانید ارتباطی صمیمی با کاربران برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کنید.

تصویر پروفایل

اولین مورد تصویر پروفایل است. سعی کنید یک عکس با رنگ‌های زنده تهیه کنید که به خوبی ماهیت کسب و کار شما را نشان دهد. بهترین کار تهیه یک لوگوی اختصاصی برای خودتان است.
سعی کنید هر از چندگاهی تم پروفایل خود را عوض کنید برای مثال با تغییر فصل می‌توانید تم فصل را به لوگوی خود بدهید.

نام صفحه

نام صفحه خود را طوری انتخاب کنید که به خوبی در ذهن کاربر بماند و هر وقت نیاز داشت بتواند به راحتی با یک جستجوی ساده شما را پیدا کند.

سایر اطلاعات

در پروفایل خود با یک جمله کوتاه کسب و کار و هدف خود را بیان کنید. به علاوه قرار دادن راه‌های ارتباطی و آدرس می‌تواند در جلب اعتماد کاربران تاثیر بسیاری داشته باشد. پس از این موارد غافل نشوید.

تم خاص و جذاب برای پستهای خود در نظر بگیرید.
یک تم خاص برای  پست‌های خود در نظر بگیرید. برای مثال یک رنگ خاص که در تمامی پست‌ها به کار برود. دست شما در این مورد باز است. باید با توجه به سلیقه خود و البته نوع کسب و کارتان خلاق باشید و تمی جذاب تهیه کنید.
داشتن تم فقط در رنگ پست‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه نوع چینش، مینیمال بودن، داشتن یک فونت خاص، داشتن یک سبک نوشتاری در کپشن همگی می‌توانند سبک در نظر گرفته شوند. برای مثال می‌توانید به صورت شطرنجی پست‌های خود را منتشر کنید. یا هر سه پست طرحی شبیه به هم داشته باشند. لحن گفتارتان در کپشن می‌تواند صمیمانه یا رسمی باشد. قبل از شروع کار باید به همه این موارد فکر کنید.

از ویدئو استفاده کنید
پست‌های ویدئویی طرفداران بسیاری دارد. بخصوص که با IGTV امکان گذاشتن ویدئوهای طولانی بیشتر شده است. پس سعی کنید در بین پست‌های تصویری حتما از پست‌های ویدئویی نیز استفاده کنید. می‌توانید خودتان این ویدئوها را تهیه کنید یا ویدئوهای جالب خارجی را زیرنویس کنید و در اختیار کاربران قرار دهید.
هر ویدئو که در زمینه کسب و کارتان باشد و برای مخاطبان جالب و مفید به نظر بیاید را منتشر کنید.
 
هشتگ را فراموش نکنید
اگر می‌خواهید بیشتر دیده شوید باید برای تمام پست‌هایتان از هشتگ استفاده کنید. اما استفاده از هشتگ نیز اصولی دارد که باید با آنها آشنا باشید. اولین نکته این است که به هیچ عنوان از هشتگ‌های غیر مرتبط استفاده نکنید بخصوص که در آپدیت جدید الگوریتم اینستاگرام این خطا راحت تشخیص داده شده و ممکن است جریمه شوید.

هشتگ تکراری ممنوع
نکته بعدی این است که از هشتگ‌های تکراری استفاده نکنید. برای مثال برخی افراد یک سری هشتگ می‌نویسند و برای تمام پست‌های خود از آن استفاده می‌کنند. سعی کنید برای هر پست حدود 6 تا نهایت 10 هشتگ مرتبط بنویسید.

هشتگ برند، هشتگ ترند
بهتر است نام برندتان را زیر تمامی پست‌ها هشتگ کنید. به علاوه سعی کنید از موضوعات روز استفاده کنید تا دیده شوید. برخی موضوعات برای مدتی ترند می‌شوند. شما باید از بین این موضوعات پرطرفدار آنهایی که مرتبط با کسب و کار شما هستند را انتخاب کرده، پستی درباره آن موضوع منتشر کنید و از هشتگ مربوط نیز استفاده کنید تا بازدیدهای بیشتری داشته باشید.
 
بخش سوالات متداول ایجاد کنید
خوشبختانه به کمک هایلایت اینستاگرام به راحتی می‌توانید به سوالات متداول کاربران خود پاسخ دهید. سوال‌هایی نظیر نحوه سفارش، نحوه ارسال، قیمت‌ها و ... را در یک هایلایت به نام سوالات متداول در قالبی زیبا و با زبانی ساده برای کاربران خود آماده کنید.

معرفی محصولات
 محصولات خودر را در قالب یک پست به صورت حرفه‌ای معرفی کنید و تمام جزئیات را درباره محصولات بیان کنید تا اطلاعات کاملی در اختیار مخاطبان قرار دهید. برای مثال سعی کنید قیمت محصولات را در کپشن بنویسید و قیمت‌ها را به روز نگه دارید. تجربه ثابت کرده کاربران به صفحه‌هایی که قیمت ها را درج می‌کنند علاقه بیشتری نشان می‌دهند. فقط کافیست کمی وقت بگذارید.

 استفاده از تصاویر حرفهای
 حتما از تصاویر جذاب و باکیفیت بالا استفاده کنید زیرا در اینستاگرام مهمترین بخش محتوای بصری است. اگر می‌توانید یک عکاس و گرافیست استخدام کنید تا بهترین کار را ارائه دهید. در غیر اینصورت یک محیط  زیبا با نور خوب ایجاد کرده و خودتان کار عکاسی را با گوشی انجام دهید. سپس با برنامه‌های ساده ادیت عکس و پلتفرم‌هایی نظیر کانوا پست‌هایی جذاب کنید.
 

هر روز استوری بگذارید
یکی از ویژگی‌های استوری این است که به صورت خودکار به استوریهای بعدی می‌رود. به همین دلیل امکان اینکه استوری دیده شود بیشتر از پست است. پس سعی کنید هر روز استوری‌های جذاب بگذارید. بخصوص از پشت صحنه کسب و کار خود زیرا کاربران علاقه دارند شما و کارگاهتان را ببینند این کار باعث می‌شود بیشتر به شما اعتماد کنند. به علاوه سعی کنید پست‌های جدید خود را استوری کنید.
 حتی می‌توانید در استوری پرسش و پاسخ بگذارید و با لحنی صمیمانه، مودبانه و اندکی شوخ طبعی جواب کاربرانتان را بدهید و اینگونه تعامل خوبی با آنها ایجاد کنید. البته باید محتوای شما با سایز استوری تناسب داشته باشد پس به این مورد توجه کنید.

تبلیغات کنید
پس از اینکه پروفایل صفحه خود را کامل کردید. قسمت سوالات متداول و حتی درباره ما را در هایلایت ایجاد کردید و تعدادی پست با تم انتخاب شده منتشر کردید نوبت به تبلیغات می‌رسد. اگر می‌خواهید فالوور واقعی جذب کنید باید تبلیغات انجام دهید. برای اینکار سعی کنید اینفلوئنسر یا میکرواینفلوئنسرهایی که زمینه فعالیتشان متناسب با کسب و کار شماست را پیدا کرده و با پرداخت هزینه تبلیغات فالوورهای خود را افزایش دهید.

برای اینکه تبلیغات خوبی داشته باشید حتما باید صفحه‌ای که برای تبلیغات در نظر گرفتید متناسب با کسب و کار شما باشد تا فالوورهای صفحه مورد نظر، صفحه شما را نیز فالو کنند. در انتخاب صفحه برای تبلیغات به تناسب تعداد فالوور و تعداد لایک و کامنت پیج توجه کنید.
 

مسابقات اینستاگرامی راه بیندازید
پس از جذب تعدادی فالوور و بعد از تبلیغات نوبت به مسابقه می‌رسد. هدف مسابقات جذب فالوور جدید یا افزایش تعامل با فالوورهای فعلی است. انواع مختلفی مسابقه وجود دارید. برای مثال گاهی برای یک پست جایزه لایک یا کامنت بگذارید. یا از مشتریانتان بخواهید عکس محصولات شما را در صفحه خود منتشر کرده و شما را منشن کنند سپس به قید قرعه به برخی از آنها جایزه دهید. این کار باعث می‌شود از طریق هر مشتری تعداد افراد بیشتری با شما آشنا شوند.
 
صفحه خود را بیزینسی کنید
اینستاگرام برای بیزینس‌ها امکانات بیشتری در نظر گرفته است. پس چرا از این امکانات استفاده نکنید؟ اکانت خود را بیزینسی کنید. با این کار پس از مدتی اطلاعات خوبی درباره رفتار مخاطبانتان به دست می‌آورید. برای مثال می‌فهمید چه سبک محتوایی را بیشتر می‌پسندند. در چه زمان‌هایی بیشتر فعالیت دارند و محتوایتان را می‌بینند. از چه شهرهایی هستند، چه بازه سنی دارند یا چه جنسیتی دارند. همه این موارد و تحلیل آنها کمک می‌کند بتوانید بهترین محتوا را تولید کرده و در بهترین زمان منتشر کنید و از این طریق رضایت مخاطبان را به دست آورید.

از تگ لوکیشن استفاده کنید

تگ لوکیشن یکی از امکانات اینستاگرام است که می‌توانید لوکیشن روی محتوای خود بگذارید. پس سعی کنید از این ویژگی برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید. برای برخی پست‌های خود از تگ لوکیشن استفاده کنید تا توسط افراد بیشتری دیده شوید. این کار برای صفحات فروشگاه‌ها، کافه و رستوران‌ها و ... بسیار کاربردی است.

پشتیبانی خوبی داشته باشید

سعی کنید همیشه با صبر و حوصله پاسخ مخاطبان را بدهید. چه در دایرکت و چه در کامنت‌ها! اگر حجم کامنت‌ها و دایرکت‌ها زیاد است یک فرد را برای پاسخگویی استخدام کنید زیرا هر یک از افرادی که از شما سوال می‌پرسند ممکن است به مشتری تبدیل شوند. حتی اگر توهینی به شما شد باز هم سعی کنید در کمال ادب و با صبر پاسخ دهید تا چهره حرفه‌ای برند شما مخدوش نشود.

تقویم محتوا تدوین کنید

تقویم محتوا باعث می‌شود کار انتشار محتوای شما نظم داشته باشد و همیشه در زمان مناسب محتوای خود را منتشر کنید. در تقویم محتوا باید مشخص شود هر محتوا در چه روز و چه ساعتی با چه جزئیاتی باید منتشر شود. البته بهتر است این تقویم منعطف باشد تا در صورت لزوم بتوانید تغیراتی در آن ایجاد کنید. ولی برای موفقیت در اینستاگرام یکی از مهمترین عوامل تولید محتوا در اینستاگرام به صورت مستمر و به موقع است.
 
لایوهایی با موضوعات مفید برگزار کنید
لایوهایی برگزار کنید و در آنها به سوالات کاربران پاسخ دهید یا مطالب مفید و جالب به آنها آموزش دهید. همه ما انسان‌ها عاشق یادگیری و سوال پرسیدن هستیم پس این لایوها می‌توانند کمک کننده باشند تا مخاطبان بیشتری جذب کنید. البته بهتر است قبل از برگزاری لایو یک اطلاع رسانی درباره موضوع و ساعت لایو داشته باشید.


کد مطلب: 737376

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/737376/راه-های-افزایش-فالوور-واقعی-اینستاگرام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com